Vilsen kisse....

Empalie

Trådstartare
Ikväll har jag fått lugna min hankatt flera gånger i hallfönstret. Det sitter nämligen en kisse på stallplanen och tittar upp mot huset. När jag går ut så bara sticker han iväg in i stallet. Det är en jättefin katt, ser inte skadad ut alls. Har gått ut tre gånger då han har suttit på samma ställe igen. Men nu för en stund sedan blev min katt helt galen började skrika och smälla med tassarna mot rutan. PÅ trappen utanför sitter kattenoch jamar gnällande. Jag knackar på rutan så han blir rädd och sticker. Sedan stänger jag in min katt och går ut i stallet där han sitter men han vill inte komma. Plötsligt river jag ner en grej i mörkret och han blir livrädd och sticker ut, jag håjar lite efter honom så att han blir rädd och inte återvänder hoppas jag. Vi bor på landet och vår by liggerinte särskilt nära ngn annan. Jag känner till de andra katterna som bor (inte många)här men denna har jag aldrig sett innan.
Tycker så synd om den, den ville verkligen in här. Hur gör man nu, ska sätta upp lapp imorgon i affären eller? Eller finns det något ställepå nätet där mankan lägga ut info nu. Hur gör man?
 
Sv: Vilsen kisse....

Att anmäla till polisen kan också vara bra då de ibland får in efterlysningar på katter. Sedan beroende på var du bor och om du har något katthem i närheten så kan du meddela det där så kan de sprida det vidare och även skriva in det på sin hemsida om de har någon.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
620
Senast: GoLightly
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 186
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
6 665
Senast: hastflicka
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 161
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp