Villken skall jag välja?????

Vet du, det är inte så enkelt att man bara kan titta på graden och sedan hitta en sadel med rätt grad och så ligger den bra. Sadlar är olika uppbyggda och t.ex. min häst har en rak rygglinje och behöver därför en sadel med ganska rak bom. En sadel av ett annat märke med lite rundare bom kan mycket väl passa i bomvidd men ändå inte ligga bra på hästen.

Ta hjälp av en sadelutprovare så slipper du krångla med allt detta själv! ;)
 
Nej det vet jag.
Jag har nu en Maxam syntetsadel med normal bomvidd som passade utmärkt till hästen musklade sig lite.

Och eftersom maxam och griffin är typ byggda på samma sorts bom och utförande så borde den också passa :)
Man det ser jag när jag får hem sadeln.

+ om jag skall ta ut en sadelutprovare så får jag vänta månader :crazy:
Så jag kan ju lika gärna prova själv.
 
ta de nsom ligger bäst på hästen. jag skulle nog köpt den första griffinsadeln.

var det inte du som beställt en dressyrsadel? passade inte den??
 
En Griffin med vid bom skulle jag satsa på. Dels för att den och Maxam är gjorda på likadan bom, dels för att de är gryyyymt sköna att sitta i :bow:

Min Griffin Dressyr 17"/vid bom är f ö tillsalu *smygannonserar* :o :angel: :D
 
jo jag hade beställt en dressyrsadel men den passade inte och den var för bred för min bak.

Självklart skall jag välja den som ligger bäst på hästen!!!!

MEn villken skall jag börja med?
Finns ju två modeller av Griffin dressyr!
 
jo jag hade beställt en dressyrsadel men den passade inte och den var för bred för min bak.

Självklart skall jag välja den som ligger bäst på hästen!!!!

MEn villken skall jag börja med?
Finns ju två modeller av Griffin dressyr!
 
jo jag hade beställt en dressyrsadel men den passade inte och den var för bred för min bak.

Självklart skall jag välja den som ligger bäst på hästen!!!!

MEn villken skall jag börja med?
Finns ju två modeller av Griffin dressyr!
 
jag vill ha den nya modellen av griffin med utanpåliggande knästöd.
Men tack ändå för tipset :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har nu provat en del Teknasadlar och fastnat för Tekna dressyr A-line vilken passar bra. Jag provade en sadel som var ca 4 år...
Svar
6
· Visningar
4 211
Senast: Jolo
·
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 850
Senast: ameo
·
H
Utrustning Hej jag är i stort behov av hjälp! Skall nu på lördag köpa min nya häst och får inte med någon sadel så ska nu köpa ny. Men står i...
Svar
2
· Visningar
1 745
Ridning Jag har precis sålt min "vanliga" häst. Primärt pga att jag har problem med mina höftleder. Har höftledsartros och nedsatt rörlighet...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp