Vinterföräldrar 16/17 del 3

Men herregud, så svårt kan det väl bara inte vara att fatta att någon vill vara ifred? Då får hon ju faktiskt skylla sig själv, som BobberiBoo skrev. Sjukt ju. Ta nyckeln ifrån henne, min mamma och svärisarna har nyckel hit men aldrig i livet att någon av dem skulle gå in i vårt hem utan att fråga. Skulle de gjort det hade nyckeln åkt fortare än en höna skiter.

Vissa är väl lite tröga på att förstå saker ibland :angel:

Hon tog det som att hon inte ska finnas i Es liv och att hon aldrig mer skulle ge tips och råd. Den där nyckeln måste vi ta tillbaka men då blir det väl krig är jag rädd för.
 
Vissa är väl lite tröga på att förstå saker ibland :angel:

Hon tog det som att hon inte ska finnas i Es liv och att hon aldrig mer skulle ge tips och råd. Den där nyckeln måste vi ta tillbaka men då blir det väl krig är jag rädd för.

Haha ja vissa är nog det...

Tråkigt om det blir krig men det är inte så trevligt att folk (även om det är släkt) går in hemma hos en utan att man vet. Jag har tyvärr inga tips att ge om hur det skulle vara lättast att göra det men har lite plåstertänk. Bara åk och hämta den.
 
Senast ändrad:
I har sitt längsta sovpass dagtid på eftermiddagen och amningen efter det har hon flera dagar i rad kaskadkräkts (pga för mycket mjölk). Jag och maken är nybörjare på det här med kräks för sonen kräktes i stort sett aldrig. Nu testar jag att pausa amningen, rapa henne (sonen behövde aldrig rapa) och inte byta bröst utan låta henne snutta vidare på samma. Något mer man kan göra?
 
Vissa är väl lite tröga på att förstå saker ibland :angel:

Hon tog det som att hon inte ska finnas i Es liv och att hon aldrig mer skulle ge tips och råd. Den där nyckeln måste vi ta tillbaka men då blir det väl krig är jag rädd för.
Helt allvarligt så hade jag sagt samma som man sagt till en tonåring som inte kan hantera nycklar. Du kan få tillbaka den när du bevisat att du klarar av ansvaret. Blir hon grinig för det så är det ju synd för henne.
 
I har sitt längsta sovpass dagtid på eftermiddagen och amningen efter det har hon flera dagar i rad kaskadkräkts (pga för mycket mjölk). Jag och maken är nybörjare på det här med kräks för sonen kräktes i stort sett aldrig. Nu testar jag att pausa amningen, rapa henne (sonen behövde aldrig rapa) och inte byta bröst utan låta henne snutta vidare på samma. Något mer man kan göra?

Har samma problem. Dottern varken rapade, kräktes eller dreglade. Sonen kräks verkligen i omgångar! Har märkt att han kan behöva rapa i omgångar, även om jag rapat efter så kan han efter en stund visa att han behöver rapa igen och ignoreras det (mest för att man redan är upptagen med sitt andra barn) så kräks han. När vi upptäckte detta minerades kräktillfällena rejält och även mängden. Han kan även kräka en del när han är jättehungrig och slukar alldeles för mycket, men tar jag bort honom från bröstet blir han arg så där är det bara att gilla läget.
 
Igår hade jag efterkontroll hos BM. Blodtrycket tillbaka på 110/65, där jag brukar ligga, vilket brukar förvåna alla med tanke på min övervikt.
Eftersom jag varit inne på Gyn och blivit kollad av läkare tyckte BM att det var onödigt med en gynundersökning. Hon hade gjort en om jag svarat att jag ville det ändå, men just då kändes läget stabilt. (Så här i efterhand känns det lite snopet, men jag kan ju faktiskt alltid ringa och boka en ny tid för koll om jag vill.)
Pratade om preventivmedel och vad som lämpar sig bäst med PCO/PCOS. Slutade med att jag ringde Prun och rådfrågade. Min mormor hade blodproppar och jag har alltid fått höra att jag därför ska undvika vanliga p-piller. BM tyckte inte det var nåt hinder, men Prun reagerade direkt och sa att det var bra att jag hade det i åtanke. BM hade istället min övervikt i fokus och ville därför undvika p-piller. BM föreslog minipiller, men det sa Prun att jag inte skulle ha, med tanke på PCOS.
Så Prun skrev ut en p-stav till mig, eftersom jag haft en förut och min kropp trivdes så bra med det. Jag var mensfri i tre fantastiska år och det skulle absolut inte vara nåt dåligt för min PCOS.
Båda höll med mig om att det var klokt att låta kroppen komma igång först och sätta in preventivmedel först efter första mensen.

Prun stänger sin mottagning denna vecka, så jag passade på att tacka henne för all hjälp. Nu har jag mer kött på benen och strular ägglossningen i fortsättningen vet jag ju vad det beror på och vad som hjälpte innan Knoddrick. Förhoppningsvis växer kroppen ifrån problemen, men skönt att känna sig förberedd.
Jag trodde att minipiller och p-stav innehöll exakt samma hormon? Jag vet att när jag först skulle börja med stav fick jag testa minipiller ett tag för att känna efter hur kroppen fungerade innan en stav sattes in.
 
Jag trodde att minipiller och p-stav innehöll exakt samma hormon? Jag vet att när jag först skulle börja med stav fick jag testa minipiller ett tag för att känna efter hur kroppen fungerade innan en stav sattes in.
Jag trodde oxå att p-stav inte var ett alternativ, men jag litar på Prun. Kan ju vara så att hon kom fram till att jag inte kan äta rätt och att det då är bättre med p-stav än inget alls.
 
1. Vi skall börja på babysim på fredag. Mamma behövde badkläder. Var värre. Bikini rekommenderades inte. Simdräkt vill jag inte ha då de tillkommit några mindre smickrande volanger efter graviditeten. Tänkte tankini vore toppen. Testade på stadium. Satt som korvskinn och brösten tänkte rymma ut pga utrymmesbrist. Största storleken. Deprimerande. Som tur varade jag "tantavdelningen" på de lokala varuhuset. Hitta badlinne som verkligen sitter som ett lösare linne. (Tanter gillar inte korvskinn)

2. Skruvade fast andra långsidan på spjälsängen i förhoppning om att G skall sova mer än två timmar i sträck nattetid. Misstänker dock jag får be mannen snäääält om att ta bort långsidan i morgon. Bökigt i vaket tillstånd att lyfta i och ur. Har haft den som bedside crib
 
Maken tyckte jag verkade piggare idag. Alltid kul att höra.
Knoddrick sov fint i stallet, bättre än på flera dagar, så jag passade på att rätta till bädden lite och göra småpyssel. Dagdrömde om att kunna träna hästen istället...
På em/kväll var vi hos däckkillen och skiftade hjul. Knoddrick sov så bra i bilen både dit och hem, så jag tog en lång väg hem och njöt av våren. Kom på att jag inte köpt nån havredryck tidigare under dagen, så jag åkte till en annan affär. (Tredje affären på två dagar där chokladhavredrycken är helt slut. Jag är orolig.) I affären började Knoddrick vakna till och när vi kom till bilen var hon ledsen, så jag ammade. Och ammade. Och ammade. Och bytte kissblöja. Trodde läget var lugnt, men när Knoddrick satt fastspänd i babyskyddet blev hon tokarg och jätteledsen. I ren stress tog jag fram ersättningen ur väskan, hällde över i flaska och gav - vilket resulterade i att ersättningen sprutade överallt och det kändes som att den höll på att kväva Knoddrick. :arghh::arghh::arghh:
Snabbt bort med flaskan, trösta Knoddrick, torka upp det som gick att nå och gråta en skvätt inombords. Knoddrick lugnade ner sig och jag körde hem. Här hemma tog maken emot och fick ett stort leende från sin dotter och gjorde i ordning för bad. Dagens andra bajsblöja byttes och jag satte mig i soffan och bara andades.
Så nu ska alla flaskor som inte är MAM städas undan och jag ska packa om väskan. Tetra-ersättningarna är slut nu, så jag ska köpa några nya imorn. De är ju bara till för riktiga nödfall, så då gör det i mina ögon inget att de inte är lika snälla mot magen som det pulver vi ger av varje dag.

Knoddrick har varit glad och nöjd sen vi kom hem. Badat, kissat, ätit, somnat, vaknat, kissat, ätit och somnat igen. Och jag har hunnit andas lite och fått ett leende från Knoddis. Men det var verkligen inte kul förut.
 
Första babysimmet avklarat. G tyckte de var bajs. 10 min i vattnet totalt. Vi var upp en gång mitt i och torkade lite tårar. Lite bökigt då de var fotografering för de som fått börja dyka. (Man kan börja när som helst under terminen när man fått plats,tre månader har vi köat)
Innan gick bra. Mannen duscha och jag böt om på G och langade över innan jag bytte om. Efteråt var de värre då G kom med mig in i duschen. Fanns ingenstans att lägga ner och jag fick inte ens på handduken så jag kunde langa över. Bättre lycka nästa gång
 
Första babysimmet avklarat. G tyckte de var bajs. 10 min i vattnet totalt. Vi var upp en gång mitt i och torkade lite tårar. Lite bökigt då de var fotografering för de som fått börja dyka. (Man kan börja när som helst under terminen när man fått plats,tre månader har vi köat)
Innan gick bra. Mannen duscha och jag böt om på G och langade över innan jag bytte om. Efteråt var de värre då G kom med mig in i duschen. Fanns ingenstans att lägga ner och jag fick inte ens på handduken så jag kunde langa över. Bättre lycka nästa gång
Jag simmar ensam och tar med babyskyddet in i duschrummet, då har jag ett bra ställe att förvara henne i. Lägger i plastad frotté och en handduk som jag viker om henne. Då håller hon sig varm och go när jag duschar.
 
Funderade på babyskyddet men de skulle knappt fått plats i varken dusch eller omklädningsrummet, om man inte vill att de skall bli genomvått. Är löpande band metoden där med en grupp före och en efter. Och simningen pågår 30 min.
För barn som kunde sitta fanns "matstolar" (sådana höga) i duschen. Skötborden var placerade i korridoren.
Utrymmena används för terapi och rehabilitering så sällan är de väl mera än 2-4 pers i bassängen
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 481
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 510
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Arbetsintervju
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp