Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Nya meningar kommer. Nu kan hon säga.
*tack för maten

Hon sa det efter våran härliga grillmiddag och både jag och sambon föll några tårar.

Tyvärr har hon troligen lite magbesvär just nu. Tror det beror på att jag inte gett rapsolja i hennes välling till kvällen. Började med det efter senaste magstrulet. Hon skrek helt hysteriskt :cry: får så ont i hjärtat när hon har ont. Hon pekade på magen och sa ont. Men när hon bajsat så blev hon som vanligt. Glad, galen och pratig :rofl:
 
Knoddrik är ätit en halv bulle (giffel) med skummjölk i idag. Väntar på reaktion från kroppen...
 
Vi var och tittade på tapeter idag...

DSC_4165.JPG
 
Experimenterar med sovpåse i natt (från HM) Börjar bli ohållbart att G kommer VARJE natt runt 12 slaget för att sova under mitt täcke, pappa duger inte. Vi har rätt kallt i sovrummet (runt 18 grader) så funderar om det är en orsak, han har sovit bättre de nätter när de varit varmare väder. Han sover fortfarande i vårt sovrum, i spjälsäng som är som en bedsidecrib fast i pappas säng.

Två barn, då även lillebror ligger i min säng och jag på 90 cm är TRÅNGT.
 
Experimenterar med sovpåse i natt (från HM) Börjar bli ohållbart att G kommer VARJE natt runt 12 slaget för att sova under mitt täcke, pappa duger inte. Vi har rätt kallt i sovrummet (runt 18 grader) så funderar om det är en orsak, han har sovit bättre de nätter när de varit varmare väder. Han sover fortfarande i vårt sovrum, i spjälsäng som är som en bedsidecrib fast i pappas säng.

Två barn, då även lillebror ligger i min säng och jag på 90 cm är TRÅNGT.

Vi skaffade en 210 cm bred säng, vi har dock bara ett barn och en katt men upplevde att 180 cm säng blev för litet haha!
 
Vi skaffade en 210 cm bred säng, vi har dock bara ett barn och en katt men upplevde att 180 cm säng blev för litet haha!

Vi har 180+ båda barnens sängar som bedside. Ryms inget bredare tyvärr om man vill in i skåpen oxå. (Min dörr går att öppna 10 cm:cautious:)
 
Vi har 180+ båda barnens sängar som bedside. Ryms inget bredare tyvärr om man vill in i skåpen oxå. (Min dörr går att öppna 10 cm:cautious:)

Dom som bodde i vårt hus innan renoverade sovrummet och gjorde nåt smart, de byggde inbyggda garderober med skjutdörrar! Det underlättar endel för vår stora säng :)
 
Provokationen slutade där. Ungen vägrar äta fler bullar.

Ny plan imorn.

Vi testade några bitar ägg i en soppa åt E för ett tag sen. Slutade med diarré, sår i rumpan och utslag överallt så inge mer sånt på ett tag. Nu har hon nästan läkt helt. Så otroligt ledsamt. Hon älskar ägg så det hade varit så lätt att koka ett och ge henne till frukost :cry:
 
Vi testade några bitar ägg i en soppa åt E för ett tag sen. Slutade med diarré, sår i rumpan och utslag överallt så inge mer sånt på ett tag. Nu har hon nästan läkt helt. Så otroligt ledsamt. Hon älskar ägg så det hade varit så lätt att koka ett och ge henne till frukost :cry:
Ja, tänk om sånt kunnat få vara enkelt.
 
Idag är jag på jobbet och är lite smånervös och längtar hem. Maken är själv med Knoddrik för första gången på ett år. Mina katastroftankar och mitt krävande kontrollbehov går bananas. Blev ju inte bättre av att jag inte kunde förbereda mig på detta heller (fick reda på det efter att jag åkt hemifrån).

(Maken har sömnapné och lätt för att somna och svårt för att vakna...och Knoddrik är ett busigt energiknippe med livlig fantasi.)
 
Idag är jag på jobbet och är lite smånervös och längtar hem. Maken är själv med Knoddrik för första gången på ett år. Mina katastroftankar och mitt krävande kontrollbehov går bananas. Blev ju inte bättre av att jag inte kunde förbereda mig på detta heller (fick reda på det efter att jag åkt hemifrån).

(Maken har sömnapné och lätt för att somna och svårt för att vakna...och Knoddrik är ett busigt energiknippe med livlig fantasi.)
Förtydligande: själv nattetid. Det senaste året har det alltid varit nån mer hemma när jag inte varit det. Om inte Knoddrik varit hos sin farmor.
 
Idag är jag på jobbet och är lite smånervös och längtar hem. Maken är själv med Knoddrik för första gången på ett år. Mina katastroftankar och mitt krävande kontrollbehov går bananas. Blev ju inte bättre av att jag inte kunde förbereda mig på detta heller (fick reda på det efter att jag åkt hemifrån).

(Maken har sömnapné och lätt för att somna och svårt för att vakna...och Knoddrik är ett busigt energiknippe med livlig fantasi.)

Hur gick natten?
 
Helt ärligt så skiter jag i relationen mellan E och svärföräldrarna snart. Svärmor är bara för mycket ibland och idag när de var här fick jag gå in för att inte börja gråta offentligt. Det var inte ens farliga kommentarer hon hade idag men det flesta är enbart negativa. Det är inte meningen att jag ska få ont i magen så fort de ska hit.
 
Helt ärligt så skiter jag i relationen mellan E och svärföräldrarna snart. Svärmor är bara för mycket ibland och idag när de var här fick jag gå in för att inte börja gråta offentligt. Det var inte ens farliga kommentarer hon hade idag men det flesta är enbart negativa. Det är inte meningen att jag ska få ont i magen så fort de ska hit.
Nej, så ska du inte behöva må. Nån typ av ändring behövs.
 
Nej, så ska du inte behöva må. Nån typ av ändring behövs.

Jag vet liksom inte vad vi ska göra. Det är som att prata med en vägg om man säger åt henne att sluta lägga sig i. Jag vill ju att svärfar ska kunna umgås med E men jag vet att det kommer bli svårt om vi ber svärmor fara å flyga. Det drabbar ju E också. Det vill jag inte. Tänkt starta en svärmorstråd här på barn men vet redan vilka råd jag kommer få.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 935
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 861
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 717
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 910
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp