Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.

supersonic

Trådstartare
Ny tråd! Länk till gamla ----> här!

Listan, den senaste jag hittade.

November
22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12 kl 16:05, 3536g och 52 cm

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja) född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet. En flicka född 4/12 kl 16:30, 3515 g och 50 cm
13/12 - LillaMy84, tredje barnet, pojke född 20/12 05.58 53cm 3894g
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet, flicka född 00.51 24/12 3195g 50 cm

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka född 7/1 03:07 48cm och 3175g
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet, pojke född 28/1 20.14, 51 cm och 3818 g
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet, underbar tjej född 17/1, 3480g och 52cm
20/1 - malumbub, första barnet, flicka född 27/1, 4853g och 53cm
25/1 - Atiksa, första barnet. Pojke, född 16/1, 3438g och 49cm
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej. Astrid Född 3/2 50 cm 3655 g

Februari:
5/2 - Safir, första barnet, flicka född 7/2, 3310 g och 51 cm
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet, flicka född 5/2, 3040g och 50 cm
12/2 - Halali, första barnet
13/2 - Lenis, första barnet, född 4/2, 3570 gram, 50 cm
16/2 - Hera_ 30 år, första barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, flicka 21/2, 3270 gram och 50 cm
25/2 - Glittra, andra barnet, flicka född 8/3, 3670 g och 53 cm
28/2 - clusia, första barnet. Flicka, 1/3, 3112g och 47cm
 
Alltså stressen när ena linsen fastnar på ögat och hungrig bebis skriker i bakgrunden. Jag fick total panik och glömde bort allt jag någonsin lärt mig om linser så sambon fick hetsringa sin mamma som jobbar på ögonklinik och be om råd. Trodde aldrig jag skulle få ut den. :wtf::meh:
 
Alltså stressen när ena linsen fastnar på ögat och hungrig bebis skriker i bakgrunden. Jag fick total panik och glömde bort allt jag någonsin lärt mig om linser så sambon fick hetsringa sin mamma som jobbar på ögonklinik och be om råd. Trodde aldrig jag skulle få ut den. :wtf::meh:

Hu! Har inga glasögon och således inga linser, men min kära mor har haft linser i många år. Det värsta var när hon somnat på soffan med linserna i sa hon :D Och det där fina skriket som gör att stresskänslan går i taket är ju så härlig :wtf:
 
Hu! Har inga glasögon och således inga linser, men min kära mor har haft linser i många år. Det värsta var när hon somnat på soffan med linserna i sa hon :D Och det där fina skriket som gör att stresskänslan går i taket är ju så härlig :wtf:
Usch! Jag har tack och lov aldrig somnat med mina, det är lite av en fobi! :crazy: Det går ju oftast bra, men ändå. Stresspåslaget när man inte får ut dom gör ju inte precis det lättare att pilla ut dom. :cool:
 
Usch! Jag har tack och lov aldrig somnat med mina, det är lite av en fobi! :crazy: Det går ju oftast bra, men ändå. Stresspåslaget när man inte får ut dom gör ju inte precis det lättare att pilla ut dom. :cool:

Ja efter att ha hört mamma x antal gånger svära över linserna efter en tupplur i soffan så kan jag till viss del förstå det :rofl:
 
Kan börja tråden med att min lille kille, på dagen två månader, vände sig från mage till rygg!
Mitt fejs ---> :eek::eek::eek:
Knoddrick har varit på väg att vända sig i två veckor nu, när hon ligger på makens bröst, men eftersom vi slarvar med att låta henne ligga på mage på plant underlag har vi inte tänkt mer på det. Idag hade hon tråkigt, så jag kom på att hon ju kunde gymma lite. Och javisst, hon vände sig, flera gånger.
Så hennes slingrande när hon legat på oss har ju varit vändningsträning. God dag, yxskaft.
 
Kan börja tråden med att min lille kille, på dagen två månader, vände sig från mage till rygg!
Mitt fejs ---> :eek::eek::eek:

Var tvungen att kolla när dottern gjorde detsamma (denna nördiga mamma har antecknat allt :D) och hon var drygt 3, 5 månad. Men hon blev också fly förbannad när någon vågade lägga henne på mage, hon tryckte ner näsan och skrek allt vad hon kunde :D
 
Alltså stressen när ena linsen fastnar på ögat och hungrig bebis skriker i bakgrunden. Jag fick total panik och glömde bort allt jag någonsin lärt mig om linser så sambon fick hetsringa sin mamma som jobbar på ögonklinik och be om råd. Trodde aldrig jag skulle få ut den. :wtf::meh:
:eek:
 
Var hos psykologen idag. Hon är bra på att påminna om de där vinklarna och detaljerna som man själv så lätt glömmer eller sorterar bort. Känns tryggt att ha hennes erfarenhet med som stöd oxå.
Och så fortsätter jag vara så tacksam för vår lilla Knoddrick. Tacksam för att vi äntligen fick bli gravida, för att graviditeten stoppade mig från att spurta rakt in i väggen, för att jag äntligen tar tag i mitt bagage och för att jag fått, får och kommer få nya sätt att värdera mig själv, livet och kärleken till min man och de omkring mig.
 
E blir galen ifall jag lägger henne på mage. Trycker ner näsan i "backen" och vrålar tills hon knappt får nå luft. Hon är väldigt nära på att vända sig från rygg till mage dock. Ska bli spännande att höra det illtjutet som blir när det händer.

Idag ska vi till BVC. E ska vaccineras :nailbiting:
Hoppas det går bra och att vi slipper hysterisk bebis sen.
 
Idag vaknade jag med tuttarna jätteömma på sidorna. Men de gör i a f inte ont när Knoddrick suger.
Har börjat sova utan bh. Hoppas på att kunna fortsätta göra det, för att kunna lufta huden under tuttarna.
 
E blir galen ifall jag lägger henne på mage. Trycker ner näsan i "backen" och vrålar tills hon knappt får nå luft. Hon är väldigt nära på att vända sig från rygg till mage dock. Ska bli spännande att höra det illtjutet som blir när det händer.

Idag ska vi till BVC. E ska vaccineras :nailbiting:
Hoppas det går bra och att vi slipper hysterisk bebis sen.

PRECIS så hade vi det med dottern :D Hon blev också skitförbannad när hon hamnade på mage vid sina egna vändningar hahaha :rofl: Och varje gång jag vände henne till rygg var hon lika snabb att vända tillbaka på mage och vråla för fullt igen :D:p
 
Jag avundas er som kan sova utan BH! Första sovpasset för min lille knodd är 5-6 timmar. Och brösten är ju därefter... Efter det kan jag ta bort inläggen, men BHn behövs för att trycka till bröstvårtan så det inte läcker. Efter andra amningen kan jag ta av den.

Vaknade åtta idag. Dottern ska lämnas nio på fsk. Snacka om stressig morgon, jag hann inte äta frukost själv utan fick ta det efter jag lämnat henne. Men jag hann till nio! Känner mig som världens supermorsa :rofl: Tänk att man kan bli så stressad över att bara ha en timme på sig att lämna på fsk mindre än en km bort :p
 
Jag avundas er som kan sova utan BH! Första sovpasset för min lille knodd är 5-6 timmar. Och brösten är ju därefter... Efter det kan jag ta bort inläggen, men BHn behövs för att trycka till bröstvårtan så det inte läcker. Efter andra amningen kan jag ta av den.

Vaknade åtta idag. Dottern ska lämnas nio på fsk. Snacka om stressig morgon, jag hann inte äta frukost själv utan fick ta det efter jag lämnat henne. Men jag hann till nio! Känner mig som världens supermorsa :rofl: Tänk att man kan bli så stressad över att bara ha en timme på sig att lämna på fsk mindre än en km bort :p
Jag kan inte heller sova utan bh. Har försökt men mjölken sprutar bara mer och mer ju längre natten går. :p

Imponerande! Jag hade inte ens hunnit med ett barn. :D

Kl

Idag blir min tjej 4 veckor :eek: var tog tiden vägen egentligen. Vi har namnet klart. Idun Isa och Idun är tilltalsnamn. Isa är efter min mormor. :)
 
Jaha, nu är det alltså som förgjort att lillen kan varva med att sova på mage. Nu envisas han med att hålla upp huvudet hela tiden och blir jättearg när han är trött :mad: Vi behövde liksom den variationen eftersom han alltid ligger med huvudet på samma sida annars.
 
Alltså tanken var att jag skulle sova lite när dottern var på fsk men jag har tröstat knorrig bebis och hängt på buke istället. Sova får man göra i graven, eller hur är det man brukar säga?
 
Jag testar bh-löst lite också för att hoppas öka produktionen. Än så länge funkar det enligt plan. Knoddrick väcker mig precis lagom tidsmässigt och jag har bäddat med tjock handduk under brösten. Får se hur länge jag kan göra så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 172
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 282
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp