Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Idag har vi skakat rumpa till Bon Jovi. :D
Självklart hann vi med lite plask och äventyr ute efter fsk oxå. :heart

IMG_20190604_180633_810.jpg
 
Vi har äntligen fått förskoleplats till G :nailbiting: 20h i veckan har vi rätt till då jag är arbetssökande.Han var dock placerad i ”stora” gruppen med barn 3-5 år. Personalen skulle vilja ha honom i lilla, 1-3 åringar men tydligen platsbrist där just nu. Mycket kan hända innan september dock
 
Nattningarna...de där jävla helvetesnattningarna...
Spelar ingen roll hur underbara och fantastiska nattningar och andra stunder vi kan ha, när det sen kan komma en enda jävla skitkväll.

Känner mig så jävla värdelös. Och jag bara gnäller och kritiserar.

Jävla skit.

Jag orkar inte må så här. Jag vill inte vara så här.
 
Nattningarna...de där jävla helvetesnattningarna...
Spelar ingen roll hur underbara och fantastiska nattningar och andra stunder vi kan ha, när det sen kan komma en enda jävla skitkväll.

Känner mig så jävla värdelös. Och jag bara gnäller och kritiserar.

Jävla skit.

Jag orkar inte må så här. Jag vill inte vara så här.

Hur sover hon på dagen? Efter att vi tog bort dagssömen gick vi från 90 min nattningar till 10 min, inklusive bok. Vi har ju dock möjlighet till "aktiv" vila dagtid genom att se en timme på tv mitt på dagen. Då sitter han still i alla fall
 
Nattningarna...de där jävla helvetesnattningarna...
Spelar ingen roll hur underbara och fantastiska nattningar och andra stunder vi kan ha, när det sen kan komma en enda jävla skitkväll.

Känner mig så jävla värdelös. Och jag bara gnäller och kritiserar.

Jävla skit.

Jag orkar inte må så här. Jag vill inte vara så här.

Vad händer?
Jag vet att vi skrivit om detta förut men vad är det som felar? Jag har världens sämsta minne.

Och du, du är absolut inte värdelös. Jag kan inte påstå att jag är positiv och pedagogisk hela dagarna. Idag vrålade jag åt E när hon bar runt på ena katten i pälsen. Svor välja ett och annat också :nailbiting:

Ibland orkar man helt enkelt inte och det är okej!!
 
Ungen är trotsig nå så förjävligt. Blir galen snart. Drar katterna i pälsen, försöker bära runt dom, försöker tvångsmata dom och är bara allmänt jobbig mot dom. Jag tjatar och tjatar och tjatar lite till. Jag vet att hon är i en jobbig fas troligtvis just nu men seriöst? Varför ska våra snälla katter få skit för det. Jag testade att bli riktigt arg idag, vad hjälper det när barnet kastar sig på kattstackarn igen :rage::banghead::arghh:

Och så äter hon typ inget. Allt är äckligt! Att hon växer är ett under.

Just nu längtar jag till september så hon får börja på föris igen. Får man säga så?
 
Ungen är trotsig nå så förjävligt. Blir galen snart. Drar katterna i pälsen, försöker bära runt dom, försöker tvångsmata dom och är bara allmänt jobbig mot dom. Jag tjatar och tjatar och tjatar lite till. Jag vet att hon är i en jobbig fas troligtvis just nu men seriöst? Varför ska våra snälla katter få skit för det. Jag testade att bli riktigt arg idag, vad hjälper det när barnet kastar sig på kattstackarn igen :rage::banghead::arghh:

Och så äter hon typ inget. Allt är äckligt! Att hon växer är ett under.

Just nu längtar jag till september så hon får börja på föris igen. Får man säga så?
Liknande som här då. Testar gränser nåt så in i... Idag pressade hon två gosedjur mot Kisse, som är 17,5, har nåt problem med njurarna och låg o sov så mysigt bredvid Knoddrik i soffan. Då kom draken i mig fram i några sekunder. Och direkt följt av ångest och skuld. Men ungen tog det bättre än min hjärna trodde.
 
Vad händer?
Jag vet att vi skrivit om detta förut men vad är det som felar? Jag har världens sämsta minne.

Och du, du är absolut inte värdelös. Jag kan inte påstå att jag är positiv och pedagogisk hela dagarna. Idag vrålade jag åt E när hon bar runt på ena katten i pälsen. Svor välja ett och annat också :nailbiting:

Ibland orkar man helt enkelt inte och det är okej!!
Hon testar. Och testar. Och hånskrattar. Och testar.
Jag bröt ihop idag, helt enkelt. Avbröt nattningen, vallade ungen till maken och satte mig i köket o bröt ihop.

Efter en stund tog jag med mig Knoddrik upp i sovrummet igen och hade bättre lugn att tackla hennes försök med. Och då blev det en helt ok nattning och hon somnade.

Trodde verkligen att hon skulle somna första gången. Men så där har det blivit många gånger, att hon är trött och vill lägga sig och sen säger det pling o hon river huset.

Nu ligger jag i sängen med frossa och ledvärk. Återstår att se imorn om det var orsaken till mitt bryt eller en följd av det.

Och ja, man får tycka att det är skönt med förskola och barnvakt. De behöver inte sköta hushållet eller jobba heltid samtidigt, eller vara slagpåse nr ett för barnets mentala utveckling dygnet runt o alla dagar i veckan.
 
Hur sover hon på dagen? Efter att vi tog bort dagssömen gick vi från 90 min nattningar till 10 min, inklusive bok. Vi har ju dock möjlighet till "aktiv" vila dagtid genom att se en timme på tv mitt på dagen. Då sitter han still i alla fall
Hon sover 1-1,5 h på dagen, men behöver fortfarande det. Hon är helslut vid hämtning, även med vilan. Håller vi henne vaken på helgerna blir humöret ännu värre, men hemma räcker det med 40-60 minuters vila.

Hon testar gråt och ilska och säger mycket "kan inte". Vi försöker uppmuntra henne i både saker hon kan och nya saker. Hon är mycket selektiv med maten hemma och vill inte bada hemma - men äter som en häst på fsk (förutom soppa) och älskar vatten ute, på fsk och hos farmor. Det senaste, som hon började med igår, var att tokfightas med en stor helium-ballong.
Sen kan hon vara supermysig, jätteglad, omtänksam, kärvänlig och "ordentlig" också. Och då försöker jag ladda positivitet till max (i mig själv).
 
Liknande som här då. Testar gränser nåt så in i... Idag pressade hon två gosedjur mot Kisse, som är 17,5, har nåt problem med njurarna och låg o sov så mysigt bredvid Knoddrik i soffan. Då kom draken i mig fram i några sekunder. Och direkt följt av ångest och skuld. Men ungen tog det bättre än min hjärna trodde.

Tack gode gud att vi har grymt snälla katter. De ska verkligen inte behöva bli dragna i pälsen men hade vi haft ilskna katter hade det troligen blivit ett öga skadat, eller två. Ibland har de rivit henne och då brukar jag säga att "så går det när man drar i katten, det gör ont". Hon kan klappa och gosa med katterna men sen är det som att själva fan dyker ner i ungen och fingrarna kan inte låta bli att dra. Tur hon är söt när hon sover :laugh:
 
Tack gode gud att vi har grymt snälla katter. De ska verkligen inte behöva bli dragna i pälsen men hade vi haft ilskna katter hade det troligen blivit ett öga skadat, eller två. Ibland har de rivit henne och då brukar jag säga att "så går det när man drar i katten, det gör ont". Hon kan klappa och gosa med katterna men sen är det som att själva fan dyker ner i ungen och fingrarna kan inte låta bli att dra. Tur hon är söt när hon sover :laugh:
Så mycket lika.
 
Hon testar. Och testar. Och hånskrattar. Och testar.
Jag bröt ihop idag, helt enkelt. Avbröt nattningen, vallade ungen till maken och satte mig i köket o bröt ihop.

Efter en stund tog jag med mig Knoddrik upp i sovrummet igen och hade bättre lugn att tackla hennes försök med. Och då blev det en helt ok nattning och hon somnade.

Trodde verkligen att hon skulle somna första gången. Men så där har det blivit många gånger, att hon är trött och vill lägga sig och sen säger det pling o hon river huset.

Nu ligger jag i sängen med frossa och ledvärk. Återstår att se imorn om det var orsaken till mitt bryt eller en följd av det.

Och ja, man får tycka att det är skönt med förskola och barnvakt. De behöver inte sköta hushållet eller jobba heltid samtidigt, eller vara slagpåse nr ett för barnets mentala utveckling dygnet runt o alla dagar i veckan.

Sådär är E med sambon. Vi har testat några gånger att han får lägga och det har gått hyfsat men hon håller på och leker och skrattar betydligt mer med honom än med mig. Jag brukar bara fräsa lite tyst och skarpt att nu sover du, leka får du göra i morgon. Gör sambon det garvar hon bara.

Idag sov hon middag en timme och jag hade nog fyra sammanbrott typ. Kan säga att ungen syns knappt för hon har bäddat ner sina 1411 gosedjur i våran säng för att de ska som hon säger "gömma sig" :angel:
 
Vad äter era barn till frukost?

E är inte mycket för frukost. Får en flaska välling framför greta gris medans jag göra mina morgonrutiner. Sen när jag gör min frukost typ en timme senare brukar hon vilja ha en smörgås och lite småplock. Allt ifrån melon till gurka och majs. Ibland äter hon bara välling och max en ostbit.
 
Vad äter era barn till frukost?

E är inte mycket för frukost. Får en flaska välling framför greta gris medans jag göra mina morgonrutiner. Sen när jag gör min frukost typ en timme senare brukar hon vilja ha en smörgås och lite småplock. Allt ifrån melon till gurka och majs. Ibland äter hon bara välling och max en ostbit.
Smör (mjölkfri Flora). Och lite mjölk (havredryck). Ibland går det ner gröt eller yogurt, men inte så ofta hemma. Mer ofta på fsk. Erbjuder alltid gröt/yogurt och smörgås (bröd, smör, pålägg).
 
Vad äter era barn till frukost?

E är inte mycket för frukost. Får en flaska välling framför greta gris medans jag göra mina morgonrutiner. Sen när jag gör min frukost typ en timme senare brukar hon vilja ha en smörgås och lite småplock. Allt ifrån melon till gurka och majs. Ibland äter hon bara välling och max en ostbit.
Knoddrik dricker morgonflaska antingen "på natten" (d v s somnar om efter den) nån gång mellan 02 och 06, eller vid uppvaknandet vid 06. Ger inte längre flaska senare än så, eftersom vi har som rutin att äta frukost vid 8.
 
Vad äter era barn till frukost?

E är inte mycket för frukost. Får en flaska välling framför greta gris medans jag göra mina morgonrutiner. Sen när jag gör min frukost typ en timme senare brukar hon vilja ha en smörgås och lite småplock. Allt ifrån melon till gurka och majs. Ibland äter hon bara välling och max en ostbit.
En flaska välling. Ibland vill hon smaka på min macka eller yoghurt och då får hon det.
 
31738


Aldrig mer barnvakt :banghead: :angel:

Var på bröllop i lördags så min mamma och syster passade barnen. G hade testat ungefär allt hur man inte sover och nästan tre timmar senare än vanligt somnade han.

Sedan dess har nattningarna varit kaos. Har just kämpar 50 min att natta honom. Senaste månaderna har det tagit länge om de dröjt 10 min att fo honom att sova.
 
Visa bifogad fil 31738

Aldrig mer barnvakt :banghead: :angel:

Var på bröllop i lördags så min mamma och syster passade barnen. G hade testat ungefär allt hur man inte sover och nästan tre timmar senare än vanligt somnade han.

Sedan dess har nattningarna varit kaos. Har just kämpar 50 min att natta honom. Senaste månaderna har det tagit länge om de dröjt 10 min att fo honom att sova.

Vad ledsamt. Jätte trist när barnvakt inte funkar. E är tydligen from som ett lamm med mormor enligt dom. Det var en brottningsmatch att få på henne pyjamas i kväll för oss :arghh:

Jag är så glad att E har mormor som har henne runt en gång i månaden. Sömnen funkar skitbra. Det enda som kan vara besvärligt är att hon oftast är jätte trött och får nattskräck gånger dubbelt när hon kommer hem. Vi har också ofta problem med att få henne ifrån mormor när vi hälsar på.
 
Vad ledsamt. Jätte trist när barnvakt inte funkar. E är tydligen from som ett lamm med mormor enligt dom. Det var en brottningsmatch att få på henne pyjamas i kväll för oss :arghh:

Jag är så glad att E har mormor som har henne runt en gång i månaden. Sömnen funkar skitbra. Det enda som kan vara besvärligt är att hon oftast är jätte trött och får nattskräck gånger dubbelt när hon kommer hem. Vi har också ofta problem med att få henne ifrån mormor när vi hälsar på.

Detta var tredje gången i hans liv som vi inte var med och nattade. Vi har helt enkelt så dåligt med folk som vågar ta "kvällspasset" just pga av att han har så otroligt svårt att varva ner och komma till ro. Ofta lyckas han ju dessutom trigga i gång nått kul lagom till kvällen med barnvakterna just för att de inte förstår HUR viktiga våra nedvarvningsrutiner är
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 555
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 436
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 210
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 799
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp