Vinterföräldrar 16/17 del 3

Nån mer som får ont i brösten av att ligga på sidan? Sover jag mer än nån timme på sidan får jag ont i ffa det övre bröstet, sitter i i flera dagar ibland. Känslan är att det dels tynger på bröstets övre och inre kant på ett ovant sätt, men börjar fundera på om det även blir någon form av mjölkstockning? Dock inte någon knölighet, rodnad eller värme.
Skulle vara så skönt att kunna sova på nåt annat vis än på rygg ibland...
Har inte märkt av nåt sånt. Däremot verkar jag fortfarande inte kunna sova på mage bekvämt, hur mycket jag än vill.
 
Vad har ni i vagnen?
Barnet, ja, men sen då? När solen skiner och det blåser lite och termometern säger +10, hur gör ni?
Har ju hittills klätt ungen i innekläder och uteoverall och i vagnen haft tjock åkpåse och barnvagnslock (vad det nu heter) och ibland även haft filt inne i åkpåsen. (Knoddrick är vissa dagar tillbaka i att ha svårt att hålla värmen.)
Nu när det börjar bli varmt funderar jag på vad jag ska välja bort - åkpåsen eller locket...
 
Vad har ni i vagnen?
Barnet, ja, men sen då? När solen skiner och det blåser lite och termometern säger +10, hur gör ni?
Har ju hittills klätt ungen i innekläder och uteoverall och i vagnen haft tjock åkpåse och barnvagnslock (vad det nu heter) och ibland även haft filt inne i åkpåsen. (Knoddrick är vissa dagar tillbaka i att ha svårt att hålla värmen.)
Nu när det börjar bli varmt funderar jag på vad jag ska välja bort - åkpåsen eller locket...

Jag skulle ta bort locket, åkpåse är lätt att öppna upp och sen inte för mycket kläder på barnet.
 
Nån mer som får ont i brösten av att ligga på sidan? Sover jag mer än nån timme på sidan får jag ont i ffa det övre bröstet, sitter i i flera dagar ibland. Känslan är att det dels tynger på bröstets övre och inre kant på ett ovant sätt, men börjar fundera på om det även blir någon form av mjölkstockning? Dock inte någon knölighet, rodnad eller värme.
Skulle vara så skönt att kunna sova på nåt annat vis än på rygg ibland...
Jag hade ont och ömmade de första veckorna fast jag sov i BH vilket jag inte tidigare gjort i livet.
Främst som du beskriver, känslan av att bröstvävnaden trycker mot varandra.

Nu har jag i snart 2 månader sovit utan BH och kan bli öm igen bara om bebisen sover förbi sitt amningsfönster med råge och jag vaknar upp med stora stenar till bröst.
Förhoppningsvis blir det bättre när brösten mjuknat, men du kan ju prova att försiktigt duscha varmt och stryka på brösten inifrån och ut.
Eller som någon brukar tipsa om (@BobberiBoo kanske) knöla ner en tjocksocka som legat på ett element och blivit varm ner runt bröstet.
 
Tidigare idag skrev jag i vårtråden (alltså i fel tråd:o):


Nu händer en liknande grej.
Knoddrick har haft lite svårt att slappna av och släppa kontrollen (och somna) under kvällen, så det slutade med att vi satte henne i babyskyddet och så följde hon och maken med till stallet och tog in hästarna. Knoddrick sov så fort bilen rullade. Och hon sover än, 2,5 timme senare. Efter stallet har jag duschat och vi har ätit mackor. Men sen då? Har jag diskat eller stickat eller virkat nåt? NÄ. Har jag läst i nån av de böcker jag glor på och vill hinna läsa? NÄ.
:rofl: :banghead: :meh:

Ibland är det så skönt att bara vara utan att göra nåt när man väl har händerna fria!!
 
Vad har ni i vagnen?
Barnet, ja, men sen då? När solen skiner och det blåser lite och termometern säger +10, hur gör ni?
Har ju hittills klätt ungen i innekläder och uteoverall och i vagnen haft tjock åkpåse och barnvagnslock (vad det nu heter) och ibland även haft filt inne i åkpåsen. (Knoddrick är vissa dagar tillbaka i att ha svårt att hålla värmen.)
Nu när det börjar bli varmt funderar jag på vad jag ska välja bort - åkpåsen eller locket...

Cornelis har "sommartäcke", vanliga kläder, mössa plus locket. Och blir varm ändå förutom om händerna, men uppskattar inte vantar...
 
Har närt ett varmt barn tydligen. Inte fått mina gener de minsta på den punkten (mannen kunde tydligen klä av sig naken och gå ut och leka mitt i vintern i snön)

Varit jättesvårt med kläder i vagnen hela vinter. Nu kör vi på någon form av lättvaderad bommullsoverall som man kan vila öve hände och fötter. Mössa på det. Inget annat som filt eller så.
 
Vad har ni i vagnen?
Barnet, ja, men sen då? När solen skiner och det blåser lite och termometern säger +10, hur gör ni?
Har ju hittills klätt ungen i innekläder och uteoverall och i vagnen haft tjock åkpåse och barnvagnslock (vad det nu heter) och ibland även haft filt inne i åkpåsen. (Knoddrick är vissa dagar tillbaka i att ha svårt att hålla värmen.)
Nu när det börjar bli varmt funderar jag på vad jag ska välja bort - åkpåsen eller locket...
Vi har vanliga kläder, mössa, tygoverall och åkpåse i fleece. Har tagit med locket för vissa dagar har det blåst då himla mycket här.
 
Har närt ett varmt barn tydligen. Inte fått mina gener de minsta på den punkten (mannen kunde tydligen klä av sig naken och gå ut och leka mitt i vintern i snön)

Varit jättesvårt med kläder i vagnen hela vinter. Nu kör vi på någon form av lättvaderad bommullsoverall som man kan vila öve hände och fötter. Mössa på det. Inget annat som filt eller så.
Det skulle Knoddrick inte klara av. Även om hon fått upp värmen i kroppen nu jämfört med de första veckorna, så behöver hon ändå filt eller täcke även när hon ligger bredvid mig och liggammar.
 
Vad har ni i vagnen?
Barnet, ja, men sen då? När solen skiner och det blåser lite och termometern säger +10, hur gör ni?
Har ju hittills klätt ungen i innekläder och uteoverall och i vagnen haft tjock åkpåse och barnvagnslock (vad det nu heter) och ibland även haft filt inne i åkpåsen. (Knoddrick är vissa dagar tillbaka i att ha svårt att hålla värmen.)
Nu när det börjar bli varmt funderar jag på vad jag ska välja bort - åkpåsen eller locket...

Vi har haft 10-15 grader och strålande sol, men lite kall vind i helgen. Jag har haft body, mjukisbyxor och tjocka strumpor, en filt att ligga på och en filt över. Luvan uppdragen och vantar (tunna) på. Det har räckt fint :)
 
E sov till 08.50 idag :up:

Hon åt frukost runt 06 och somnade om så då passade jag på att sova en stund jag också. Väldigt behövligt. Nu ligger hon och sover i våran säng. Har gjort det i snart en timme.

I vagnen har E haft en långärmad body, byxor, fleeceoverall, mössa, vantar och en ullfilt. Så har vi haft det hela vintern oavsett temp, ullfilten är helt underbart varm. Hon är sjukt varm av sig vilket hon ärvt av mig. Hur vi ska göra nu med en temp på 15 grader vet jag inte.
 
Har inte haft tid/ork att logga in sen förra veckan, var lite att läsa ikapp :D
Vi har inga rutiner men jag brukar lägga mig vid 23 och då sover lillen också, fram till 5 ungefär. Sen vaknar han ungefär en gång i timmen fram till 8 när vi går upp (annars kissar stora i sängen), varannan gång för att ha ny blöja. Han har en förmåga att bajsa allt på morgonen (väldigt lik storasyster i det avseendet).

Sambon åker imorgon och är borta tre dagar på kurs, dessutom har jag lyckats få nån jäkla förkylning så jag är så där lagom pigg. På fredag kommer jag vara helt utmattad. Tur de tre dagarna inbegriper förskola för stora.

Lillen ligger större delen av dagen på mage nu, envisas hela tiden med att ligga med huvudet på ena hållet och det är omöjligt att få honom att ha det på andra, inte ens om han sover går det för han vänder direkt tillbaka det. Ska få in babysittern från förrådet så kanske han håller huvudet mer rakt fram. BVC imorgon (blir 2 månader) så får ta upp det då.
 
Tidigare idag skrev jag i vårtråden (alltså i fel tråd:o):


Nu händer en liknande grej.
Knoddrick har haft lite svårt att slappna av och släppa kontrollen (och somna) under kvällen, så det slutade med att vi satte henne i babyskyddet och så följde hon och maken med till stallet och tog in hästarna. Knoddrick sov så fort bilen rullade. Och hon sover än, 2,5 timme senare. Efter stallet har jag duschat och vi har ätit mackor. Men sen då? Har jag diskat eller stickat eller virkat nåt? NÄ. Har jag läst i nån av de böcker jag glor på och vill hinna läsa? NÄ.
:rofl: :banghead: :meh:


Gällande att läsa böcker lovsjunger jag den läsplatta jag har, en adlibris Letto. Den är så lätt att jag utan problem kan hålla den i en hand och det är inga problem att bläddra med samma hand. Jag läser ofta när jag ammar, och kan då hålla bebis med ena armen och läsplattan med den andra. Dessutom kan man låna eböcker från bibblan, så på några minuter laddar jag ned de titlar jag vill läsa. Sjukt bra!
 
Vad mycket kläder ni tar på era kottar när ni ska ut... vi kör på byxor och långärmad body, strumpor, mössa och vantar och sedan ligger hon i en tjock åkpåse. Inga filtar, overaller eller lock på... men påsen är varm, så jag tycker att det verkar räcka gott. Inomhus har hon oftast vara en benlös body på sig, så ben och fötter är bara. Hon verkar rätt nöjd med det, men vi har relativt behaglig innetemp, kanske runt 22 grader.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 172
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 283
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp