Bukefalos 28 år!

Vilse i svansdjungeln

baluba

Trådstartare
Börjar så smått tänka på en lös-svans till pållen, det är så himla snyggt! Men jag är totalt okunnig när det gäller svansar! Har googlat lite och det är olika längd, olika tjocklek, olika tyngd, några är rakt avklippta och några är mer "fjäderformade" i spetsen. Og inte minst olika fästen!
Vad ska man tänka på? Tips?
 
Sv: Vilse i svansdjungeln

Mycket är ju en smaksak men jag tror de flesta vuxna pleasurehästar har "blunt" dvs rakt avklippt vs tex en unghäst i longe line eller halter då man kanske väljer naturlig topp.

På denna sidan finns massor med bra info http://www.customtails.com/
Du kan maila henne också med frågor, tex vilken färgnyans/tjocklek som passar just din (väldigt fina :D) häst!

Oavsett vad man väljer för svans och attachement så är det viktigt att träna träna o träna på att sätta in den rätt och osynligt!
 
Sv: Vilse i svansdjungeln

Personligen tror jag att han är en av de få hästar som skulle göra sig fantastiskt bra i den rena silver(vita) svansen!

Och tjockleksmässigt är det aldrig snyggt med för mycket, jag tippar på ½-3/4 men det bästa är om du har några lössvansar i närheten i olika tjocklekar o prova o se vad som blir mest balanserat.

O glöm inte visa bild sen :D
 
Sv: Vilse i svansdjungeln

Såklart du tycker han ska ha den dyraste svansen!! haha! Själv tycker jag vi kan låtsas han har röd svans - halva priset ju! :D Han är ju paint!!

Har googlat lite och 3/4 ser ut att vara rekommenderad storlek till en normal, vuxen häst. 1/2 används på två-åringar. Är nog svårt att få tag i en svans att prova.... Jag mailar customtails med lite bilder och ber om råd!

Mustang - Är det Axel som är favorithästen? Vilket sammanträffande -han är min favorit också!! :love: Sista bilderna jag har är från mitten av november. Just nu är han mest skitig - han tycker huvudkudde av färsk bajs är mumma! Han har växt en del nu också, blir bara vackrare och vackrare... :love: Bortsett från bajsfläckar då...
 
Sv: Vilse i svansdjungeln

Fan, bilden försvann..
264867-12-1321478277932.jpg
 
Sv: Vilse i svansdjungeln

På allmän begäran, och för att jag är så barnsligt förtjust i min häst, se på denna snuttmulen då....
264867-12-1321478304243.jpg
 
Sv: Vilse i svansdjungeln

Såklart du tycker han ska ha den dyraste svansen!! haha! Själv tycker jag vi kan låtsas han har röd svans - halva priset ju! :D Han är ju paint!!

Klart han ska ha den snyggaste svansen!!! Upp med plånkan nu o slanta upp bara! Tänk på att han kan ha den resten av livet :banana:

Han har ju i princip en helvit svans o silvermetallic i pälsen, det blir skitsnyggt! :love:
 
Sv: Vilse i svansdjungeln

Mustang - Är det Axel som är favorithästen? Vilket sammanträffande -han är min favorit också!! :love: Sista bilderna jag har är från mitten av november. Just nu är han mest skitig - han tycker huvudkudde av färsk bajs är mumma! Han har växt en del nu också, blir bara vackrare och vackrare... :love: Bortsett från bajsfläckar då...

Japp! Förklarade för Wranglan när det begav sig att jag var tämligen skitsur
över att jag inte var intresserad av gångartshästar....

Tyckte att det var lite slöseri att försöka göra reiningtotto av honom, men
jag hade kunnat köpt han bara för att titta på... :love:
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 381
Skola & Jobb Jag har problem som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera... Jag jobbar som samordnare inom kommunen. Sitter på stabs-nivå på en...
Svar
13
· Visningar
2 015
Senast: lizzie
·
Träning Nu är det här en rent teoretisk fråga (gällande hästens träning), eftersom hästen det gäller bara är den hästen jag rider på lektioner 1...
Svar
1
· Visningar
1 651
Övr. Hund Min hund är världens snällaste och larvigaste, inte alls mig emot, men problemet kommer när hundägarna runt om där jag bor då tycker det...
2
Svar
39
· Visningar
2 852
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp