Vinägrett

Jag är inte så jättestrukturerad och mycket till receptföljare. Det blir lite som det blir baserat på vad som finns hemma. Men vi älskar vinägretter här och jag gör dem.

Jag varvar lite med bas på antingen vitvinsvinäger, äppelcidervinäger eller mangobalsamico och olivolja. Ofta också lite färdig italiensk salladskrydda.

Till det kan jag tillsätta något av eller en mix av:
- Ajvar och ev lite vitlök
- Lite fläderjuice
- Lite Proviva, antingen Svartvinbär, Granatäpple, Hallonbjörnbär, Mango, Apelsin ect
- Dijonsenap, honung
- Örtkrydda med bla persilja, körvel, libbsticka, vitlök, paprika etc
- Vitlök
- Citron eller apelsin
 
Jag är inte så jättestrukturerad och mycket till receptföljare. Det blir lite som det blir baserat på vad som finns hemma. Men vi älskar vinägretter här och jag gör dem.

Jag varvar lite med bas på antingen vitvinsvinäger, äppelcidervinäger eller mangobalsamico och olivolja. Ofta också lite färdig italiensk salladskrydda.

Till det kan jag tillsätta något av eller en mix av:
- Ajvar och ev lite vitlök
- Lite fläderjuice
- Lite Proviva, antingen Svartvinbär, Granatäpple, Hallonbjörnbär, Mango, Apelsin ect
- Dijonsenap, honung
- Örtkrydda med bla persilja, körvel, libbsticka, vitlök, paprika etc
- Vitlök
- Citron eller apelsin
Så smart med Proviva i!
Det ska jag testa.
 
Dijonsenap, rödvinsvinäger, salt, peppar och olivolja. En liten nypa socker, och sen låter jag en krossad vitlöksklyfta ligga i och dra. Passar ALLT.

Ungefar sa men ibland vitvins vinager, ibland ljus balsamic ... och min senaste skapelse var att ha i lite (eller ganska mycket :o) gorgonzola smulor. Varm det lite sa allt smalter ihop. Gudomligt gott!
 

Liknande trådar

Mat Tänkte låta bli att göra julgodis i år, men här är jag. Vilka är era bästa recept på fudge? :D
Svar
5
· Visningar
377
Senast: Crossline
·
Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: sthu
·
Mat Har hamstrat på mig en massa lammfärs och funderar på vad jag ska laga. Biffar är gott, men jag lagar gärna annat också. Hjälp mig...
Svar
15
· Visningar
523
Senast: hastflicka
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
658
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp