vinterfodrade ridstövlar. tips?

T

Tequilasun

Håller på och funderar på att köpa mig ett par vinterfodrade stövlar då jag måste försöka hålla ena foten varm annars kommer denna vinter bli ett h****e att rida i.

Har börjat kolla lite på en modell som hööks har - Steeds® Winter Teddyfodrade.

Tycker dom är snygga och liknar vanliga ridstövlar ganska bra då jag inte vill ha såna som har "tyg" skafft. samt att priset verkar vettigt då jag inte vill slänga ut hur mycket som helst på ett par stövlar jag illfall inte kommer kunna ha hur länge som helst.

Undrar nu om någon har denna stövel och vad ni tycker om dom?
Eller har ni nå andra förslag på stövlar som är varma och inte kostar flera tusen?

Dessa stövlar är det: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=200161&deptid=80&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
 
Sv: vinterfodrade ridstövlar. tips?

Köpte själv såna steeds för 2 månader sedan och är jättenöjd med dom. Sköna och varma för en billig peng. Sitter som gjutna.
 
Sv: vinterfodrade ridstövlar. tips?

ok. Det låter ju bra det. :)
Det är dom enda jag kollat på som jag fastnade för. Har dock inte varit till butik och provat dom, utan bara sett dom i katalogen.
 
Sv: vinterfodrade ridstövlar. tips?

Jag har ett par vinterfodrade stövlar från hööks men jag tror inte att det är samma modell som du länkat till..
Kanske att det är denna som jag har.. Mina är bruna och låg i den prisklassen..
Köpte mina för två år sedan och jag har aldrig ångrat mig. Fryser aldrig om fötterna :love:
Sen är de inte lika stadiga som mina vanliga stövlar men det kan jag leva med sålänge jag slipper frysa om fötterna.
 
Sv: vinterfodrade ridstövlar. tips?

ok, den modellen kollade jag lite på också. men vart lite tveksam då det var oljad nubuck i dom. Köpte ett par bruna stövlar från hööks i samma material förut men dom färgade av sig nå kopiöst på schabraket som knappt gick att få rent sen.
:(
Hur är det med dina? färgar dom av sig nå eller var det bara mina som gjorde det kankse?
 
Sv: vinterfodrade ridstövlar. tips?

Mina färgar inte av sig men jag vet inte om det är exakt samma modell som den jag länkade till. Det var ju två år sedan så de kan ha ändrat..
 

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som har provat det? http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300404&deptid=109&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC...
Svar
2
· Visningar
1 319
Senast: Neia
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter ett par nya ridstövlar. Jag har kollat lite på Alex Boots stövlar, dom som är lackade längst upp då dom är...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Jag har kikat lite på denna: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=320719&deptid=26&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC sadel...
Svar
2
· Visningar
2 535
Utrustning Hej! :) Jag har för några veckor sen köpt ett par ridstövlar. Till mina gamla använde jag lädertvål och läderbalsam (som man har...
Svar
11
· Visningar
1 806
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp