Bukefalos 25 år!

Vinterföräldrar 17/18 del 7

Ls humör är helt ok för tillfället. De stora utbrotten kommer ganska sällan, oftast blir det inte mer än "då får du inte x! Fnys :mad:" och så klampar hon iväg med armarna i kors. Det händer flera gånger om dagen, men det är ju inte så farligt.
Hon är fortsatt väldigt mammig och vill inte göra nånting själv, vilket kan bli en aning påfrestande.
Väldigt intresserad av bokstäver och siffror. Har ett bokstavspussel som är väldigt populärt, med hjälp av det har hon lärt sig bokstäverna och skriver gärna sitt namn med dem. "Läser" gärna, dvs bokstav för bokstav, hur det hänger ihop med ljuden har hon inte greppat. Har en bok med bilder och så står ordet under. Vi bokstaverade G-R-Ä-V-M-A-S-K-I-N och vad blir det? Traktor! :laugh:
Räknar till 12, sen kommer sjuttinitti och ettiett.

Jag är (äntligen) gravid, och mår inte jättebra. Hunden hade ätit gräs och sedan kräkt. Dagen efter var det min tur, när jag berättade det för mannen säger L "har du kräkt? Varför? Har du ätit gräs?!" :laugh:
Grattis till graviditeten! :heart
Kul att hon är så intresserad av bokstäver och siffror :) har själv tänkt att ett bokstavspussel nog kan vara en kul grej. E känner igen sin egen bokstav men mycket mer har vi inte tittat på. Han är också jätteintresserad av siffror och vill bla leka affär (hittar på priser), kolla klockan och väga saker. Efter 10 kommer här siffran "tusentals" :D

Grattis @soom !

Här är det hyfsat mycket testande av gränserna, sällan större utbrott då hon kan resonera och förklara sina känslor, vilket är skönt! Vi har ett tallriksunderlägg med bokstäver men hon är inte intresserad. Räknar till 20. Har riktigt snygg sits när hon rider. 😁

Vad mer? Hon älskar sin lillasyster men kan bli för klängig och hänga på henne. Lillasyster verkar dock ok med det men vi måste ha lite koll ändå. Ska lillasyster ligga på mage i babygymmet ska hon det med. Pratar lillasyster med fötterna gör hon detsamma osv.

Läggningarna kan vara sega, men vi tycker rutinen är ok ändå. Jag läser först tre sagor, ofta bärande bebis. Sedan läser pappa tre sagor i mörkret. Ibland vill hon ned däremellan för att hon inte är trött, det får hon men får ingen platta eller tv då utan får leka själv.

E är äntligen tillbaka på förskolan! Drygt en månad senare än jag trodde pga sin skada och försenad lillasyster. Han var SÅ glad (och blyg) imorse, tänk er ett barn sover gömmer sig bakom en, men samtidigt studsar upp och ner vid åsynen att sin favoritfröken :D

Tre dagar i veckan blir det förskola under hösten, måndag och fredag är hela familjen hemma tillsammans. Känns skönt med någon sorts rutin igen. :)

Liknande trådar

Gravid-1år Inte sett någon tråd så tar och startar en :bump: Gammal användare men nytt nick då det är tidigt i graviditeten än så länge, är i...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 111
Gravid-1år Jag har väntat på att en sån här tråd ska startas, men nu startar jag en själv 😊 Jag väntar tredje barnet, v 10 nu. Har sedan innan två...
46 47 48
Svar
951
· Visningar
44 146
Svar
1 999
· Visningar
107 732
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag äter frukost och funderar på vad jag ska ha för kläder för att inte frysa i stallet.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
51 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Varde mörker

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021
  • Senast tagna bilden XII

Hästrelaterat