Villkor A-kassa kommunal.

Lilla

Trådstartare
Om man säger upp sig själv hur lång strafftid har man då?
Vad är det för villkor sen. Hur länge och hur mycket får man stämpla?
Övrig info välkommen.
 
Sv: Villkor A-kassa kommunal.

Jag vet att det går att goggla men jag tycker att just detta är en jungel.
 
Sv: Villkor A-kassa kommunal.

Skulle du säga upp dig utan giltig anledning blir du avstängd i 45 ersättningsdagar vilket motsvarar nio hela veckor. Som mest kan du vara avstängd fem dagar i veckan. Skicka in kassakort under din avstängningsperiod. Din ersättningsperiod inleds med 7 dagars obligatorisk karens. Det innebär att du inte får någon ersättning alls från a-kassan under drygt 10 veckor.
 
Sv: Villkor A-kassa kommunal.

Tack. Hur funkar det om jag bara stämplar ngn dag här och var? Hur räknas avstängningen då?
 
Sv: Villkor A-kassa kommunal.

Om du skulle vara avanmäld från arbetsförmedlingen, sjuk, föräldraledig eller av någon annan anledning förhindrad att ta jobb skjuts avstängningsdagarna framåt. När det gått 112 kalenderdagar efter att du sagt upp dig och slutat din anställning är avstängningen överspelad oavsett om du har klarat av alla avstängningsdagar eller inte.
 
Sv: Villkor A-kassa kommunal.

Observera att du ibland kan få karensen nedsatt även om du säger upp dig själv. T ex om du säger upp dig pga att du utsatts för trakasserier, diskriminering eller om du pressats att säga upp dig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 903
Kropp & Själ Innan någon skriver någonting eller hinner tänka det så vill jag säga, JA jag har sökt hjälp och har fått en remiss till läkare! Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 622
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag tänker att det snabbt får oönskade konsekvenser att lämna ut för mycket info också. Det är nog ett svårt dilemma det där, att vara...
2
Svar
39
· Visningar
2 058
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp