Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

På onsdag ska I sova på sjukhus med pappan. 😭 Mitt hjärta blöder men det kommer vara för hennes bästa. Hon ska göra en sömnutredning för att se hur hennes förstorade halsmandlar påverkar sömnen. Hon har andningsuppehåll och om de visar sig att halsmandlarna påverkar så ska de opereras bort samtidigt som hon opererar bort polypen.

Hon är så pigg och glad så känns så konstigt att hon har de här problemen.

Va skönt om hon kan få hjälp. Men visst svider det i hjärtat på en när ens barn måste genomgå bågot sånt som operation :heart
 
Vi blir tokiga på Es utslag. De sitter på händerna, armbågarna och knäna. Nu har de varit riktigt illa och hon kliar sig frenetiskt, framförallt i sömnen. Nu fick vi ny medicin utskrivet men den hjälper föga. Ägg får hon inte längre, hon ska enligt testerna vara allergisk mot katt men har inga symptom på allergi mot dom, förutom utslagen. Jag är fortfarande osäker på om hon faktiskt tål mjölkprotein. Funderar på om jag skulle testa göra egen välling eller prova en mjölkfri välling igen. För det är i princip det enda jag annars kan komma på. Ska kontakta vc också, vill ta fler prover. Något mer måste det vara :cry:
 
Vi blir tokiga på Es utslag. De sitter på händerna, armbågarna och knäna. Nu har de varit riktigt illa och hon kliar sig frenetiskt, framförallt i sömnen. Nu fick vi ny medicin utskrivet men den hjälper föga. Ägg får hon inte längre, hon ska enligt testerna vara allergisk mot katt men har inga symptom på allergi mot dom, förutom utslagen. Jag är fortfarande osäker på om hon faktiskt tål mjölkprotein. Funderar på om jag skulle testa göra egen välling eller prova en mjölkfri välling igen. För det är i princip det enda jag annars kan komma på. Ska kontakta vc också, vill ta fler prover. Något mer måste det vara :cry:
Ta bort mjölkprotein. Ett mycket litet steg för er, kräver inte mycket ändringar. Försvinner utslagen så har du ju svaret.

Viktigaste är ju att ni gör bara en förändring i taget.

Hur är hon i magen?
 
Det här med att städa lekrum. Tog tag i projektet idag att fixa pojkarnas lekrum. Mest blivit att vi kastat in sakerna i en hög på golvet. Men idag skruvade vi fast hyllan och kunde faktist reda upp i röran

Och höll på att bli tokig på köpet. Under tiden jag plockade in fick alla ”nya” leksaker fötter och vandrare iväg till vardagsrummet (de hade ju inte sett den på två veckor pga röran) hämtar sakerna för att ställa in dem varpå de vandrar iväg igen. Jo vet att det är ett hopplöst arbete och nog får de leka i vardagsrummet. Bara så frustrerande att för 10 gången plocka upp och lägga tillbaka för inte lekte de med grejorna. De skulle bara hämtas. Två timmar tog det att plocka ihop allt.
Känner igen!
 
Vårt lilla knasbarn. Gick från en vecka till en annan med talet. Från att bara sagt en massa nonsensord till meningar med 4-6 ord. Många ännu sådana att bara jag eller mannen förstår (och en hel del vi inte fattar)

Bästa var förra veckans. ”Öna oppa stuss matta. Ägga ägg” (höna hoppar på studsmatta. Lägger ägg) grannens barn har studsmatta som han beundrar och nu har de skaffat höns som vi ser från vårt vardagsrumsfönster
 
Här badvägras det hemma. Började för några veckor sen. Duschen har hon vägrat sen förra året nån gång, men eftersom hon mer än gärna badat har vi inte sett det som ett problem.
Hon badar gärna hos farmor och jag tror att hon duschar på badhus (är ett tag sen sist), men hemma vägrar hon. Leker dock mer än gärna med vatten både i köket och utomhus.

Hon har även börjat låtsasgråta och prata mycket om att vara ledsen. Idag ledde hennes lek till att hon började gråta på riktigt. Tog en stund att få henne på andra tankar.
 
Jag pendlar hit och dit om hästen. Jag vill och behöver ha kvar henne och den livsstilen i mitt liv, men jag hittar inte rutiner eller ork för att komma ut till stallet ens två gånger i veckan regelbundet. Huset tar ju sin tid också, men mest det här med att jobba heltid dagtid och Knoddrik.
Hästen lider inte - hon bor på lyxhotell med sin bästis.
 
Jag pendlar hit och dit om hästen. Jag vill och behöver ha kvar henne och den livsstilen i mitt liv, men jag hittar inte rutiner eller ork för att komma ut till stallet ens två gånger i veckan regelbundet. Huset tar ju sin tid också, men mest det här med att jobba heltid dagtid och Knoddrik.
Hästen lider inte - hon bor på lyxhotell med sin bästis.

Har du ekonomisk möjlighet så behåll hästen tycker jag. Skaffa medryttare ifall hon behöver mer motion. Även om det just nu är kaos kan de ju ändras på någon månad/ett år. Man skall vara rädd om sina andningshål
 
Har du ekonomisk möjlighet så behåll hästen tycker jag. Skaffa medryttare ifall hon behöver mer motion. Även om det just nu är kaos kan de ju ändras på någon månad/ett år. Man skall vara rädd om sina andningshål
Har försökt få tag på medryttare, då tjejen som hjälpte mig under graviditeten tappat intresset och fått längre att åka, men det verkar svårt att hitta hjälp där hästen står.
Hade jag haft ekonomisk möjlighet hade stallägaren fått rida två gånger i veckan, men det har jag inte råd med. Det är redan på gränsen vintertid med stallhyran.
 
Ta bort mjölkprotein. Ett mycket litet steg för er, kräver inte mycket ändringar. Försvinner utslagen så har du ju svaret.

Viktigaste är ju att ni gör bara en förändring i taget.

Hur är hon i magen?

Så blir det. I morgon tar jag med mig E och köper lite mjölkfria produkter och välling. Hon har haft förstoppning ett tag nu. Gråter och skriker när hon bajsar. Börjar bli bättre men mycket sitter i huvudet på henne nu. Hon vet att bajsa gör ont och blir helt förstörd 😢
 
Så blir det. I morgon tar jag med mig E och köper lite mjölkfria produkter och välling. Hon har haft förstoppning ett tag nu. Gråter och skriker när hon bajsar. Börjar bli bättre men mycket sitter i huvudet på henne nu. Hon vet att bajsa gör ont och blir helt förstörd 😢
Hoppas ni hittar en lösning.
 
Både jag och maken somnade vid kvällens hockeymatch. Jag lyckas till slut dra mig själv upp ur soffan. Hittar dottern liggandes på golvet, bredvid sin säng...
Ingen av oss har hört dunset. Vi sov. :o
Tur att hon landade mjukt, på två kuddar som är bredvid sängen...egentligen för att hindra henne från att rulla ur, men de dög visst som landningsmadrass. :D
 
Både jag och maken somnade vid kvällens hockeymatch. Jag lyckas till slut dra mig själv upp ur soffan. Hittar dottern liggandes på golvet, bredvid sin säng...
Ingen av oss har hört dunset. Vi sov. :o
Tur att hon landade mjukt, på två kuddar som är bredvid sängen...egentligen för att hindra henne från att rulla ur, men de dög visst som landningsmadrass. :D

Alltså 🤣
 
Har ni också badproblem? Du kanske skrivit det någonstans.

Vi har jätte jobbigt med badandet. E tycker det är jätte läskigt. Jag vet inte vad som hänt. Vi badar tillsammans annars badar hon inte alls, ibland vägrar hon bada inte med oss heller.
Ja, vi har badproblem. Vad skönt att veta att vi inte är ensamma.
Duscha har hon aldrig gillat, men det har inte funkat alls på länge. Fick tvinga henne att duscha i min famn för nån vecka sen - det gör jag aldrig om igen.
 
Ja, vi har badproblem. Vad skönt att veta att vi inte är ensamma.
Duscha har hon aldrig gillat, men det har inte funkat alls på länge. Fick tvinga henne att duscha i min famn för nån vecka sen - det gör jag aldrig om igen.

Nej tvinga dom är aldrig roligt. Jag försöker låta bli tvång så långt det går. Borsta tänderna är enda tvånget vi kör på nu. Hon hatar oss men kommer nog tacka oss i framtiden hoppas jag.

Vi kör tvättlappar så långt det går. Gissa hur mycket skit vi fått för det runt om i släkten? Men jag tvingar verkligen inte henne att bada. Det är jobbigt nog som det är med 2-åringens snabba humörsvängningar.
 
Här är oxå en som vägrar dusch. Och fram till för ett par månader sedan var bubblor i badet katastrof. Nu funkar det men bara för att vi började sätta det åt lillebror som provkanin :angel: Tvätta håret med schampo går er

Nu kämpar vi med att försöka bada båda på samma gång i jacuzzin i nya huset. Går. Men bara om pappa är med

Nu
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 905
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 806
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 660
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 863
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp