Vinterföräldrar -18/19

BM idag, får se vad trycket ligger på nu.
Det låg väldigt bra sist så jag hoppas att det gör det nu också.
 
BM idag, får se vad trycket ligger på nu.
Det låg väldigt bra sist så jag hoppas att det gör det nu också.
Hur var trycket?

Mitt var högt så vi fick åka till förlossningen. Har gått ner lite nu men får troligtvis blodtrycksmedicin. De har gjort en hinnsvepning så bara hoppas på att den gör nytta, annars troligtvis åter efter helgen för ny bedömning.
 
Hur var trycket?

Mitt var högt så vi fick åka till förlossningen. Har gått ner lite nu men får troligtvis blodtrycksmedicin. De har gjort en hinnsvepning så bara hoppas på att den gör nytta, annars troligtvis åter efter helgen för ny bedömning.
150/100 så lite högt men inte värre än det legat på hittills.
Håller tummarna att hinnsvepningen hjälper
 
Ja, vi har varit in förut men de avvaktar väldigt mycket tycker jag.
Säger hela tiden att jag ligger på gränsen för att få medicin men var den gränsen går vet jag inte.
Jag hade nu 140/80 på förlossningen och fick medicin. Men det kan bero på att jag har huvudvärk som inte släpper på Alvedon så de går säkert på symtom också.

Heja oss, snart i mål!
 
Jag hade nu 140/80 på förlossningen och fick medicin. Men det kan bero på att jag har huvudvärk som inte släpper på Alvedon så de går säkert på symtom också.

Heja oss, snart i mål!
Det gör de nog, jag har inte haft några direkta symtom så men fått stränga order om att ta det lugnt
 
Man är aldrig nöjd :wtf: Önskar inget mer än att förlossningen ska dra igång men nu har dottern hög feber och jobbigt med hosta och andning (förkylningsastma) så nu hoppas jag att det INTE drar igång inatt... Så bara för det så gör det väl det :grin: Men men, det reder hennes moster ut i så fall :heart
 
Här blir det igångsättning. Var in för kontroll av blodtrycket och på ultraljud såg man att det nästan inte finns något fostervatten. Snopet men blir nog bra. Hade verkligen velat ha en spontan start men längtar samtidigt efter bebis såklart!
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet
24 znkkz, 29 år, första barnet

Januari
1 viadukt, 32 år, andra barnet
3 superstar, 31 år, andra barnet
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet

Födda:
28/12 viadukt, pojke 51 cm och 3495g

6/1 superstar, flicka 48 cm och 3030 gram
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet
24 znkkz, 29 år, första barnet

Januari
1 viadukt, 32 år, andra barnet
3 superstar, 31 år, andra barnet
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet

Födda:
8/12 Revilles bebis

28/12 viadukt, pojke 51 cm och 3495g

6/1 superstar, flicka 48 cm och 3030 gram
 
Titta! Det är jättelite kvar :eek::love:
Lilla fröken sparkar, buffar och rör massor på sig. Växer så det knakar och följer växtkurvan bra.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190107-231535_Preglife.jpg
    Screenshot_20190107-231535_Preglife.jpg
    79,5 KB · Visningar: 25
Blodtrycket låg riktigt bra idag :up:
Hoppas det fortsätter ligga så nu också.

Hur går det för er andra?
 
Har lite ont i magen nu ikväll, undrar om det bara är förvärkar eller om bebis tycker att hon vill ut nu.
 
@Mirre Hur utvecklades det?

Här rullar dagarna på, bebisbubbla deluxe, vi försöker lära känna det lilla livet och vår nya familjkonstellation. Förlossningen blev inte riktigt vad jag önskat och jag har varit rätt klen efteråt men börjar sakta men säkert piggna till. Amningen går alldeles utmärkt och mjölken har redan runnit till. Lillan är helt okomplicerad och bara äter, sover och bajsar. Idag ska vi försöka komma ut i friska luften, det tror jag att vi alla skulle må bra av.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 619
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 960
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 815
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 801
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp