Vind- och vattentät höstjacka.

mily

Trådstartare
Är på jakt efter den perfekta jackan som man kan ha allt från kalla sommardagar till kyliga höstdagar.

Tänk er skaljacka fast fodrad, lätt fodrad. Och inte för prasslig. Jag har jättesvårt för skaljackor, tycker det alltid är kallt om inte yttersta lagret är fodrat, eller så tar jag inte på mig skaljackan då den känns onödigt - tillför ju ingen värme ändå. Vill ha något man kan använda ensamt till och från jobbet, eller med fler lager när det väl behövs.

  • Bra fickor
  • Vindtät
  • Vattentät
  • Luva
  • Fodrad (tänk er samma användningsområde som ett 100g hästtäcke :angel:)
  • Ledig passform
  • Inte över 2000 kr
  • Finnas i neutral färg
  • Inte softshell!
 
Är på jakt efter den perfekta jackan som man kan ha allt från kalla sommardagar till kyliga höstdagar.

Tänk er skaljacka fast fodrad, lätt fodrad. Och inte för prasslig. Jag har jättesvårt för skaljackor, tycker det alltid är kallt om inte yttersta lagret är fodrat, eller så tar jag inte på mig skaljackan då den känns onödigt - tillför ju ingen värme ändå. Vill ha något man kan använda ensamt till och från jobbet, eller med fler lager när det väl behövs.

  • Bra fickor
  • Vindtät
  • Vattentät
  • Luva
  • Fodrad (tänk er samma användningsområde som ett 100g hästtäcke :angel:)
  • Ledig passform
  • Inte över 2000 kr
  • Finnas i neutral färg
  • Inte softshell!
Jag har ingen specifik modell att rekommendera men tycker du ska kika på märket Didrikssons. De har många snygga parkaser, allt från ofodrat till vinterjackor. Finns t.ex. på Stadium
 
Titta på skidjackor är min spontana tanke. Jag letade efter ungefär samma som du fast jag ville ha i stark färg så jag syns på hundpromenaderna och köpte den här https://www.sportamore.se/produkt/155367-2117-of-sweden-angesa-f-rosa perfekt när temperaturen faller och motsvarar ungefär ett 100 grams täcke :D Med lite merinoull under fungerar den hela vintern med. Fanns iallafall då när jag köpte min i flertalet färger. Älskar verkligen den jackan. Den är så skön!
 
Säger också Didrikson.Väl ventilerade, men pallar även några minusgrader. Tar en fleece under på hundpromenaderna vintertid - kanon.
 
Yep. Didriksons är superkvalitet. Bra på alla såna där detaljer som att kragen är bekvämt utformad och skyddar mot vind, samma med luvor som verkligen rymmer huvudet och ger lite lä, samma med ärmslut, bra kvalitet på dragkedjor, bra att röra sig i osv. Finns i många olika modeller.
 
Jag startade ju en liknande tråd om höstjackor häromdagen och för min del slutade det med just en Didriksons-jacka, en parka av modell Sussie som jag köpte på Stadium för 1599 kr idag. Det låter som att den skulle kunna passa in riktigt bra på dina önskemål! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp