Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Sambon insjuknade i influensa i lördags så han har mest legat ner sen dess. E insjuknade i en lätt förkylning med tillhörande hosta i söndags och jag blev förkyld igår :arghh:

Jag åker till Stockholm på fredag för att fira min mormor som fyllde 93 igår och vill absolut inte bli sjuk i influensa. Då börjar jag grina. Sambon ska vara hemma med E så jag hoppas verkligen han piggnar på sig.

Jag hatar vinter. Vill ha vår och varmt så baciller inte sprids så lätt.
Hoppas du klarar dig.

Jag vill också ha vår och varmt. Vi har inte fått magsjuka än och jag bara väntar på den. 😭
 
Vi håller på att sluta med middagsvila. Nattningarna på kvällen har nu gått från 90+ min till 10!!! Min. Inklusive saga.

Lite dippar vi på eftermiddagen men är bara inne på dag tre. Får se hur det går i morgon när han har parklek.

Tror det är jobbigast för mig. Jag har ju också blivit van att vila mitt på dagen :angel:
 
Hoppas du klarar dig.

Jag vill också ha vår och varmt. Vi har inte fått magsjuka än och jag bara väntar på den. 😭

Klarade mig inte. Mår skit :cry::arghh::wtf:

Dessutom kräktes E ner halva sängen i natt så jag började gråta och trodde magsjuka. Hon fick vara hem från förskolan så vi kunde se hur det utvecklade sig och hon har varit pigg som en spigg hela dagen. Var nog bara den där dumma hostan som ställde till det :rage:
 
Nu vill jag hem!

Vi har bott en vecka hos svärmor p g a vattenskada och rivning av hall. Vädret ställer till det för oss, så allting drar ut på tiden.
Eftersom Knoddriks säng är i svärmors sovrum och Knoddrik är van vid att sova där, så har hon sovit där lite mer än hälften av nätterna.
Jag är så van vid att ta hand om henne på nätterna, så nu när jag vaknar av att hon gråter och gråter och vill ha flaska, så blir jag både stressad, arg och ledsen, speciellt när svärmor tolkar "flaska" som "klocka" och tjatar om att klockan ju är på hennes arm. Huuuuuuuu....andas... Att då dessutom, när man står där med alla hormoner och instinkter, bli tillsagd att gå och lägga sig, "du behöver sova", så kokar det över.

Jag vill hem.



Ikväll blir det ommöblering.
 
Vi håller på att sluta med middagsvila. Nattningarna på kvällen har nu gått från 90+ min till 10!!! Min. Inklusive saga.

Lite dippar vi på eftermiddagen men är bara inne på dag tre. Får se hur det går i morgon när han har parklek.

Tror det är jobbigast för mig. Jag har ju också blivit van att vila mitt på dagen :angel:
Hur har det gått?
 
Klarade mig inte. Mår skit :cry::arghh::wtf:

Dessutom kräktes E ner halva sängen i natt så jag började gråta och trodde magsjuka. Hon fick vara hem från förskolan så vi kunde se hur det utvecklade sig och hon har varit pigg som en spigg hela dagen. Var nog bara den där dumma hostan som ställde till det :rage:
Hur mår ni nu?
 
Vi gjorde en snögubbe i helgen...
DSC_3756.JPG
 
Hur mår ni nu?

Pest!
E har sovit mycket under dagen, jag likaså. Hon hostar, nyser och snorar, känns varm men jag får inte ta tempen. Hon äter inte heller, två flaskor välling och en glass har det blivit idag. Igår likaså.

Jag har ont i halsen och ont i öronen. Hostar så jag blir knäckt.

Fy vad jag vill ha vår!!!
 
Hur har det gått?

Förvånansvärt bra. Läggningarna tar numera 10 min i stället för 90+ min. Han sover dessutom i regel till minst 7 på morgonen, ibland närmare 8 (i stället för 5-6) Lite gnälligt blir det nog på eftermiddagen när han dippar lite, men sedan är de full rulle igen

Bara jag som ammar lillebror på nätterna ännu som är en "aningens"trött
 
Jag funderar seriöst på att hålla E hemma från förskolan till april minst. Nu är hon sjuk, igen. Hög feber, rosslig och jätte trött :cry:
Mitt hjärta går sönder.

Hon hann gå på föris fyra dagar i alla fall.

Och jag som skulle till centrum för traumatisk stress i morgon. E och sambon skulle med. Det kommer hon aldrig orka om hon mår så här och jag vägrar att åka buss :arghh:
 
Någon har sina prioriteringar på det klara här hemma. Småhandlade lite med G som sällskap. Jag har ont i halsen så laddade upp med några glassar (inte smart att handla de med barn) Han satt glatt i kundvagnen. Lass, lass (glass)

Väl hemma rotade han snabbt i påsen. "äta.lass" :rofl:. Bra gjort med talet eftersom han ännu inte pratar.
 
Jag funderar seriöst på att hålla E hemma från förskolan till april minst. Nu är hon sjuk, igen. Hög feber, rosslig och jätte trött :cry:
Mitt hjärta går sönder.

Hon hann gå på föris fyra dagar i alla fall.

Och jag som skulle till centrum för traumatisk stress i morgon. E och sambon skulle med. Det kommer hon aldrig orka om hon mår så här och jag vägrar att åka buss :arghh:
:(
 
Och vet ni vem som ringde och talade om att vi måste duscha E varje dag, byta kläder efter dagis, och sköta hygienen i hemmet? Jo svärmor så klart. Alltså jag är otroligt tacksam över att de finns i Es liv men att komma och förolämpa oss föräldrar på detta sättet är inte okej någonstans. Så less på alla hennes antaganden om hur vi sköter E. Hon vet liksom inte ett skit och vi behöver inte förklara allt för henne.

Hade sån otrolig lust att skriva ett långt sms och förklara för henne hur ledsen och arg hon gör mig när hon påstår att E blir sjuk för att vi inte sköter hygienen hemma, att det är vårat fel att hon blir sjuk. Men jag satte mig på telefonen och andades i fyrkant i stället.

Nu har jag kräkts ur mig här.
 
Och vet ni vem som ringde och talade om att vi måste duscha E varje dag, byta kläder efter dagis, och sköta hygienen i hemmet? Jo svärmor så klart. Alltså jag är otroligt tacksam över att de finns i Es liv men att komma och förolämpa oss föräldrar på detta sättet är inte okej någonstans. Så less på alla hennes antaganden om hur vi sköter E. Hon vet liksom inte ett skit och vi behöver inte förklara allt för henne.

Hade sån otrolig lust att skriva ett långt sms och förklara för henne hur ledsen och arg hon gör mig när hon påstår att E blir sjuk för att vi inte sköter hygienen hemma, att det är vårat fel att hon blir sjuk. Men jag satte mig på telefonen och andades i fyrkant i stället.

Nu har jag kräkts ur mig här.

O_o




Vi bor hos svärmor just nu. Jag biter periodvis sönder tänderna.
 
O_o




Vi bor hos svärmor just nu. Jag biter periodvis sönder tänderna.


Måste vara en epidemi. Svärmor har kommit på att hon och hennes man skall komma och hjälpa oss renovera i helgen. Hon kan inte göra nått. Min man jobbar. Går inte att ta med barnen dit just nu (massa spikar/elsladdar mm som sticker fram) sluta med att min pappa åker och håller koll på dem. Vi är av olika åsikt om vad som behöver göras, vi har en jättetight budget och kommer i princip bara tapetsera/måla om. De vill riva halva huset när de nu är tomt 🥴
 
Måste vara en epidemi. Svärmor har kommit på att hon och hennes man skall komma och hjälpa oss renovera i helgen. Hon kan inte göra nått. Min man jobbar. Går inte att ta med barnen dit just nu (massa spikar/elsladdar mm som sticker fram) sluta med att min pappa åker och håller koll på dem. Vi är av olika åsikt om vad som behöver göras, vi har en jättetight budget och kommer i princip bara tapetsera/måla om. De vill riva halva huset när de nu är tomt 🥴

Känner igen det där. Vårat hus ska också helrenoveras enligt min svärmor. Gammalt kök, fula golv, liten altan, fult och omodernt badrum etc etc. Vi duschar just nu i källaren eftersom badrummet behöver renoveras innan vi kan sätta in en dusch där. Brunnen är gammal och håller inte tätt men alltså vi trivs som bara den i vårat hus och har inga större planer på renovering ännu. Allt fungerar och huset gick igenom besiktningen plättlätt. Först och främst måste vi ju ha råd att bo kvar innan vi slänger ut pengar på renovering, bygga upp en budget liksom.
 
Känner igen det där. Vårat hus ska också helrenoveras enligt min svärmor. Gammalt kök, fula golv, liten altan, fult och omodernt badrum etc etc. Vi duschar just nu i källaren eftersom badrummet behöver renoveras innan vi kan sätta in en dusch där. Brunnen är gammal och håller inte tätt men alltså vi trivs som bara den i vårat hus och har inga större planer på renovering ännu. Allt fungerar och huset gick igenom besiktningen plättlätt. Först och främst måste vi ju ha råd att bo kvar innan vi slänger ut pengar på renovering, bygga upp en budget liksom.

Samma för oss. Skulle de inte varit för att de rökt inne skulle vi nog inte rivit ut alla tapeter på en gång heller. (Räcker som tur var) dessutom behöver vi bo in oss för vissa beslut
 
Min sambos syster har nog också fått en lättare sväng av epedimin... Hon messade mig häromveckan och sa att I kan vara med systern på jobbet när I är sjuk. De träffas ca 4 gånger om året och I är definitivt inte trygg i hennes famn speciellt inte på systerns jobb. Tack men nej tack.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 555
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 210
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 799
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp