Vinterföräldrar -18/19

Är inne och läser men är dålig på att skriva.
E är nu lite över 2månder. Sover fortfarande bra på nätterna vaknar till 2-3 gånger och äter. Hon brukar somna för natten mellan 22 och 23 sen sover hon till 9-10
På dagarna är vi mest hemma. Går på mamma baby yoga en gång i veckan.
Vi är också mest hemma. Skönt att slippa vara bland folk:p
 
@superstar
Hur gjorde ni för att bebis skulle ta napp? Vår unge är inte överförtjust i våra nappförsök men det hade varit skönt att kunna ge napp vid tillfällen :)
 
@superstar
Hur gjorde ni för att bebis skulle ta napp? Vår unge är inte överförtjust i våra nappförsök men det hade varit skönt att kunna ge napp vid tillfällen :)
Ja alltså, för oss har det gått väldigt enkelt med båda barnen. De har varit gnälliga/missnöjda/haft svårt att komma till ro men ändå inte velat ta bröstet så då har vi testat med nappen och de har i princip tagit den direkt. Denna tös är kanske lite mer kräsen med vilken napp hon får. I början har vi ju fått hjälpa dem lite att hålla kvar den men de har relativt fort blivit fullfjädrade nappanvändare :p

Idag blir lillasyster 11 veckor. Hon är numera en glad, enkel och nöjd tjej för det mesta. Ler och "pratar" massor :love: Jag tycker det är kul att hon blir större men förstår inte var tiden tar vägen! Hon är snart 3 månader och jag ska bara vara hemma tills hon är 8 månader. Snart halvvägs :o

Min man är borta på.jobb just nu så jag har varit iväg med båda tjejerna och hälsat på lite släkt och vänner. Sammanlagt har vi klarat av över 60 mil och det har gått så himla bra. Lillasyster sover och storasyster sover eller kollar på film större delen av tiden. Egentid för mamman med godis och poddar :D
 
Ja alltså, för oss har det gått väldigt enkelt med båda barnen. De har varit gnälliga/missnöjda/haft svårt att komma till ro men ändå inte velat ta bröstet så då har vi testat med nappen och de har i princip tagit den direkt. Denna tös är kanske lite mer kräsen med vilken napp hon får. I början har vi ju fått hjälpa dem lite att hålla kvar den men de har relativt fort blivit fullfjädrade nappanvändare :p

Idag blir lillasyster 11 veckor. Hon är numera en glad, enkel och nöjd tjej för det mesta. Ler och "pratar" massor :love: Jag tycker det är kul att hon blir större men förstår inte var tiden tar vägen! Hon är snart 3 månader och jag ska bara vara hemma tills hon är 8 månader. Snart halvvägs :o

Min man är borta på.jobb just nu så jag har varit iväg med båda tjejerna och hälsat på lite släkt och vänner. Sammanlagt har vi klarat av över 60 mil och det har gått så himla bra. Lillasyster sover och storasyster sover eller kollar på film större delen av tiden. Egentid för mamman med godis och poddar :D
Vi har testat en hel drös med olika nappar, men hittills har alla ratats och spottats ut med en arg grimas🙄

Vad trevligt att komma iväg och hälsa på släkt😊
 
Hur är det med alla små bebisar och mammor? ☺
Bra! Lillan är jätteförkyld, men glad ändå :love:Hon är en, för det mesta, glad och lättsam tjej som utvecklas massor. Fortfarande rätt liten, hade dippat en del på viktkurvan vid 3 månader men jag är inte så orolig, hon verkar må toppen. Men tiden går så fort! Snart 4 månader och sen kommer sommaren som ju alltid går fort och sen ska jag tillbaka till min utbildning och mannen ska vara föräldraledig. Jag hinner inte med :laugh:

Hur går det själv?
 
Lilla E kallas vilda bebin. Hon vill inte längre ligga ner i famnen utan ska sitta och titta på allt. Snackar nästan konstant när hon är vaken och har börjat testa sin röst
3,5månad gammal nu och har precis lärt sig vända från rygg till mage. Hon följer sina kurvor fint och ska vaccineras på torsdag

Ska eventuellt börja plugga på distans till hösten.
 
Hur är det med alla små bebisar och mammor? ☺
Det är bra med oss, mini är lite över två månader nu och växer så det knakar. Hon fick en prasslande fjäril av sin faster som nu är hennes stora favorit. Hon kan sitta i babysittern hur länge som helst och leka med den :D Nu har hon kommit på hur hon ska få tag i den också så hon sitter och drar i den samtidigt som hon jollrar som tusan 😊
 
Vår unge pratar och pratar och pratar, verkar oerhört nöjd med sin egna röst:D
Glad, lättsam och nöjd bebis för det mesta. Följer kurvan bra.
 
Känner igen både det med att prata mycket och vilja sitta upp :p Storasyster är en riktig pratkvarn och denna verkar helt klart spela i samma liga.
 
Planen här är att hon ska börja förskola i augusti 2020 men har anmält henne med start mars 2020 ifall planera skulle ändras:)
 
Är det bara min bebis som mellan sin dubbelhaka och axlar gömmer en spinkig liten hals? Jag har upptäckt att det lätt samlas smuts där under men den får ju liksom aldrig chansen att torka ordentligt eftersom luften aldrig kommer i närheten. Bebisen är ju inte jättemedgörlig heller:meh:
 
@znkkz Vår lilla ska också börja förskola i augusti 2020 är det tänkt, men bollar ibland lite med tanken att hon skulle börja tidigare. Samtidigt känns det dumt att skola in i kanske maj och sen ha sommarlov, då lär det nästan behövas ny inskolning sen. Vi får se hur vi gör, här kan man inte söka förrän tidigast sex månader innan de ska börja så vi får fundera på det i höst.

@Reville Haha ja detta "halslösa" tillstånd är verkligen speciellt. Tur att man inte fortsätter vara bygd med dessa proportioner :p:laugh: Lillasyster har haft besvär med riktigt fula utslag i de där vecken, och som sagt svårt att både få rent och hålla torrt. Men nu har det varit bättre ett tag och idag skymtade jag hennes hals när hon sträckte på sig, så det kanske är på övergående :D Jag fnissar lite nästan varje gång jag spänner bältet i babyskyddet, det är nästan så man klämmer kinderna eftersom de ligger på axlarna :laugh::love:

Var och vägde lillan på bvc idag eftersom hon går upp lite lite. Följer iaf samma kurva som sist så vi ammar väl vidare. Hon är förkyld just nu och det finns dessutom såååå mycket som är mer spännande än att äta, så jag får vara lite uppfinningsrik för att få henne att vilja äta.

Slut på novellen :idea:
 
Med oss är det bara bra :)
Dottern är sex månader nu och världens enklaste och gladaste bebis. Vänder från rygg till mage och från mage till rygg, sitter själv korta stunder och det är full fart hela tiden :D Har inte börjat resa sig på alla fyra eller krypa än, men ålar sig fram på rygg snabbt som tusan.
 
Är det bara min bebis som mellan sin dubbelhaka och axlar gömmer en spinkig liten hals? Jag har upptäckt att det lätt samlas smuts där under men den får ju liksom aldrig chansen att torka ordentligt eftersom luften aldrig kommer i närheten. Bebisen är ju inte jättemedgörlig heller:meh:
Likadant här, försöker tvätta så gått det går och torka så mycket som möjligt. Pudrar lite ibland och när jag kan komma åt.
 
Va roligt med uppdatering@Mirre :)
Lilla E är också en väldigt glad och nöjd bebis. Hon har lärt sig åla framåt inte bara bakåt :D sitter själv utan stöd.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 444
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 673
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 653
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 666
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp