Vinbergssnäckor

Sv: Vinbergssnäckor

Det går väl och importera ellr vad man nu ska säga :P Är nu jättesugen på Vinbergssnäckor *längat*
 
Sv: Vinbergssnäckor

Yes, det går. Annars hade jag inte tipsat om Danmark, England och Tyskland iaf ;)

Håller man på med flera snäckarter blir det nästan vardag att importera, många arter är så pass svåra att få tag på inom Sverige. Och vinbergare verkar vara en av de svåra, folk har de helt enkelt inte i fångenskap här, och vill man inte få med otrevliga råttlungmaskar tex är man ganska tvungen att köpa såna som är födda i fångenskap och aldrig har träffat vilda snäckor iom att man inte vet hur lång karantän som krävs för att bli av med råttlungmasken.

Kanske ska nämnas att råttlungmasken inte är något som märks på snäckan och är visserligen ovanligt, men det finns fall där folk fått den i sig vilket lett till hjärnhinneinflammation, vilket nog alla vet kan leda till döden... Det är desto vanligare med en annan mask som iofs är ofarlig, men jävligt vidrig iom att den borrar sig in i huden :crazy:

Ehm, mja. Snäckor är en hel vetenskap! :love: :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 712
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: miumiu
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej! Jag behöver inte råd att besöka vetrinär eller dylikt då jag är i kontakt och har bokad tid. Min skimmel har melanom som sprider...
Svar
13
· Visningar
967
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp