Vinterföräldrar 17/18 del 7

I helgen har E lärt sig cykla :love: Han har haft springcykel i över ett år och cyklat lite sporadiskt på den, senaste månaden har det verkligen lossnat med både fart och balans. Så nu i helgen när vi hälsade på vänner med lite äldre barn fick E låna en cykel med trampor. Testade lite på gatan i lördags och igår gick vi en promenad på nästan 5 km och han cyklade hela vägen. Med lite stöd i början men ganska fort helt själv. Stoltheten vet inga gränser, både hos mig och honom själv :love:
Helt galet att dom är så stora! Och häftigt att springcykel gör det så lätt att lära sig vanlig cykel
 
Helt galet att dom är så stora! Och häftigt att springcykel gör det så lätt att lära sig vanlig cykel
Verkligen! Vi var på vippen att köpa en med stödhjul i vintras för han har verkligen inte fått till balansen och styrningen riktigt innan, men sen lossnade det ju. Kan också ha hjälpt att det var en kompis till mig som var med och stöttade, och sen lät honom cykla själv. jag hade antalet fortsatt hålla i långt efter att det behövdes :angel:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
785
· Visningar
47 348
Senast: eyz
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 170
Senast: gulakatten
·
Svar
734
· Visningar
38 229
Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp