Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack. Det känns bra att veta att jag inte är ensam eller dum i huvet.

Idag ska jag rida. Pratade om det med maken igår kväll igen. Hoppas på att det ska funka idag, mentalt för mig. Han behöver ju få hitta sina vägar som pappa utan mig. Om Knoddrick vill äta så finns ju ersättning och gröt och vatten. Och hon lär vara mer nöjd här hemma än att följa med till stallet och sitta i vagnen (som hon inte tycker så värst mycket om). Här kan de åla runt i sängen, gymma, äta gröt, busa med katterna och ifall inget annat funkar; ta en tur med bilen.

Jag vill liksom att det ska funka 100% med maken innan det ska funka med nån annan. Och för det mesta funkar det...men sen kommer den där gången när inget funkar och då backar vi igen.
Ok, han glömde ge vatten direkt med gröten, han tror att badvattnet var nån grad för kallt, dr hann inte sova nåt och han hittade ingen långärmad body som passade (kaos i garderoben), men hade ändå läget under kontroll och Knoddrick verkade nöjd. Så...:banana: :banana: :banana:

:D

Jag tänkte inte på dem förrän på vägen hem. Känns riktigt bra.
 
Ok, han glömde ge vatten direkt med gröten, han tror att badvattnet var nån grad för kallt, dr hann inte sova nåt och han hittade ingen långärmad body som passade (kaos i garderoben), men hade ändå läget under kontroll och Knoddrick verkade nöjd. Så...:banana: :banana: :banana:

:D

Jag tänkte inte på dem förrän på vägen hem. Känns riktigt bra.

Vad skönt! :laugh:
 
Puh vilken helg. På fredag var mannens syster med man och två barn (14 månader och 2år) plus deras pappa. Bjöd på middag. Vi bor litet så smärre kaos men överlag gick det bra.

Lördag åkte vi 14 mil för att vara med systerns familj+svärmor och hennes man i sommarstugan. Jag planerade att sova hos mina föräldrar med G för att alls få sömn då de bara bor 30 min därifrån. (Så glad över det beslutet). Blev så "kaos" igår att jag gav upp och åkte iväg tre timmar tidigare. Min kropp gick helt enkelt i baklås. Tex till lunch fick vi två korvar och ett bröd. Middag sex timmar senare. Inget att äta där emella. Svärmor som skall klappa och gosa med alla barn (svägerskan har inte varit här sedan 2015)

Trött är bra förnamnet
 
Puh vilken helg. På fredag var mannens syster med man och två barn (14 månader och 2år) plus deras pappa. Bjöd på middag. Vi bor litet så smärre kaos men överlag gick det bra.

Lördag åkte vi 14 mil för att vara med systerns familj+svärmor och hennes man i sommarstugan. Jag planerade att sova hos mina föräldrar med G för att alls få sömn då de bara bor 30 min därifrån. (Så glad över det beslutet). Blev så "kaos" igår att jag gav upp och åkte iväg tre timmar tidigare. Min kropp gick helt enkelt i baklås. Tex till lunch fick vi två korvar och ett bröd. Middag sex timmar senare. Inget att äta där emella. Svärmor som skall klappa och gosa med alla barn (svägerskan har inte varit här sedan 2015)

Trött är bra förnamnet
Förstår om du är trött. Jag hade kräkts för lääänge sen. Klarar inte av att äta för lite eller när det blir för mycket runt omkring.
 
Idag fick vi ta bort våran hund. De senaste sju åren har hon bott hos mamma men hon har funnits i mitt liv i elva år. Mitt hjärta gråter idag. Hon var en speciell hund som var älskad av många.

Tur jag har E annars hade denna dagen enbart varit full av sorg. Nu kan jag i alla fall skratta åt världens gladaste bebis :love:
 
Idag fick vi ta bort våran hund. De senaste sju åren har hon bott hos mamma men hon har funnits i mitt liv i elva år. Mitt hjärta gråter idag. Hon var en speciell hund som var älskad av många.

Tur jag har E annars hade denna dagen enbart varit full av sorg. Nu kan jag i alla fall skratta åt världens gladaste bebis :love:
Åh vad fruktansvärt. Kram :heart
 
Förstår om du är trött. Jag hade kräkts för lääänge sen. Klarar inte av att äta för lite eller när det blir för mycket runt omkring.

Brukar göra de till slut. Eller så kan jag inte äta för att kroppen är för trött (lyckad kombo hjärnan)
Jobbigt när man själv vill ha en ordentligt portion mat och de andra nöjer sig med ett salladsblad typ
 
Idag fick vi ta bort våran hund. De senaste sju åren har hon bott hos mamma men hon har funnits i mitt liv i elva år. Mitt hjärta gråter idag. Hon var en speciell hund som var älskad av många.

Tur jag har E annars hade denna dagen enbart varit full av sorg. Nu kan jag i alla fall skratta åt världens gladaste bebis :love:
:heart
 
Idag fick vi ta bort våran hund. De senaste sju åren har hon bott hos mamma men hon har funnits i mitt liv i elva år. Mitt hjärta gråter idag. Hon var en speciell hund som var älskad av många.

Tur jag har E annars hade denna dagen enbart varit full av sorg. Nu kan jag i alla fall skratta åt världens gladaste bebis :love:

Så sorgligt :( :heart

Men underbart att få skratta med bebis :love:
 
Här åkte mannen iväg igår och bebis 6 mån gammal VET att pappa inte är hemma på natten. Fråga mig inte hur, för det är jag som tar nätterna 9 gånger av 10. Men bebis vaknade 03.15 (efter många kortare vändor innan dess) och INGET var bra, jag gjorde allt jag kunde men allt var missnöje och till slut slocknade han äntligen framåt 06. Jag fattar inte hur han kan "veta".
Och han sover precis som vanligt när jag är iväg :arghh:
 
Hos oss är det rätt lika - hon föredrar ingen speciell av oss om annat än i kortare stunder under dagen. Dock så beklagade sig maken över att han inte är lika bra på att natta henne som jag, så tji fick jag för det jag skrev i förra inlägget :o.

Annars har L's humör varit till det bättre de senaste dagarna så jag hoppas att hon är på väg ur utvecklingsfasen :)! Vore skönt med lite andrum nu innan jag börjar jobba nästa vecka. (Men då har *såklart* ena katten kissat i vår säng så då har man det att oroa sig över... :yuck:)
 
Så till slut hände det. Ungen har gått och blivit "pappig" :D

Skitjobbigt nu när han jobbar :arghh:
Här blir det mer och mer tydligt att pappa jobbar och att kvällarna är pappatid. :heart Idag kunde han natta henne på 2 minuter. :eek: Hon var visserligen jääääääättetrött, men för några veckor sen hade hon bara accepterat mig.

Hon somnade förresten 19.28...!!! :eek: O_o Halvvaknade efter 20 minuter, slukade en stor flaska ersättning, somnade om... O_o
 
E har börjat skrika igen.. högre än nånsin och blir jätte glad över sin nya höga ton. Vi har börjat säga 'nej, du behöver inte skrika så högt'. Det gör så fruktansvärt ont i öronen. Grannarna tror väl att vi misshandlar ungen snart :arghh:

Dessutom har hon enorma humörsvängningar. Glad ena sekunden och skitarg nästa :cautious:
 
Hos oss är det rätt lika - hon föredrar ingen speciell av oss om annat än i kortare stunder under dagen. Dock så beklagade sig maken över att han inte är lika bra på att natta henne som jag, så tji fick jag för det jag skrev i förra inlägget :o.

Annars har L's humör varit till det bättre de senaste dagarna så jag hoppas att hon är på väg ur utvecklingsfasen :)! Vore skönt med lite andrum nu innan jag börjar jobba nästa vecka. (Men då har *såklart* ena katten kissat i vår säng så då har man det att oroa sig över... :yuck:)
Åh, kattkiss i sängen... :banghead: :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 484
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 710
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 946
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 520
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp