Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur gör ni andra med nattmatning? Läser att många rekommenderar att man ska dra ner nu vid runt halvåret och liten ammar ju inte så den biten är inget problem, men däremot dricker han en del ersättning nattetid och han följer sin viktkurva perfekt så känns ju som att han skulle kunna börja minska om han inte får på natten.. eller de kanske kompenserar på dagen då?? :confused:

(Nåt måste jag göra för från att ha vaknat 2-3 gånger per natt väcker han mig nu varje halvtimme med en paus på två timmar som mest, och jag är helt förstörd om dagarna.. De värsta timmarna är han aldrig riktigt i sömn utan igång timmavis som när han var nyfödd..)
En normal natt äter inte min på natten och har inte gjort sen hon var ca 3 månader. Hon slutade självmant, gillar väl att sova. Så jag har inga direkta tips att ge. Men jag upplevde att min i alla fall började kompensera. Hon laddar mer på kvällen och äter mer på morgonen.
 
Vi åkte in till akuten i förmiddags efter samtal till 1177. Lilleman fick inte behålla något han åt. Beskrev händelseförloppet sen förra fredagen ungefär fram till idag och nämnde att när han bajsat sist hade det luktat illa, typ som när hästen haft kolik (skadad man är :o). Så de misstänkte förstoppning. De stoppade upp en decimeter slang i rumpan på honom men det hände inget. När den drogs ut fanns det lite kladd längst upp annars var den ren från bajs. Så de kom in med en dosspruta, ca 1 dm lång och ett par cm i diameter, fylld med nån vätska och sprutade allt i den lilla slangen. När de lämnat rummet exploderade blöjan. Han fyllde ännu en blöja och kladdade ner två till. Sen somnade han. Och vi fick tack och lov åka hem. Ska fortsätta rubba bvc imorgon samt ta mig till apotek och köpa laxerande. Så här vill vi inte ha det fler gånger. Han bajsade en gång till nu på kvällen.
Min mamma satt barnvakt ikväll från halv fem till halv ett. Det hade gått bra förutom att lilleman varit ganska ledsen innan han bajsat.
 
Vi åkte in till akuten i förmiddags efter samtal till 1177. Lilleman fick inte behålla något han åt. Beskrev händelseförloppet sen förra fredagen ungefär fram till idag och nämnde att när han bajsat sist hade det luktat illa, typ som när hästen haft kolik (skadad man är :o). Så de misstänkte förstoppning. De stoppade upp en decimeter slang i rumpan på honom men det hände inget. När den drogs ut fanns det lite kladd längst upp annars var den ren från bajs. Så de kom in med en dosspruta, ca 1 dm lång och ett par cm i diameter, fylld med nån vätska och sprutade allt i den lilla slangen. När de lämnat rummet exploderade blöjan. Han fyllde ännu en blöja och kladdade ner två till. Sen somnade han. Och vi fick tack och lov åka hem. Ska fortsätta rubba bvc imorgon samt ta mig till apotek och köpa laxerande. Så här vill vi inte ha det fler gånger. Han bajsade en gång till nu på kvällen.
Min mamma satt barnvakt ikväll från halv fem till halv ett. Det hade gått bra förutom att lilleman varit ganska ledsen innan han bajsat.
Lillen :(
Bra att ni åkte in. Hur har natten varit?
 
Trött tjej somnade 20.30.
Ledsen tjej vaknade gråtandes en timme senare, kunde inte somna om.
Lite gladare tjej myste nöjd med båda sina föräldrar och drog jättenöjd i pappas skägg.
Avslappnad tjej somnade liggandes på mamma ca 22.
 
Vi åkte in till akuten i förmiddags efter samtal till 1177. Lilleman fick inte behålla något han åt. Beskrev händelseförloppet sen förra fredagen ungefär fram till idag och nämnde att när han bajsat sist hade det luktat illa, typ som när hästen haft kolik (skadad man är :o). Så de misstänkte förstoppning. De stoppade upp en decimeter slang i rumpan på honom men det hände inget. När den drogs ut fanns det lite kladd längst upp annars var den ren från bajs. Så de kom in med en dosspruta, ca 1 dm lång och ett par cm i diameter, fylld med nån vätska och sprutade allt i den lilla slangen. När de lämnat rummet exploderade blöjan. Han fyllde ännu en blöja och kladdade ner två till. Sen somnade han. Och vi fick tack och lov åka hem. Ska fortsätta rubba bvc imorgon samt ta mig till apotek och köpa laxerande. Så här vill vi inte ha det fler gånger. Han bajsade en gång till nu på kvällen.
Min mamma satt barnvakt ikväll från halv fem till halv ett. Det hade gått bra förutom att lilleman varit ganska ledsen innan han bajsat.
Stackars liten. :( Tur att ni åkte in och att de kunde "fixa" problemet, hoppas hans mage får stabilisera sig nu. :heart
 
Vi åkte in till akuten i förmiddags efter samtal till 1177. Lilleman fick inte behålla något han åt. Beskrev händelseförloppet sen förra fredagen ungefär fram till idag och nämnde att när han bajsat sist hade det luktat illa, typ som när hästen haft kolik (skadad man är :o). Så de misstänkte förstoppning. De stoppade upp en decimeter slang i rumpan på honom men det hände inget. När den drogs ut fanns det lite kladd längst upp annars var den ren från bajs. Så de kom in med en dosspruta, ca 1 dm lång och ett par cm i diameter, fylld med nån vätska och sprutade allt i den lilla slangen. När de lämnat rummet exploderade blöjan. Han fyllde ännu en blöja och kladdade ner två till. Sen somnade han. Och vi fick tack och lov åka hem. Ska fortsätta rubba bvc imorgon samt ta mig till apotek och köpa laxerande. Så här vill vi inte ha det fler gånger. Han bajsade en gång till nu på kvällen.
Min mamma satt barnvakt ikväll från halv fem till halv ett. Det hade gått bra förutom att lilleman varit ganska ledsen innan han bajsat.
Åh stackars liten :heart skönt att ni åkte in och det gick bra.
 
Stackars liten. :( Tur att ni åkte in och att de kunde "fixa" problemet, hoppas hans mage får stabilisera sig nu. :heart

:heart
Ja det hoppas jag också, vill prata med bvc just för att jag vill höra hur vi ska gå vidare. De på sjukhuset hänvisade mig dit.

Åh stackars liten :heart skönt att ni åkte in och det gick bra.

:heart
Ja jag var lite skakis när jag körde in, i huvudet hade jag gått igenom det mesta (och värsta) redan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 440
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 659
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 924
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 462
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp