Vinterföräldrar -18/19

superstar

Trådstartare
Ja då var det dags för en tråd för dem som är gravida med BF nästa vinter. Hoppas den blir lång och trevlig :D Håll till godo!

Standardkommentaren: ni som ev. vet vem jag är kan gärna få hålla detta innanför Buke ett tag.

December
31 superstar, 31 år, andra barnet

Januari

Februari
 
Haha jag tänkte visst vara gravid länge :o:p Kan man ändra rubriken?

Edit, lyckades själv. Vinterföräldrar 18/20 blev ursprungsrubriken :grin:
 
December
31 superstar, 31 år, andra barnet
31 Lilleknodd2, 28år, andra barnet (tredje graviditeten - förra slutade med att hjärtat slutade slå i v 17 på lillebror)

Januari

Februari

Jinxar säker något nu, men chansar på att det är ett streck imorgonbitti också..
satte datum enligt appen jag använder men tror att vi hamnar några dagar in i januari istället.
Ska ringa MVC på måndag redan då jag vill ha en plan för våra besök/UL efter det som hände i mars.
 
Känner att jag också jinxar, hade tänkt vänta. Hade ju MA i februari (dock inte lika sent som ditt) och har haft mycket problem med blödningar som man inte hittat någon orsak till och väntar med oro på en del biopsisvar. Samtidigt så känner jag ett så enormt behov av att få ventilera denna graviditet någonstans och här passar bra. Anonymt nick kändes overkill med tanke på hur öppen jag ändå valt att vara här.

Min reaktion på denna graviditet är en helt annan än sist. Jag är egentligen inte orolig, har som ingen ork till det, men lite likgiltig kan man nog kalla det. Varvat med lycka och längtan såklart, men vi vågar liksom inte riktigt tro att det är sant.

Jag bekymrar mig lite över bristen på symtom, även om det är tidigt. Det var likadant med den graviditeten som slutade i missfall, men med dottern så kände jag massor även såhär tidigt. I brösten, munnen, magen... så, vi får se var det tar vägen.
 
Känner att jag också jinxar, hade tänkt vänta. Hade ju MA i februari (dock inte lika sent som ditt) och har haft mycket problem med blödningar som man inte hittat någon orsak till och väntar med oro på en del biopsisvar. Samtidigt så känner jag ett så enormt behov av att få ventilera denna graviditet någonstans och här passar bra. Anonymt nick kändes overkill med tanke på hur öppen jag ändå valt att vara här.

Min reaktion på denna graviditet är en helt annan än sist. Jag är egentligen inte orolig, har som ingen ork till det, men lite likgiltig kan man nog kalla det. Varvat med lycka och längtan såklart, men vi vågar liksom inte riktigt tro att det är sant.

Jag bekymrar mig lite över bristen på symtom, även om det är tidigt. Det var likadant med den graviditeten som slutade i missfall, men med dottern så kände jag massor även såhär tidigt. I brösten, munnen, magen... så, vi får se var det tar vägen.
Jag kommer vänta med att gå ut med det officiellt till bra sent den här gången tror jag.. just för att slippa berätta för alla om det går åt helvete igen. Sambon tror mig inte än och den enda som kommer få veta annars är hans syster som är som en syster för mig och som är den enda som verkligen stöttat mig helhjärtat genom allt.

Jag har aldrig känt nåt såhär tidigt, så har som vanligt inga symtom alls. Testade bara för skojs skull...

Vad läskigt med massa blödningar osv.
Hoppas att dom kan komma fram till vad det är och att det inte är något allvarligt!
Hade du blödningar även innan graviditeten som slutade i MF?
Hur gammal är dottern?
 
Jag kommer vänta med att gå ut med det officiellt till bra sent den här gången tror jag.. just för att slippa berätta för alla om det går åt helvete igen. Sambon tror mig inte än och den enda som kommer få veta annars är hans syster som är som en syster för mig och som är den enda som verkligen stöttat mig helhjärtat genom allt.

Jag har aldrig känt nåt såhär tidigt, så har som vanligt inga symtom alls. Testade bara för skojs skull...

Vad läskigt med massa blödningar osv.
Hoppas att dom kan komma fram till vad det är och att det inte är något allvarligt!
Hade du blödningar även innan graviditeten som slutade i MF?
Hur gammal är dottern?
Ja, blödningarna har i princip varit sedan dottern föddes, hon är snart tre år. Inga stora mängder, men blodiga flytningar och spottings i princip varje månad. I början skyllde gyn på den kopparspiral jag då hade men det blev ingen förbättring när den togs ut. Jag tror på någon form av hormonrubbning för det har avtagit när jag blivit gravid, både nu och vid den som slutade i MA, men jag har en del gynekologisk cancer i släkten så givetvis blir jag lite orolig. Nu har jag dock gjort flera undersökningar och inget synbart farligt syns så får jag bar biopsisvaren kommer jag kunna slappna av sen. Så sent som för en dryg vecka sedan gjorde jag en hysteroskopi (de går in med kamera i livmodern) och inför den gjordes ett gravtest, men jag antar att ägget helt enkelt fortfarande befann sig i äggledaren då. Osannolik tur med timingen helt enkelt :heart

Med app blir mitt BF på nyårsafton, men jag klagar inte om jag blir flyttad till efter nyår eller går över några dagar :p Å andra sidan är jag såklart så glad om den lilla vill stanna i magen att den såklart får komma när den vill :heart

Hur gammalt är ditt barn?
 
Do
Ja, blödningarna har i princip varit sedan dottern föddes, hon är snart tre år. Inga stora mängder, men blodiga flytningar och spottings i princip varje månad. I början skyllde gyn på den kopparspiral jag då hade men det blev ingen förbättring när den togs ut. Jag tror på någon form av hormonrubbning för det har avtagit när jag blivit gravid, både nu och vid den som slutade i MA, men jag har en del gynekologisk cancer i släkten så givetvis blir jag lite orolig. Nu har jag dock gjort flera undersökningar och inget synbart farligt syns så får jag bar biopsisvaren kommer jag kunna slappna av sen. Så sent som för en dryg vecka sedan gjorde jag en hysteroskopi (de går in med kamera i livmodern) och inför den gjordes ett gravtest, men jag antar att ägget helt enkelt fortfarande befann sig i äggledaren då. Osannolik tur med timingen helt enkelt :heart

Med app blir mitt BF på nyårsafton, men jag klagar inte om jag blir flyttad till efter nyår eller går över några dagar :p Å andra sidan är jag såklart så glad om den lilla vill stanna i magen att den såklart får komma när den vill :heart

Hur gammalt är ditt barn?
Dottern här hemma blir 2 i augusti.

Känner precis som du ang födelsedatum - så länge den lilla tänker stanna så får den komma när den vill!

Hoppas biopsisvaren kan ge dig lugn och att du slipper så mkt blödningar under graviditeten.
Jag väntar svar på obduktion, 6v på måndag.. ska ringa och kolla av läget på måndag tänkte jag.

Håller tummarna hårt för att vi båda får vara kvar här nu!
 
Nu fick jag det svart på vitt.
 

Bifogade filer

  • CC3DBB82-7A31-436E-B215-6144C3D1D430.jpeg
    CC3DBB82-7A31-436E-B215-6144C3D1D430.jpeg
    144,7 KB · Visningar: 100
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
31 superstar, 31 år, andra barnet
31 Lilleknodd2, 28år, andra barnet (tredje graviditeten - förra slutade med att hjärtat slutade slå i v 17 på lillebror)

Januari

Februari


Funderat på att skapa en tråd men inte fått tummen ur, så det här var ju toppen:)

Fick missfall i januari med tvillingar, och tror det här är tvillingar också då jag känt rörelser i livmodern från vecka 7, vilket känns lite väl tidigt annars. Kände av graviditeten innan denna från vecka 8. Sen är jag lika stor nu i vecka 9 som jag var med dottern i vecka 20. Å andra sidan syns det väl iofs tidigare från andra barnet... Väldigt nyfiken är jag! Ska få göra KUB så får väl se om några veckor:)
 
@kryptisk Grattis och välkommen :) Kul att bli fler! Spännande att se om din känsla gällande tvillingar stämmer :D Alla vi tre här i tråden än så länge har alltså haft missfall i år, måtte de vara vår tur nu. Jag letar symtom för fullt :idea: Har varit väldigt trött idag, var fruktansvärt trött samma period förra graviditeten så det kan ha med det att göra. Men kanske mest önsketänkande ;) I morse skulle jag ta ett kokt ägg till frukost, åt en tugga och höll på att kräkas, det har varit gemensamt för alla graviditeter, att inte kunna äta ägg :yuck:
 
Håller tummarna hårt för oss alla :love:

Här har första symtomet gjort sig tillkänna - flytningar :arghh: Hann ledsna på dom under förra graviditeten, och så är det det första som dyker upp nu :wtf:

Ska ringa MVC nu på morgonen, samt sjukhuset för att höra om obduktionen..
 
Vågade aldrig ringa idag..
har fått för mig att kroppen jävlas och att jag inte alls är gravid (för hur fort kan det gå efter det vi var med om liksom?!).
Kommer avvakta en vecka och ta ett nytt test för säkerhets skull.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 169
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 222
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 022
Senast: _Elly_
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 306
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp