Hippocampus

Trådstartare
Hört om Vinted och tittar nu, men det är bara säljare från Polen?
Har ni använt sidan? Är det något vettigt?
 
Jag använder den och har mycket bra erfarenhet! Kan skriva mer imorgon när jag inte är halvsovande 😅
 
Jag började med Vinted i augusti och har fått mycket sålt trots att jag ligger högt i pris, men många av mina kläder är rätt nischade. Jag tycker att det är jätteskönt att slippa ha kontakt med köparen/säljaren! Både vid försäljning och prutande. Deras prutningssystem tycker jag är bra för man slipper en massa diskussioner och kan ge skambud utan att skämmas, men det går inte att ge bud som är mindre än 60% av utgångspriset. Det är jättelätt att ladda hem fraktsedlarna och man har en vecka på sig att skicka. Köparen kan dock avbryta köpet innan man har skickat så det kan vara bra att skicka så fort som möjligt ändå. Deras recensionssystem är också bra då man får automatiska recensioner om inte säljaren/köparen lämnar någon egen recension. Man har två dagar (har jag för mig) på sig att kontrollera att det man köpt stämmer med beskrivningen och om det inte gör det så kan man lämna in klagomål, men jag vet inte hur det funkar för det enda som blev fel för mig hann jag godkänna innan jag såg att storleken var fel. När man har godkänt så kan man inte lämna klagomål. Pengarna överförs inte till säljaren förrän köparen har godkänt varan. Man kan lägga in rabatt om någon köper fler saker och köpavgiften blir också billigare om man köper fler saker från samma säljare. Frakten är gratis upp till 2kg och över det 70-80kr, minns inte exakt summa. Jag har inte provat att plocka ut det jag har tjänat ännu så den delen vet jag inte hur det funkar. Största nackdelen för mig är att jag ramlar på alldeles för mycket jag vill ha 😅 men jag har också gjort jätteklipp på plagg jag har velat på att köpa nya och sådana jag har letat länge efter för att de inte längre säljs.

Förlåt om det blev rörigt 😅
 
Kan tillägga att frakten från Polen kostar 20kr. Jag har köpt och sålt flera saker från/till Polen och har aldrig haft problem. Deras översättningar är också tillräckligt bra för att man ska kunna skriva på sitt eget språk för det mesta och det är bara ett par gånger jag har behövt använda engelska. De har även startat upp i Danmark, men än så länge har jag inte sett någon därifrån. En sak jag tycker är en rätt stor nackdel är att man inte kan filtrera på land eller gratis frakt. Det är lite störigt när jag letar en specifik sak så billigt som möjligt och då vill jag inte betala 20kr i frakt (för jag är snååååål 🤣)
 
Har sålt en del barnkläder + lite vuxenkläder. Fått ihop ca 2000kr sen 1/9. Då har jag lagt ut saker skitbilligt bara för att bli av med. Så tycker det är helt okej. Aldrig köpt något därifrån och kommer inte göra, köper sällan begagnat.
 
Jag är mest ute för att köpa, jag har inget att sälja. Men tänkte man kunde hitta nåt i Sverige men verkar svårt. Kanska ska testa Polen då.
 
Jag är mest ute för att köpa, jag har inget att sälja. Men tänkte man kunde hitta nåt i Sverige men verkar svårt. Kanska ska testa Polen då.
Jag har som sagt aldrig haft problem från Polen 🙂 nackdelen är frakten, men det ju fortfarande mycket billigare än om man skickar själv inom Sverige
 
Jag började med Vinted i augusti och har fått mycket sålt trots att jag ligger högt i pris, men många av mina kläder är rätt nischade. Jag tycker att det är jätteskönt att slippa ha kontakt med köparen/säljaren! Både vid försäljning och prutande. Deras prutningssystem tycker jag är bra för man slipper en massa diskussioner och kan ge skambud utan att skämmas, men det går inte att ge bud som är mindre än 60% av utgångspriset. Det är jättelätt att ladda hem fraktsedlarna och man har en vecka på sig att skicka. Köparen kan dock avbryta köpet innan man har skickat så det kan vara bra att skicka så fort som möjligt ändå. Deras recensionssystem är också bra då man får automatiska recensioner om inte säljaren/köparen lämnar någon egen recension. Man har två dagar (har jag för mig) på sig att kontrollera att det man köpt stämmer med beskrivningen och om det inte gör det så kan man lämna in klagomål, men jag vet inte hur det funkar för det enda som blev fel för mig hann jag godkänna innan jag såg att storleken var fel. När man har godkänt så kan man inte lämna klagomål. Pengarna överförs inte till säljaren förrän köparen har godkänt varan. Man kan lägga in rabatt om någon köper fler saker och köpavgiften blir också billigare om man köper fler saker från samma säljare. Frakten är gratis upp till 2kg och över det 70-80kr, minns inte exakt summa. Jag har inte provat att plocka ut det jag har tjänat ännu så den delen vet jag inte hur det funkar. Största nackdelen för mig är att jag ramlar på alldeles för mycket jag vill ha 😅 men jag har också gjort jätteklipp på plagg jag har velat på att köpa nya och sådana jag har letat länge efter för att de inte längre säljs.

Förlåt om det blev rörigt 😅
Har dragit mig för att sälja via andra sidor och krångla med frakt och folk... :angel:
Men om det "bara" är att ladda ner en fraktsedel där allt är klart på låter det ju supersmidigt. Kanske ska göra ett försök med Vinted ändå. 😅
 
Jag tycker det är smidigt! Sålt lite innan och nu köpt för första gången (inte fått hem än).
En säljare hörde av sig och berättade att skorna var lite missfärgade, och erbjöd mig att dra mig ur köpet. De var så billiga och fina att jag ville ha dem ändå, men kändes väldigt seriöst liksom.
 
Har dragit mig för att sälja via andra sidor och krångla med frakt och folk... :angel:
Men om det "bara" är att ladda ner en fraktsedel där allt är klart på låter det ju supersmidigt. Kanske ska göra ett försök med Vinted ändå. 😅
Jag verkligen hatar att hålla på och strula med att köpa frakt så det är jättenimt att bara trycka på knappen och så kommer den färdig till mailen direkt så posten behöver bara scanna och skriva ut 😁
 
Jag skulle också vilja testa att sälja där, men hur förpackar ni kläderna sen så att det blir enkelt att skicka utan att något går sönder?
 
Hur gör ni för att få snygga klädbilder?
Mina ser urtråkiga ut
Mina bilder är rätt varierande (och tråkiga 😅) men överlag fotar jag plagget liggande på golvet så man ser så bra som möjligt hur det ser ut och en del fotar jag hängande på galje om det blir snyggare än liggande. Huvudsaken är att man ser vad det är. Om det finns defekter eller något som är extra fint så tar jag detaljbilder också
IMG_8995.jpeg

Jag skulle också vilja testa att sälja där, men hur förpackar ni kläderna sen så att det blir enkelt att skicka utan att något går sönder?
Jag brukar använda kartonger som jag själv får hem grejer i, matkartonger, bubbelplast och påsar och sedan massor av packtejp runt allting
 

Liknande trådar

Fordon Jag har precis upptäckt att min bil har automatiskt helljus...Jag har bara ägt bilen i 2 år🤣😅Beror bara på att jag tydligen inte använt...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 166
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
341
Senast: Glimra
·
Fritid Jag tittar på Virgin River på Netflix och är helt betagen av naturen i den serien! Finns den typen av natur här i landet? Hört att Norge...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 563
Senast: _Taggis_
·
Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
682
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp