Vinterföräldrar 2015-2016 #4

Jag försöker intala mig hur roligt det är med barn... Men hon är påhittig.. :p
Snapchat-733073565.jpg
 
Här är den enda diskussionen rätt ensidig. "tattoooj, tattoooj, tattoooj" Typ. :p Men nu senaste dagarna har han börjat prata massor, men det låter bara "nana, njanja, nanaNANA, njana". Typ. :p Men när han lagt sig på kvällen ligger han alltid och babblar en stund innan han somnar, lika på morgnarna när han vaknat. Nu i helgen har han varit så söt! Jag vaknar av att han pratar, så hör man "mamma? Mamma? MAMMA? Dadadada, nananjanja... Mamma?" :D
 
Igår var vi ute hela dagen, E fick åka traktor med pappa flera gånger och blev fly förbannad om han inte fick sitta i traktorn. :p Han är verkligen traktortokig. :p

Hästen är på boxvila och varje gång man går till stallet ska han mata hästen med hö. Små tussar på typ fem strån i varje, både häst och unge är skitnöjda och jag har tid att mocka! :D :up:
 
Så mycket lättare allt känns nu när våren gjort entré! Man kan vara ute på ett helt annat sätt och det finns massor att göra:D

Det kommer fler och fler ord fast det är mest jag och min mamma som förstår dem. Pappan begriper väl också hyfsat men blir väldigt frustrerad över att så många ord låter väldigt lika varandra. Annars tecknar sonen mycket, skapar sina egna tecken som är helt klockrena!

Han är inne i en mysig fas nu och vill ha, för honom, mycket kroppskontakt. Men han är inte så mycket för att kramas och bli petad på annars. Som sin mamma;) vi övar på det och han gillar när jag pillar med hans tånaglar och masserar hans ben och fötter. Och borstar hans hår:D

Lillasystern är mycket uppskattad och han befaller mig ofta att mata henne:rofl: hon ska vara med hela tiden och får helst inte sova:cautious:
 
Här får vi knappt på barnet ytterkläder, när vi väl kommit ut får vi knappt av ytterkläderna förens det är läggdags måååånga timmar senare. Utomhus är det bästa, men bara när man själv vill (gärna klockan 06.00 på morgonen).
 
Ja det är så underbart med lite vår i luften! Här har vi fortfarande hur mycket snö som helst men grusvägarna har tittat fram och gården är snart snöfri!

Igår var det traktordag med maskinvisning på flera platser i stan, vi åkte såklart dit! :D Edvin var lite blyg i början men efter en liten stund sprang han mellan traktorerna och skulle sitta och ratta! :D Häromdagen åkte han med mig i traktorn på jobbet när jag skulle utfodra, då är det mycket fram och back och han fattade snabbt vad den spaken var till för på ratten. Så när vi satt i nya traktorer igår skulle han ratta och flytta på den spaken. :D
 
Känslan när 2åringen lägger båda händerna om ens ansikte och säger "vi ses sen älskling, jag älskar dig mamma" :love:
 
Sån rolig ålder! Det pratas massor och han verkligen minns och kan återberätta grejer.
Mycket trots också dock... Och en del känslor. Mycket går att prata sig kring men stundtals sticker han iväg när vi är ute och går och ibland får han för sig (inne) att "jaga" hunden. Och det har jag inget bra sätt att hantera. Klockrent sätt att få uppmärksamhet iaf, han blev ju storebror för 6 veckor sen.
 
Sån rolig ålder! Det pratas massor och han verkligen minns och kan återberätta grejer.
Mycket trots också dock... Och en del känslor. Mycket går att prata sig kring men stundtals sticker han iväg när vi är ute och går och ibland får han för sig (inne) att "jaga" hunden. Och det har jag inget bra sätt att hantera. Klockrent sätt att få uppmärksamhet iaf, han blev ju storebror för 6 veckor sen.

Vi hade mycket sådana problem första tiden med. Men det har släppt nu, H accepterar lillasyster och hjälper det hon kan.

Sedan är lillasyster en väldigt nöjd bebis. Vilket gör det mycket lättare att verkligen kunna umgås med båda.

Men som du säger, otroligt rolig ålder. Man får välja sina strider, om mam vill kan man bråka från morgon till kväll.
CF35E14D-40C3-4FC6-BEA2-CB4A718B678E.jpeg
 
Här har vi ingen koll fören vid 3år.

Vi har dock åkt på förkylningsastma :(
Nää :(

@Milosari Vi har inte heller vid 2,5 utan vid 3 (och var på tvåårskontroll).
Fin bild! Förstår han handbromsen?

Mycket prat, lek, trots och tjat här för tillfället. Men det har jag en känsla av att jag skrivit förr ;) vi är uppe i fjällen den här veckan hela familjen, mysigt! Och bara vi 4, ingen mormor eller så som ofta är med (vilket också är trevligt men lite annan grej).
 
Sover era barn middag fortfarande?

Ibland. Vaknar hon tidigt så går hon gärna självmant och lägger sig en stund vid 10-11. Då brukar hon få sova, om natten/morgonen vart bökig. Men inte längre än till 13.00.

Vaknar hon som vanligt vid 7-8 då sover hon oftast inte. Blir trött till kvällen och ber om att få lägga sig vid 18.30-19. Tar 4min att lägga då.

Sover hon mer än 30min en vanlig dag. Då kan läggningen ta både 2 och 3h.
 
Vi brukar sova runt 2 timmar men senaste dagarna inte alls :confused: och ja, det märks på humöret, men börjar ändå fundera på om han håller på att fasa ut det. För min del får han gärna vänta lite.
 
Nää :(

@Milosari Vi har inte heller vid 2,5 utan vid 3 (och var på tvåårskontroll).
Fin bild! Förstår han handbromsen?

Mycket prat, lek, trots och tjat här för tillfället. Men det har jag en känsla av att jag skrivit förr ;) vi är uppe i fjällen den här veckan hela familjen, mysigt! Och bara vi 4, ingen mormor eller så som ofta är med (vilket också är trevligt men lite annan grej).
Nej han har bara precis lärt sig att ”cykla” på sprincykeln :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 172
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 012
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 107
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 202
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp