Vilsen i ensamheten

Kibani

Trådstartare
Hej Buke, nu skulle jag behöva bolla lite tankar...

Det är lite det här med vänner, hur man vet om man ska kämpa för att behålla kontakter eller bara låta dem försvinna och hur man hittar eller snarare släpper in nya.

Typ 90% av mitt sociala umgänge får jag genom datorn, främst genom spelet World of Warcraft som jag spelat i många år. Några har jag på skype också och chattar med. Det jag funderar mest över just nu är nog hur hårt jag ska hålla i spelet. För jag tycker det har blivit ganska tråkigt numer när man har gjort nästan allt redan och bara går i samma spår hoppandes att någon man känner lite ska vara online så man har nån att prata eller kanske döda monster med. Jag vet liksom inte om det är värt att fortsätta betala för ett spel jag knappt spelar? Från att ha suttit flera timmar per dag och spelat så loggar jag bara in rätt sporadiskt eller för att fixa något snabbt och sen logga ut igen. Till saken hör lite att de jag brukade spela med splittrades efter jul för folk helt enkelt tappade lusten. Egentligen börjar jag precis lära känna nya personer att spela med men jag vet inte..

Den jag haft allra mest kontakt med och till och från skypeat med dagligen har mer eller mindre bytt spel, för hur lång tid vet jag inte. Veckor? Månader? tills nya expansionen släpps? Aldrig? Patetisk som jag är funderar jag på att följa honom men det innebär att köpa just det spelet som jag inte vet så mkt om alls egentligen...

Funderar annars på att pröva Final Fantasy XIV (också ett mmorpg) igen men det är lite samma sak där. Har en vän från skolan på en server och en vän till honom jag nämnde tidigare på en annan men deras karaktärer är ju på högsta leveln och de brukar inte vilja göra en ny liten bara för att vara mitt sällskap, vilket jag ju absolut kan förstå samtidigt som man känner sig ensam och utanför innan man kommit i närheten av "toppen"... Funderar på att kasta mig in där utan någon för att försöka hitta nya spelare att sällskapa med men jag vet inte riktigt hur man gör, har hittills följt efter vänner och funnit fler vänner genom dem.

Vad gör man förresten med vänner som nästan aldrig hör av sig? Där det i princip alltid är jag som måste säga hej innan de minns att jag fanns, för när de väl gör det är de fortfarande trevliga att prata med. Avstånd irl gör tyvärr att vi nästan aldrig kan ses.

Träna hund är väl mitt andra stora intresse. Uppe på klubben har jag några vänner/bekanta att prata med där men ingen man liksom träffar över en fika eller har typ filmkväll med. De flesta är betydligt äldre än mig vilket väl kan försvåra saker, mkt ont om personer mer i min ålder föryngringen av klubben är hyffsat dålig om jag förstått rätt.

Nu svamlar jag bara iväg långt men det jag tänkte mest på när jag började skriva var om det var någon ide att fortsätta spela ett tidvis tråkigt spel för den sociala potentialen eller om man ska pröva nåt annat ett tag? Eller kanske låta datorn vara helt? Lite allmänna råd om hur man beter sig med vänner för att inte kväva/skrämma bort mottages tacksamt, är så rädd att jag blir för klängig när jag ofta vill chatta med folk. Det är väl där min brist på vänner gör sig tydlig, hade jag haft fler att prata om ingenting med så hade det inte blivit så koncentrerat på de få jag har.. Mina vänner har ju fler vänner så de behöver ju inte mig typ...

Hjälp?:(
 
Sv: Vilsen i ensamheten

Eftersom jag har noll erfarenhet av att spela spel av olika slag så låter jag bli att kommentera så mycket där mer än att det är väl lite onödigt att betala för ett spel man inte längre har samma glädje utav?
Känner du om ett tag att du saknar wow så är det ju bara att återuppta spelet och förmodligen hitta nya vänner att chatta med. Känns som att det spelet går lite upp och ner numer (vad jag har förstått på min pv's spelande).

Annars så skulle jag vilja säga att i stort sett alla mina "nya" vänner är mina vänners vänner. Haha, hängde du med?
Jag hängde med en barndomsvän på en random fest där jag klickade med en utav hennes vänner. Vi började umgås och festa som idioter ihop varpå jag träffar en av hennes vänner och samma visa där.
I dag så är min absolut närmsta vän och nästintill soulmate en av hennes "gamla" vänner. :love:
Oftast så är ju ens vänner dom som man är mest lik eller har gemensamma intressen med vilket också dennes vänner lär ha och indirekt så har ju många samma tänk. (Känner att min hjärna har lagt av och meningsuppbyggnaden fallerar!)
 
Sv: Vilsen i ensamheten

Hej!
Jag har också ungefär som du, 90% av mitt umgänge i spelvärlden. Dock är jag fast i xbox-världen. :D
I slutet av förra året/början av detta så övergick nästan alla mina vänner till den nya konsolen och jag blev kvar. Det gjorde att jag inte riktigt tappade spelsuget men det blev liksom inte roligt längre när jag knappt hade någon att spela med. Så jag förstår dina tankar med att byta spel och följa efter. Jag själv gjorde det till slut och nu är det lite roligare att spela igen! Det är lite nytt folk och alla ''gamla'' vänner har inte följt med så det är lite annat nu än vad det var innan. Men jag tror att när man väl lärt känna alla så blir det precis lika roligt som det var innan.
Lite tips då..
Nu vet jag inte riktigt hur det är med just dina spel men det kanske finns något ställe där du kan efterlysa spelvänner? Till xboxen till exempel finns det ett speciellt forum där man kan göra det.

Angående det nya spelet som du funderar på så tycker jag att du ska höra med din vän från skolan ifall han är intresserad av att göra en ny karaktär(?) och spela med dig. Eller om han vet någon som vill. Tror inte att det är någon omöjlighet :)

Jag var väldigt rädd i början att folk skulle tycka att jag var klängig när jag hoppade in och chattade med dom. Men många som spelar är ju väldigt vänliga och välkomnande och tycker det är roligt med nya spelvänner. Du är ju säkert jätterolig att spela med så varför skulle dom tycka att du är klängig.. Nä, strunta i de där tankarna och chatta på! Fast nu när jag läste igen kanske du menade mer chatta som i skriva utan att spela.. haha. Men jag antar att det kan passa in där med. :D
 
Sv: Vilsen i ensamheten

Skriver ett par rader här. Jag har ingen koll på spelvärlden, men börjar du tröttna på WoW - varför inte prova något nytt? Det betalas väl med några månaders mellanrum, de pengarna kanske du kan lägga på något annat spel? Final Fantasy tycker jag har varit trevligt till tv-spelet och hör som sagt med de andra om de kan tänka sig skapa en ny karaktär. Det går väl ha två karaktärer igång samtidigt att växla mellan?

Sedan tycker jag inte att du ska tänka att du är klängig, mig får du höra av dig till när du vill. Skype fungerar inte på min dator och det är anledningen till att jag inte finns där längre. Jag har ett ganska avspänt förhållande till både familj och vänner och förutsätter att läget är lugnt de perioder som kontakten är mer sparsam.
Har du något du vill göra, så hör av dig - jag är öppen för förslag. Vi ska till dina trakter nästa månad och tävla med långnäsan om du vill följa med?

Tyvärr är det väl så att om man aldrig får någon respons vid kontakt, kanske man får ta den smällen och glädjas åt tiden som varit. Det gör ont, men är en del av livet.
Jag tror det kommer kännas bättre för dig när du får lite arbetskamrater framöver :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp