Vinterfodrade ridtights?

Ace

Trådstartare
Jag ska införskaffa varma ridtights, vilka har ni som är bra /vilka rekommenderas inte?
 
Jag har ett par vinterfodrade ridleggings från Horze. Helskodda med fleecefodring. Jättesköna! Värmer bättre än vanliga men inte lika mycket som termo. Men fördelen är att de känns som vanliga tycker jag och är smidiga och känns inte klumpiga.
 
Jag har ett par vinterfodrade ridleggings från Horze. Helskodda med fleecefodring. Jättesköna! Värmer bättre än vanliga men inte lika mycket som termo. Men fördelen är att de känns som vanliga tycker jag och är smidiga och känns inte klumpiga.
Precis den känslan jag vill åt, dock inte helskott. Vad heter modellen?
 
Kan du ge en utförligare recension? Vad är det som gör dem värda de extra hundralapparna jämfört med Horze? :)
Har aldrig provat de från Horze men det jag gillar med Kerrits är hållbarheten, håller sig snygga i flera år trots massor av tvättar. Passformen är bra, tycker dom är otroligt sköna att ha på sig. Har aldrig frusit i dem, materialet är ganska vattenavstötande.
Har ett par som jag haft i 5 år nu och de ser nya ut fortfarande och då rider jag minst 2 hästar om dagen typ alltid.
 
Precis den känslan jag vill åt, dock inte helskott. Vad heter modellen?

Horze Active. Men det ser inte ut som att det finns just nu i helskodda, bara knäskodda. Typiskt! Jag hade gärna köpt ett par till. De är så bra för de är skinnskodda och inte silikonskodda. Silikonet leder kylan mer än skinnet.

Uppdaterat: Det verkar finnas helskodda vintertights (Horze active) men med silikonskoning. Mina har skinn.
 
Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Ace
Har aldrig provat de från Horze men det jag gillar med Kerrits är hållbarheten, håller sig snygga i flera år trots massor av tvättar. Passformen är bra, tycker dom är otroligt sköna att ha på sig. Har aldrig frusit i dem, materialet är ganska vattenavstötande.
Har ett par som jag haft i 5 år nu och de ser nya ut fortfarande och då rider jag minst 2 hästar om dagen typ alltid.
Har också Kerrits :heart sköna, vind och vattenavvisande. Finns ju en massa olika modeller med olika skoning och passform. Jag ha knäskodda, tycker inte att det blir halt i sitsen ändå.
Och FINNS det ens några andra ridtajts som har sådär smarta sidofickor som Kerrits har?
 
Jag ska införskaffa varma ridtights, vilka har ni som är bra /vilka rekommenderas inte?

Jag har Covalliero. Superbra både ang ytmaterial och fodring och komfort , inkl sunt pris . Helskoning med silicon.
Använt dem vintertid alla månader i minusgrader och aldrig frusit/behövt ngt extra under.
 
Jag har Covalliero. Superbra både ang ytmaterial och fodring och komfort , inkl sunt pris . Helskoning med silicon.
Använt dem vintertid alla månader i minusgrader och aldrig frusit/behövt ngt extra under.

Håller med om dessa! Haft andra ridbyxor i neoprenmaterial. Aldrig mer. Dessa är töjbara smidiga men fortfarande varma
 
Nu har de kommit, urmysiga:love: och då vänder vädret och så är det 15 grader ute, typiskt.
 
Har aldrig provat de från Horze men det jag gillar med Kerrits är hållbarheten, håller sig snygga i flera år trots massor av tvättar. Passformen är bra, tycker dom är otroligt sköna att ha på sig. Har aldrig frusit i dem, materialet är ganska vattenavstötande.
Har ett par som jag haft i 5 år nu och de ser nya ut fortfarande och då rider jag minst 2 hästar om dagen typ alltid.
Håller med! De blir inte fladdriga, uttöjda som många andra blir efter ett tag. Och mycket sköna :)
 
Jag har Covalliero. Superbra både ang ytmaterial och fodring och komfort , inkl sunt pris . Helskoning med silicon.
Använt dem vintertid alla månader i minusgrader och aldrig frusit/behövt ngt extra under.

Gillar inte mina, de ger gravt gällivarehäng vid tömkörning. Dåligt med fickor också.
 
Letat efter fodrade ridbyxor, och beställde ett par från horze efter att ha läst i tråden :) Hoppas de funkar bra!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Kära allvetande buke. Jag är tydligen muppkort och de flesta ridbyxor/ridtights ser ut som på bilden nedan. Frågan är, går det att lägga...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: monster1
·
Utrustning Någon som vet var jag kan söka efter det? Det enda märket jag hittat som har det verkar ha storlekar uppåt väggarna för mig. Enligt...
2
Svar
20
· Visningar
1 570
Utrustning Är det någon som har tips på knäskodda ridtights med bra fickor där man kan förvara mobil, plånbok, nycklar m.m. utan risk att tappa det...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Jeps
·
Utrustning Vad har ni för storlek på eran mattespadd jämfört med storlek på sadeln? Går i tankarna att införskaffa en mattespadd till...
Svar
7
· Visningar
259
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp