Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Skulle nog säga att min är på samma nivå. :) Hon kan hålla föredrag om myror men om vi frågar hur föris varit under dagen så får hon inte fram något. Inte oroad alls, det kommer tänker jag.

låter skönt att höra. Just i och med att vi funderar på andra saker i hans utveckling så blir man lite orolig (BVC säger varken bu eller bä men förskolan har också börja reagera att det är ”nått”)

och talet. Kanske det bara är slumpen att alla med jämnåriga barn lägger ut långa diskussioner som de har med sina barn om ”allvarliga” saker, tex funderingar kring Corona och varför barnen är oroliga.

sen kan de bli lite tokigt. När han pratar om kvitto. Lämnar han bort k:et. Vilket gör att kvar blir en finsk svordom som rör de kvinnliga könsorganet 🙈
 
låter skönt att höra. Just i och med att vi funderar på andra saker i hans utveckling så blir man lite orolig (BVC säger varken bu eller bä men förskolan har också börja reagera att det är ”nått”)

och talet. Kanske det bara är slumpen att alla med jämnåriga barn lägger ut långa diskussioner som de har med sina barn om ”allvarliga” saker, tex funderingar kring Corona och varför barnen är oroliga.

sen kan de bli lite tokigt. När han pratar om kvitto. Lämnar han bort k:et. Vilket gör att kvar blir en finsk svordom som rör de kvinnliga könsorganet 🙈
Knoddrik är rätt så talbar och jag kan få enkla svar på om dagen på förskolan - men hon pratar mycket hellre om annat.
Samtal om Corona har vi inte.
 
låter skönt att höra. Just i och med att vi funderar på andra saker i hans utveckling så blir man lite orolig (BVC säger varken bu eller bä men förskolan har också börja reagera att det är ”nått”)

och talet. Kanske det bara är slumpen att alla med jämnåriga barn lägger ut långa diskussioner som de har med sina barn om ”allvarliga” saker, tex funderingar kring Corona och varför barnen är oroliga.

sen kan de bli lite tokigt. När han pratar om kvitto. Lämnar han bort k:et. Vilket gör att kvar blir en finsk svordom som rör de kvinnliga könsorganet 🙈
Förstår att ni blir lite oroade om ni misstänker annat också men våra verkar ju ändå vara på samma nivå. :)

Samtal om Corona har vi definitivt inte. Hon vet nog inte ens att Coronan finns, så vida de inte pratar om det på föris.
 
E är enormt envis, jag undrar vem hon fått det ifrån :angel: och förståndig. Samtalen med henne är väldigt underhållande.

Hon råkade höra mitt och en kompis telefonsamtal där jag sa att jag fått nog av mänsklig kontakt denna vecka. Kompisen ville ha med mig på hund promenad i morgon.

När jag lagt på går E fram till mig och frågar varför jag inte gillar människor :rofl:
Jag förklarar bara enkelt att jag gillar absolut människor men vill inte träffa fler denna vecka. Varav hon utbrister, men mamma, du kan ju inte tycka människor är jobbiga. Jag bestämmer att du inte får det, för jag är stor nu :rofl: Bara så där.

Maken började asflabba och jag dog väl också av asgarv. Hon är så jäkla härlig min unge :love:
 
Mitt arbetsrum är ett genomgångsrum. Med barngrind på ena sidan och en låst badrumsdörr på andra (ja även badrummet har två dörrar)

G har lärt sig att a öppna dörren och n att mamma har choklad i sitt rum. Kom på honom här om dagen med att stå och smaska. Men han meddela att det är lugnt mamma. Chokladen räcker åt pappa också. (Men inte åt mig och lillebror Då tydligen:meh:)
 
Lite lätt upprörd efter en konversation på snap med min svärmor.

E hade tydligen frusit på förskolan enligt personalen. Jag behövde ta med ombyte.
När jag frågade varför de inte sagt något till mig svarade hon "vet inte".

Alltså jag blir så less. Min ångest sköt i höjden och jag fick verkligen sitta på händerna för att inte tappa vettet totalt och skriva precis vad jag tyckte. Blir att fråga personalen på onsdag. I morgon är hon ledig.
 
Känner igen det där... På mornarna går det dock bra att sova vilket är skönt när vi har lediga dagar men lite besvärligt på de dagar vi ska iväg till jobb och föris

lediga dagar. Uppe klockan 5. De dagar vi båda börjar 7 och barnen måste upp 5:30, helt hopplöst fall
 
Vi har en morgontrött unge. I helgen sov hon till halv tio en dag. Skäms nästan över att skriva det. Men jag är så tacksam. Har en kompis vars treåring ibland vaknar klockan tre på morgon och tycker på riktigt att alla ska upp. Jag hade avlidit.
 
Denna vår :love:

Vi har hunnit åka ut med båten tre gånger, fått en gädda som E fick kika och känna på. Väldigt spännande! Hon säger att de liknar krokodiler :D Vi har grillat korv, varit på utflykter och bara mått så himla bra, alla tre. Tyvärr är båten trasig, en gammal lagning som gått upp, men förhoppningsvis kan vi fortsätta med båt turerna när om några veckor. E älskar att vara med i båten och hon vill gärna hålla i spöet när vi fiskar. Så himla gulligt.

IMG_20200502_163245_231.jpg
 
hade ett riktigt otäckt föräldrarmoment idag. Vi håller på att bygga staket runt gården då barnen har en tendens att springa in på alla grannars gård. En av de som bor bredvid oss har höns och där är barnen typ 10 gånger per dag. Så även idag så slank G över dit. Frågade efter ett par min av mannen att gick han och hämtade honom. Svaret var nekande

Så traskar över själv. Inget barn. Hittar honom ingenstans. P A N I K. Hjälper inte att vi bor nära vatten, kanske 10 min promenad. Frenetiskt sökande och panik. Ingen har sett honom, frågar även okända människor som jag råkade möta.

Visade sig sedan att han gått IN till grannen med hönorna och satt sig i deras vardagsrum, de har oftast dörren på vid gavel. Grannfrun var uppe på vinden så hon hade inte märkt nått före hennes son (ca 14-15 år) hade kommit och berättat att det sitter ett barn i deras vardagsrum. Som tur visste hon att de var vårt.

Possitiva är att vi nu fick över halva staketet klart (blir bara nät+stolpar) och nu är det bara 19 m nät som skall upp innan det är klart.
 
hade ett riktigt otäckt föräldrarmoment idag. Vi håller på att bygga staket runt gården då barnen har en tendens att springa in på alla grannars gård. En av de som bor bredvid oss har höns och där är barnen typ 10 gånger per dag. Så även idag så slank G över dit. Frågade efter ett par min av mannen att gick han och hämtade honom. Svaret var nekande

Så traskar över själv. Inget barn. Hittar honom ingenstans. P A N I K. Hjälper inte att vi bor nära vatten, kanske 10 min promenad. Frenetiskt sökande och panik. Ingen har sett honom, frågar även okända människor som jag råkade möta.

Visade sig sedan att han gått IN till grannen med hönorna och satt sig i deras vardagsrum, de har oftast dörren på vid gavel. Grannfrun var uppe på vinden så hon hade inte märkt nått före hennes son (ca 14-15 år) hade kommit och berättat att det sitter ett barn i deras vardagsrum. Som tur visste hon att de var vårt.

Possitiva är att vi nu fick över halva staketet klart (blir bara nät+stolpar) och nu är det bara 19 m nät som skall upp innan det är klart.
Läskigt! Man hinner ju både känna och tänka så mycket i såna där situationer.
Skönt ändå att han gått in till grannen och inte traskat iväg.
 
hade ett riktigt otäckt föräldrarmoment idag. Vi håller på att bygga staket runt gården då barnen har en tendens att springa in på alla grannars gård. En av de som bor bredvid oss har höns och där är barnen typ 10 gånger per dag. Så även idag så slank G över dit. Frågade efter ett par min av mannen att gick han och hämtade honom. Svaret var nekande

Så traskar över själv. Inget barn. Hittar honom ingenstans. P A N I K. Hjälper inte att vi bor nära vatten, kanske 10 min promenad. Frenetiskt sökande och panik. Ingen har sett honom, frågar även okända människor som jag råkade möta.

Visade sig sedan att han gått IN till grannen med hönorna och satt sig i deras vardagsrum, de har oftast dörren på vid gavel. Grannfrun var uppe på vinden så hon hade inte märkt nått före hennes son (ca 14-15 år) hade kommit och berättat att det sitter ett barn i deras vardagsrum. Som tur visste hon att de var vårt.

Possitiva är att vi nu fick över halva staketet klart (blir bara nät+stolpar) och nu är det bara 19 m nät som skall upp innan det är klart.

E sprang över till grannen förra sommaren. Hon följde efter våran katt. Den paniken jag kände då :nailbiting:
 
När barnet somnar på 30 minuter :love:

Det finns nog en orsak till det dock. Vi vaknade halv fyra i morse av en kissolycka så fick byta lakan och klä av barn och torka av lite snabbt. Sen ville hon absolut leka med gosedjur en i två timmar innan hon kunde somna om.

Var en väldigt trött E i morse som fick vara hemma från förskolan. Jag var också helt slut men var bara att skaka liv i sig och dra iväg till gymmet.
 
När barnet somnar på 30 minuter :love:

Det finns nog en orsak till det dock. Vi vaknade halv fyra i morse av en kissolycka så fick byta lakan och klä av barn och torka av lite snabbt. Sen ville hon absolut leka med gosedjur en i två timmar innan hon kunde somna om.

Var en väldigt trött E i morse som fick vara hemma från förskolan. Jag var också helt slut men var bara att skaka liv i sig och dra iväg till gymmet.
¨
Vi hade en 2,5h läggning i går. för att de på förskolan "missat" att han sovit i 30 min, fattar inte hur man kan missa det då det har ETT barn (av 12, men nu är det många som tagit sommarlov så ännu mindre) som inte får sova på dagen. Klart att man kan missa att han somnat, men i 30 min, eftersom de meddelande att det var så länge han sovit. Så glad att de är sista dagen i morgon. Sedan 6 dagar ledigt och i höst börjar han i stora gruppen där det mer har bara dagsvila, men inget "tvång" på att ligga stilla i X minuter.

Normalt somnar han inom 10 min efter saga på kvällen. Igår fick han dessutom vara uppe en timme extra men de hjälpte tydligen inte.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 898
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 786
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 647
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 860
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp