Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Detta var tredje gången i hans liv som vi inte var med och nattade. Vi har helt enkelt så dåligt med folk som vågar ta "kvällspasset" just pga av att han har så otroligt svårt att varva ner och komma till ro. Ofta lyckas han ju dessutom trigga i gång nått kul lagom till kvällen med barnvakterna just för att de inte förstår HUR viktiga våra nedvarvningsrutiner är
Det är tungt mentalt och jobbigt när andra inte förstår. Då blir man som förälder ännu mer låst. Man vill ju barnets väl och det blir lätt då att man undviker behoven av att ha hjälp just över nattningen/kvällen.

Fortfarande samma svåra nattningar idag? Eller har det blivit nån förbättring?
 
Detta var tredje gången i hans liv som vi inte var med och nattade. Vi har helt enkelt så dåligt med folk som vågar ta "kvällspasset" just pga av att han har så otroligt svårt att varva ner och komma till ro. Ofta lyckas han ju dessutom trigga i gång nått kul lagom till kvällen med barnvakterna just för att de inte förstår HUR viktiga våra nedvarvningsrutiner är

Vi har struliga läggningar då och då men inte alls som jag tror andra kan ha. Jag har en kompis vars 2-åring somnar i matstolen på kvällen framför nån trevlig godnattvisa. Hon kan inte heller slappna av utan gör ALLT för att fortsätta vara vaken. Mamman håller på att gå sönder vilket jag förstår. Långa besvärliga läggningar är tärande efter en lång dag när man själv bara vill höra sina egna tankar. Ville bara jag säga att jag förstår dig! Hoppas det blir bättre om det inte redan är det.
 
Vi har varit barnvakt åt min sambos brors flickväns (puh) barn idag. Han är åtta år och E avgudar honom. Det var dock skönt när det bara blev vi tre igen. En tvååring är ändå behändigare än ett större barn.

E somnade dock snabbt och smärtfritt efter att ha snackat lite med sina gosedjur en stund.
 
Fortfarande samma svåra nattningar idag? Eller har det blivit nån förbättring?

Jag har själv samma problem så jag förstår honom (min man fattar inte men har i alla fall lärt sig) men min mor har heller aldrig riktigt förstått sig på mig. Inget negativ utan vi är bara olika. Fick i vuxen ålder adhd diagnos.

Hoppas det blir bättre om det inte redan är det.

Börjar ta sig. Vi är nere på 30 min nu. Värst är de just nu de kvällar mannen jobbar. Han åker redan 12 och är sällan hemma innan 22. Så får själv sköta hela dagen plus två barn i säng. Tålamodet är inte så högt mer då
 
@vinkelina
Skönt att det blivit lite lättare.

Jobbigt att få dra det stora lasset med två barn själv. Jag som tycker det är pest när sambon jobbar eftermiddag. Fast kvällarna är oftast lättast då. Det är just dagarna som är tuffast för mig. Har verkligen ingen ork nu när jag mår skit psykiskt och fick beslut idag från psykiatrin att de inte kan skicka min komplettering till försäkringskassan innan de får meddelande från fk om det. Så nu har jag gett upp. Kommer ansöka om föräldrarpenning i stället. Varit utan inkomst sen februari.
 
Igår var vi päron och träffade en psykolog på bvc/närhälsan. En inför-träff, för att kartlägga och planera behov och stöd. Bara det lilla mötet gav energi och pepp att fortsätta orka. Vet att de framtida träffarna kommer kosta energi, men de kommer också ge styrka och mer säkerhet i oss själva.
Stor tummen upp på det!
 
När E kommer ingåendes utifrån och högt talar om att hon är kissnödig, tar av sig byxorna och blöjan och sätter sig på toan. Kan ni gissa om jag dog av stolthet?

Toan har blivit allt mer spännande. Ska köpa en toasits åt henne eftersom hon nu visar allt mer intresse av den.

Hon vill dock ha ny blöja direkt efteråt. Men vi har inge brådska att ta bort blöjan helt.
 
Vi har börjat titta på hus. 😬 Skräckblandad förtjusning är bara förnamnet. Bor i lägenhet i storstad och är så himla klara med det. Vår kommun är rätt hopplös när det gäller skola och barnomsorg. De lägger ner skolor och förskolor, flyttar skolor till olämpliga platser för att kunna bygga bostäder och en massa annat. Så himla tråkigt. Vi vill bara här ifrån innan I blir för stor för det känns så taskigt att behöva slita upp henne från kompisar och sånt.
 
Vi har börjat titta på hus. 😬 Skräckblandad förtjusning är bara förnamnet. Bor i lägenhet i storstad och är så himla klara med det. Vår kommun är rätt hopplös när det gäller skola och barnomsorg. De lägger ner skolor och förskolor, flyttar skolor till olämpliga platser för att kunna bygga bostäder och en massa annat. Så himla tråkigt. Vi vill bara här ifrån innan I blir för stor för det känns så taskigt att behöva slita upp henne från kompisar och sånt.

Härligt att ni kikar på hus. Vi är så kära i vårt!
Var riktigt deppad när vi bodde i lägenheten. längst upp. Varmt var det också förra sommaren och svinkallt på vintern.
 
I morgon ska vi till bvc.

Var där förra veckan för koll. Stora tjejen hade vuxit rejält. 87cm lång och 12kg bus :D
Hon fick en massa beröm för talet och motoriken. Jag var lite mallig när jag gick därifrån.

Men i alla fall. Morgondagens besök handlar om hennes hemska utslag. Det har nästan blivit sämte med fyra veckors behandling av kortison. Fullt och rött är det värsta såret. Bvcsköterskan var less och tyckte hon behövde remiss till hud vilket hon skrev en liten kommentar om i tidsbokningen.

Jag hoppas verkligen läkaren tar detta på allvar nu och skickar oss till en hudläkare.
 
Alltså. Hur bra minnen har era barn. Blir så förvånad över att G kommer ihåg saker från FÖRRA sommaren. Han var ju som 1,5 år då.

Tex. Kom hem med en låda jordgubbar. Han såg den genast (var inga bilder på jordgubbar på lådan) och hans kommentar var.: ha bubbar O_o Inget han alltså sett på ett år. Samma sak med vattenmelon. Packade upp och han hitta en”mon” och ville ha
 
I morgon ska vi till bvc.

Var där förra veckan för koll. Stora tjejen hade vuxit rejält. 87cm lång och 12kg bus :D
Hon fick en massa beröm för talet och motoriken. Jag var lite mallig när jag gick därifrån.

Men i alla fall. Morgondagens besök handlar om hennes hemska utslag. Det har nästan blivit sämte med fyra veckors behandling av kortison. Fullt och rött är det värsta såret. Bvcsköterskan var less och tyckte hon behövde remiss till hud vilket hon skrev en liten kommentar om i tidsbokningen.

Jag hoppas verkligen läkaren tar detta på allvar nu och skickar oss till en hudläkare.
Vad tråkigt med utslagen :( Hoppas ni får bra med hjälp!
 
Härligt att ni kikar på hus. Vi är så kära i vårt!
Var riktigt deppad när vi bodde i lägenheten. längst upp. Varmt var det också förra sommaren och svinkallt på vintern.
Erat hus ser så himla mysigt ut av det jag sett på insta! Förstår att ni är kära i det.
Hos oss är det också asvarmt på sommaren. Går typ inte att vara hemma. 👎
 
Erat hus ser så himla mysigt ut av det jag sett på insta! Förstår att ni är kära i det.
Hos oss är det också asvarmt på sommaren. Går typ inte att vara hemma. 👎

Var roligt att du tycker det ser mysigt ut. Får mest kommentarer att vi inte tar hand om det ordentligt. Hade lite det på känn eftersom det är ett hus inom släkten. Men jag gillar det verkligen. Det har den där speciella hussjälen man hittar i husen med stort H.

Det är lite som behövs göras men inget som egentligen behöver göras direkt. Saknar mest ett riktigt badrum. Duscha i källaren börjar bli rätt trist.
 
Dagens läkarbesök för E gick väl som jag trodde. Nu ska vi testa ett 8 veckors program med grupp 3 kortisonkräm. Ena utslaget är infekterat så det blir en vecka intensiv behandling med microsid sen börjar vi med kortison när det blivit bättre. Tycker så synd om E. Känns mest som att hon just nu är lite av ett försöksdjur.

Hon är ju inte heller direkt positiv till någon form av smörjning. Skriker i panik, sparkar och slåss. Jag förstår henne.
 
Alltså. Hur bra minnen har era barn. Blir så förvånad över att G kommer ihåg saker från FÖRRA sommaren. Han var ju som 1,5 år då.

Tex. Kom hem med en låda jordgubbar. Han såg den genast (var inga bilder på jordgubbar på lådan) och hans kommentar var.: ha bubbar O_o Inget han alltså sett på ett år. Samma sak med vattenmelon. Packade upp och han hitta en”mon” och ville ha

E kommer ihåg min morbror. När vi hälsade på honom i maj sa hon direkt hans namn. Hon var 17 månader när hon träffade honom sist. Minne har de, bra sådant! På gott och ont :nailbiting:
 
Idag gjorde jag som du @malumbub tipsade mig om i min tråd om stress. Gick rakt ut i skogen med endast en påse ifall jag skulle hittat svamp, mobilen låg hemma på laddning och sambon var och gungade med E vid en lekplats. En tyst och varm skog gjorde under för stressen.

På tal om E. Puh vad hon är inne i en jobbig perioder. Ber hon om smörgås och vi ger henne blir hon arg, vill hon ha kläder och vi lägger fram kläder blir hon arg, ibland blir hon arg bara vi tittar på henne. Allt är nej och kan själv. Och kan hon inte själv blir hon arg. Snart åker vi på en tur till Göteborg för att se Metallica på Ullevi. Jag längtar till en barnfri tredagars på hotell med frukost. Fy vad härligt det ska bli!
 
Var roligt att du tycker det ser mysigt ut. Får mest kommentarer att vi inte tar hand om det ordentligt. Hade lite det på känn eftersom det är ett hus inom släkten. Men jag gillar det verkligen. Det har den där speciella hussjälen man hittar i husen med stort H.

Det är lite som behövs göras men inget som egentligen behöver göras direkt. Saknar mest ett riktigt badrum. Duscha i källaren börjar bli rätt trist.
Men vad tråkiga släkten är. :( Jag tycker det ser jättemysigt ut. Visst finns det saker att fixa och så men herregud ni är en snåbarnfamilj. Saker får väl ta den tid det tar liksom. :)
 
Vi har skickat in en papper till skatteverket så innan sommaren är över kommer jag och min älskade sambo vara gifta.

Jag är så klar med mitt efternamn. Vill byta och starta ett nytt kapitel. Sen är min sambo en klippa, en enorm trygghet och min absolut bästa vän. Varför inte gifta sig då liksom!
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 935
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 862
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 718
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 910
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp