Vinterföräldrar 2019/2020

Tack hörni! Inte ens tänkt på att det såklart finns olika preparat och att de kan fungera olika för magen.
 
Tack hörni! Inte ens tänkt på att det såklart finns olika preparat och att de kan fungera olika för magen.
Min BM gav mig typ 3 alternativ och sa att vissa tycker den ena är bättre och vissa tycker att den andra funkar bättre. Det är tydligen jätteindividuellt vad som funkar. Testa dig från om du inte är nöjd med det du har nu!


Annars har jag det också riktigt kämpigt med maten. Det är konstigt hur mycket som kan ändra sig. Jag tror inte att jag har hört min mage kurra sen jag blev gravid, och jag kan heller inte känna någon mättnadskänsla. Jag får äta när jag börjar må illa, bara. Konstigt nog, eftersom jag kräkts upp minst 1 mål riktig lagad mat om dagen sedan v.7 eller nåt, har jag redan gått upp 8 kg... magen känns konstant svullen, och jag hittar liksom inget bra mellanläge. Nu börjar jag jobba om lite över en vecka, hoppas att rutinerna gör att jag hittar tillbaka till en fungerande vardag!
 
Nu gått in i vecka 18. Tycker mig känns bebisen i alla fall någon gång nästan varje dag. Konstigt och häftigt! Om det nu är bebisen jag känner, men jag tror det.

Men alltså hur är era flytningar? Mina har i perioder varit väldigt slemmiga, som ägglossningssekret men idag var det helt otroligt! När jag torkade mig på toaletten kom säkert en 10-15 cm lång, tjock, superslemmig sträng (förlåt för känslig information :D) och jag blev lite nojig ändå. Känner inte igen mig i att vara såhär nojig över småsaker, är ju vanligtvis ganska chill. Funderade på om det kunde vara relaterat till slemproppen på nåt sätt? Eller om det hänger ihop med att jag och partnern sexade imorse? :D :confused: Eller om det bara är en helt vanlig flytning...
 
Nu gått in i vecka 18. Tycker mig känns bebisen i alla fall någon gång nästan varje dag.

Alltså hur är era flytningar? Mina har i perioder varit väldigt slemmiga, som ägglossningssekret men idag var det helt otroligt! När jag torkade mig på toaletten kom säkert en 10-15 cm lång, tjock, superslemmig sträng (förlåt för känslig information :D) och jag blev lite nojig ändå. Känner inte igen mig i att vara såhär nojig över småsaker, är ju vanligtvis ganska chill. Funderade på om det kunde vara relaterat till slemproppen på nåt sätt? Eller om det hänger ihop med att jag och partnern sexade imorse? :D :confused:
Jag har också slemmiga flytningar med långa strängar emellanåt ;)
 
Inskrivning idag. Hade 125 i järnvärde så måste äta tabletter från v.20. Fick veta att jag är A negativ så verkar få se fram emot spruta i sjunde månaden :yuck: annars var vikten samma, trots allt ätande :angel: dock fick jag lite klaustrofobiska känslor när jag satte på mina älsklingsjeans, inte haft dem på ett tag och när man satte sig ner var det lite svårt att andas :laugh:
 
@Förgätmigej Härligt att inskrivningen är gjord, jobbigt med blodgruppen! Tänk vilken tur dock att man kan ta reda på sånt. Känner förresten igen känslan med byxorna, det är också obehagligt på ett helt annat sätt nu när nåt spänner mot magen till skillnad mot förut. Häromveckan tänkte jag använda mina slappaste chinos-byxor som alltid haft massor med utrymme i midjan, bara för att märka att de inte längre gick att ha O_o Gick då och köpte mina första gravidjeans!
 
@Förgätmigej Härligt att inskrivningen är gjord, jobbigt med blodgruppen! Tänk vilken tur dock att man kan ta reda på sånt. Känner förresten igen känslan med byxorna, det är också obehagligt på ett helt annat sätt nu när nåt spänner mot magen till skillnad mot förut. Häromveckan tänkte jag använda mina slappaste chinos-byxor som alltid haft massor med utrymme i midjan, bara för att märka att de inte längre gick att ha O_o Gick då och köpte mina första gravidjeans!
Typ alla mina jeans är tajta med rätt hög midja :laugh: de flesta tröjor är tajta med. Måste nog uppgradera garderoben snart tror jag! Fast får nog vänta och se om kroppens termostat ändrar sig. Är hemskt frusen i vanliga fall och bor i tjocka stickade tröjor under halva året. Det vore trevligt att bli lite varmare :D
 
@Nattljus @HotrodKitten Tycker det är dags att ni skriver upp er på listan, hörni! 😁 (Sorry om jag glömt någon)

December
3 - Mirach, 33 år, 2:a barnet, Östergötland
8 - Madick, 45 år, 4:e barnet, Västmanland
21 - Tonks, 27 år, 1:a barnet, Småland

Januari
11 - cherie, 30 år, 1:a barnet, Östergötland
29 - Eloise, 32 år. 1:a barnet, Skåne

Februari
23 - Förgätmigej, 28år, 1:a barnet, Blekinge
 
Typ alla mina jeans är tajta med rätt hög midja :laugh: de flesta tröjor är tajta med. Måste nog uppgradera garderoben snart tror jag! Fast får nog vänta och se om kroppens termostat ändrar sig. Är hemskt frusen i vanliga fall och bor i tjocka stickade tröjor under halva året. Det vore trevligt att bli lite varmare :D

Använder normalt samma typ av jeans och hittills har det funkat med gummisnodd genom knapphålet till knappen men fick ge efter igår.
Ett par mammajeans är inköpta 🤷🏼‍♀️
Väääääldigt sköna 😍
Tighta tröjor fortsätter jag med, min bula är så pass stor att det inte är någon tvekan kring om det är mycket bullar eller en bebis nu.
 
Använder normalt samma typ av jeans och hittills har det funkat med gummisnodd genom knapphålet till knappen men fick ge efter igår.
Ett par mammajeans är inköpta 🤷🏼‍♀️
Väääääldigt sköna 😍
Tighta tröjor fortsätter jag med, min bula är så pass stor att det inte är någon tvekan kring om det är mycket bullar eller en bebis nu.

Alltså eller hur, gravidjeans så sköna?! Sa till sambon att jag nog fortsätter med dessa sen också 😂

Hur gjorde du förresten till slut med jobbet, valde du att berätta nu tidigt?
 
Alltså eller hur, gravidjeans så sköna?! Sa till sambon att jag nog fortsätter med dessa sen också 😂

Hur gjorde du förresten till slut med jobbet, valde du att berätta nu tidigt?

Haha! Jag sa samma sak..
Jag berättade dagen jag gick på semester, nya chefen börjar samma dag som jag är tillbaka från semestern så då får han veta :)

Inga chefer var på plats så jag vet inte hur de reagerat, blir spännande!
 
@Lia_ Undrar också hur det går för dig :)
Det går frammåt långsamt, känns det som. På ett sätt borde jag väl våga tro på det, har diverse symptom som illamående och mer eller mindre stopp i magen. Men har fortfarande jättesvårt att ta det till mig, trots ett tidigt ultraljud där jag sett hjärtat slå. Så nu räknar jag ner till ultraljud vid kub om några veckor. Hoppas att jagska kunna tro lite mer på det efter det.

För övrigt har jag också fått köpa nya byxor, inte börjat med gravidbyxor än, men det är nog inte så långt borta... Ganska mycket tidigare än jag räknat med. Undrar hur länge man kan komma undan med att ha "gått upp i vikt"?
 
@Lia_ Jag tyckte det blev mer verkligt efter ultraljudet vid KUB, hoppas det blir likadant för dig. Jobbigt när man går i det där vakuumet och inte riktigt tror på graviditeten.
 
@cherie okej då 😄

December
3 - Mirach, 33 år, 2:a barnet, Östergötland
8 - Madick, 45 år, 4:e barnet, Västmanland
21 - Tonks, 27 år, 1:a barnet, Småland

Januari
11 - cherie, 30 år, 1:a barnet, Östergötland
29 - Eloise, 32 år. 1:a barnet, Skåne

Februari
4 - Hotrodkitten, 32 år, 1:a barnet, Skaraborg
23 - Förgätmigej, 28 år, 1:a barnet, Blekinge
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
785
· Visningar
47 314
Senast: eyz
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp