Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Idag fick Knoddrik vara på förskolan till halv fyra. I 6 veckor har hon blivit hämtad senast kl 14.
Märks att hon är mycket tröttare och gnälligare än vanligt, trots att hon både ätit bra och sovit.
Just nu känns det som att jag aldrig mer vill att hon ska stanna kvar så länge. :crazy:
 
Efter två dagar med en hosta som fick mig att spy upp middagen igår fick jag nog och ringde vc idag. Tog prover som visade på lite hög sänka. Halsprover var felfritt tack och lov. Men läkaren trodde jag hade en infektion i de övre luftvägarna så jag fick antibiotika utskrivet. Två tabletter tagna och jag mår redan bättre. Liite jobbig hosta men inget jag spyr av.

Och så fick jag äntligen ut mina sertralin så idag har jag kunnat vara en bra och lugn mamma igen. Har inte varit frisk en dag i huset, inte stackars E heller för den delen. Så nu hoppas jag vi alla ska bli friska innan jul och nyår.
 
Skönt att du fick tag på medicinerna, @et_flickan.

Här hostar maken och Knoddrik på nätterna. Jag sover mellan dem. :meh:

Hör nu att maken glömde ta sin hostmedicin inför natten. :banghead: Inte kan han använda apné-masken heller, eftersom han är förkyld. :down:
 
Vi fick nycklarna till huset igår :banana:

Och märkte att en kyl, spisen OCH diskmaskinen också har flyttar ut. Kvar var en massa möbler/tv samt en tvättmaskin och ett torkskåp. (De ingår inte i husköp i Finland):confused:
 
Övertrötta barn som vägrar sova är det värsta som finns. Sååå trött på att lägga barn som tycker sova är överskattat.
 
Övertrötta barn som vägrar sova är det värsta som finns. Sååå trött på att lägga barn som tycker sova är överskattat.

Håller med dig. Dock har E tvärslutat med vilostund på dagen nu så läggningarna går på fem minuter. Hon håller igång ända till läggdags. Blir trött bara av att se henne :rofl:
 
Så atte våran hyffsat nyblivna 2-åring är vildare än vildast. Men jösses vad hon snackar. Försöker lägga ihop hela meningar nu vilket går sådär. Jag höll på att rasa ner för trappen med henne i handen för någon dag sedan så resten av kvällen lät, mamma ramla ner :rofl::angel:

Åka bil, där uppe, och gå ut är det som används mest flitigt. Låter så fantastiskt gulligt att vi dör lite grann av lycka varje gång hon pratar.

Ska dock bli skönt att förskolan börjar tillbaka igen på måndag. Fast jag ser inte fram emot att gå dit i halkan :nailbiting:
 
Åh vad skönt för er. :D Har ni slutat med det nyligen eller hur gammal var hon då?

Ibland har vi helt enkelt gett upp att försöka på dagen då det kunde ta flera timmar för några månader sen och då höll hon låda till tio, eftersom hon somnade för sent på dagen, är inte hållbart när hon ska till förskolan då vi jämt kom försent. Så nu vaknar hon runt åtta och somnar vid 20-20.30
 
Ibland har vi helt enkelt gett upp att försöka på dagen då det kunde ta flera timmar för några månader sen och då höll hon låda till tio, eftersom hon somnade för sent på dagen, är inte hållbart när hon ska till förskolan då vi jämt kom försent. Så nu vaknar hon runt åtta och somnar vid 20-20.30
Okej! För det är ungefär samma som här då. Man kan hålla på i timmar på dagen med att få henne att sova och sen blir det ju så sent så då somnar hon inte på kvällen. I sover normalt också mellan 20.30 - 8, ungefär. Får se hur det blir när vi går till baka till föris på måndag, då kanske hon är jättetrött igen.
 
Okej! För det är ungefär samma som här då. Man kan hålla på i timmar på dagen med att få henne att sova och sen blir det ju så sent så då somnar hon inte på kvällen. I sover normalt också mellan 20.30 - 8, ungefär. Får se hur det blir när vi går till baka till föris på måndag, då kanske hon är jättetrött igen.

Ibland vill E lägga sig i vagnen och bara vila nere i källaren. Då brukar hon klättra upp själv och ur själv. Ibland vill hon även ha en flaska välling vilket vi ändå försöker undvika nu på dagen, ibland händer det att hon slocknar en kort stund, ibland ligger hon bara och tar igen sig.

Det är rätt skönt att slippa dagvilan. Händer ibland att hon somnar till i bilen om vi åker hem sent när vi besökt familj eller vänner. Men då väcker vi henne så fort vi kommer hem.
 
Ibland vill E lägga sig i vagnen och bara vila nere i källaren. Då brukar hon klättra upp själv och ur själv. Ibland vill hon även ha en flaska välling vilket vi ändå försöker undvika nu på dagen, ibland händer det att hon slocknar en kort stund, ibland ligger hon bara och tar igen sig.

Det är rätt skönt att slippa dagvilan. Händer ibland att hon somnar till i bilen om vi åker hem sent när vi besökt familj eller vänner. Men då väcker vi henne så fort vi kommer hem.

De dagar Knoddrik inte vill sova på dagen skippar vi vilan, om vi kan, men, ibland måste hon bara sova, om så 20 minuter, men för det mesta påverkas inte läggningen på kvällen just de dagarna.

Andra dagar är hon redo för vilan redan vid 9.

På förskolan sover hon 1-2 timmar ute i vagnen utan problem.

Kämpandet på kvällen påverkas till viss del av mängden vila på dagen, till viss del vilken fas hon är i samt vad som hänt under dagen.

Oftast sover hon 19.30-06.30, med 1-2 tillvaknande.
 
Så atte våran hyffsat nyblivna 2-åring är vildare än vildast. Men jösses vad hon snackar. Försöker lägga ihop hela meningar nu vilket går sådär. Jag höll på att rasa ner för trappen med henne i handen för någon dag sedan så resten av kvällen lät, mamma ramla ner :rofl::angel:

Åka bil, där uppe, och gå ut är det som används mest flitigt. Låter så fantastiskt gulligt att vi dör lite grann av lycka varje gång hon pratar.

Ska dock bli skönt att förskolan börjar tillbaka igen på måndag. Fast jag ser inte fram emot att gå dit i halkan :nailbiting:

Visst är det helt fantastiskt när de pratar nu!? :love: :rofl:
Bla bla bla bla bla bla bla!
 
De dagar Knoddrik inte vill sova på dagen skippar vi vilan, om vi kan, men, ibland måste hon bara sova, om så 20 minuter, men för det mesta påverkas inte läggningen på kvällen just de dagarna.

Andra dagar är hon redo för vilan redan vid 9.

På förskolan sover hon 1-2 timmar ute i vagnen utan problem.

Kämpandet på kvällen påverkas till viss del av mängden vila på dagen, till viss del vilken fas hon är i samt vad som hänt under dagen.

Oftast sover hon 19.30-06.30, med 1-2 tillvaknande.

E tog bort sin första dagvila under dagen rätt så tidigt. Tror hon var runt åtta månader så jag blir inte ens förvånad att hon i princip slutat helt. Fast vissa dagar tar hon faktiskt en väldigt snabb power nap sen är det full rulle igen. Men det händer mer och mer sällan. På förskolan har de ibland gett upp de också :angel:
 
E tog bort sin första dagvila under dagen rätt så tidigt. Tror hon var runt åtta månader så jag blir inte ens förvånad att hon i princip slutat helt. Fast vissa dagar tar hon faktiskt en väldigt snabb power nap sen är det full rulle igen. Men det händer mer och mer sällan. På förskolan har de ibland gett upp de också :angel:
:rofl:

Förmiddagsvilan blev vi tvugna att ta bort när hon började på förskolan, d v s i februari. Hemma på helgerna fortsatte vi med den i några månader till.
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 897
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 775
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 640
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 859
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp