Vinterföräldrar 2019/2020

Jag tänker ganska likt dig där, hade jag kunnat få ett facit och veta att allt går/ kommer bli bra så hade jag inte tvekat alls.
Pratade länge igår med svägerskan som är läkare och har genomgått två kejsarsnitt, hon förespråkade varken det ena eller det andra, kändes skönt.

Läste blogginlägget också, samt hittade en väldigt detaljerad studie från usa/kanada med jämförelser på kejsarsnitt och VF som jag och mannen läste tillsammans igår.
Har bestämt mig för att ställa in mig på kejsarsnitt fram till besöket på sjukhuset och Irma-samtalet, det lugnar lite. Hade mardrömmar inatt igen men inte lika illa som det varit senaste veckorna. Känns skönt att bena ut tankar och känslor och få landa lite.

Hoppas det blir som du hoppas på oavsett.

Tips om du vill ha snitt är att vara väldigt tydlig med att du har mardrömmar. Då hamnar du i "svår förlossningsrädsla" och det ökar chansen för beviljat snitt.
 
Hoppas det blir som du hoppas på oavsett.

Tips om du vill ha snitt är att vara väldigt tydlig med att du har mardrömmar. Då hamnar du i "svår förlossningsrädsla" och det ökar chansen för beviljat snitt.

Tack för tipset.
Jag har noll filter i det här. Bryter ihop direkt jag ska prata om det ens så jag tror inte min rädsla går att missa :angel:
 
Det fanns något i magen :nailbiting::D den rörde på sig jättemycket så fort bilden kom upp, sån läskig bisarr känsla! (Hjärtat dunkade som om jag låg och kollade på skräckfilm) Kände ingenting när den rörde sig heller fastän moderkakan var i bakkant. Men någon sportlovsbebis blir det inte utan en alla hjärtansdag bebis för jag flyttades 8(!) dagar. Så plötsligt gick jag från v.18 till v.19 :nailbiting:

Och hon var rätt säker på att det blir en pojke. Det känns konstigt för i min släkt finns det nästan bara flickor.

December
3 - Mirach, 33 år, 2:a barnet, Östergötland
8 - Madick, 45 år, 4:e barnet, Västmanland
21 - Tonks, 27 år, 1:a barnet, Småland

Januari
11 - cherie, 30 år, 1:a barnet, Östergötland
29 - Eloise, 32 år. 1:a barnet, Skåne

Februari
3 - LionQueen, 28 år, 1:a barnet, Skåne
4 - Hotrodkitten, 32 år, 1:a barnet, Skaraborg
14 - Förgätmigej, 28 år, 1:a barnet, Blekinge
 
@Förgätmigej Vad spännande! Så knäppt när man ser bebisen röra sig och man inte alls själv är medveten om det. Men alldeles snart kommer du säkert känna nåt 😊 Blev det mer verkligt för dig nu efter ultraljudet eller känns det fortfarande likadant som innan?
 
@Förgätmigej Vad spännande! Så knäppt när man ser bebisen röra sig och man inte alls själv är medveten om det. Men alldeles snart kommer du säkert känna nåt 😊 Blev det mer verkligt för dig nu efter ultraljudet eller känns det fortfarande likadant som innan?
Mer verkligt. Var ute och red efteråt och plötsligt bara slog det mig att "herregud vi ska få en pojkbebis och det går inte att ångra och lämna tillbaka den" :nailbiting: :o :rofl: men nu vågar jag börja köpa lite saker. Vi startade upp namndiskussion igår igen och sambons namnförslag alltså.... han föreslog helt allvarligt Roland och Carl-Johan! O_o:wtf::rofl: aldrig i hela mitt liv att vår son ska heta det.
 
Imorgon går jag in i v.20 vilket betyder att jag ska äta järntabletter varannan dag eftersom jag nu blev flyttad. Det går inte att beskriva hur mycket jag hatar att svälja tabletter. De där veckorna när jag var tvungen att äta folsyra var fruktansvärda. Jag halkade och höll på att kräka upp dem var och varannan dag :wtf: och järntabletterna är ju ännu större...
 
Imorgon går jag in i v.20 vilket betyder att jag ska äta järntabletter varannan dag eftersom jag nu blev flyttad. Det går inte att beskriva hur mycket jag hatar att svälja tabletter. De där veckorna när jag var tvungen att äta folsyra var fruktansvärda. Jag halkade och höll på att kräka upp dem var och varannan dag :wtf: och järntabletterna är ju ännu större...

Just järn finns i flytande varianter också, kan du inte titta på sådana? De järntabletter jag åt (niferex) kom dessutom i kapslar som gick att öppna och äta pulvret ur direkt om det är svårt att svälja dem.
 
Imorgon går jag in i v.20 vilket betyder att jag ska äta järntabletter varannan dag eftersom jag nu blev flyttad. Det går inte att beskriva hur mycket jag hatar att svälja tabletter. De där veckorna när jag var tvungen att äta folsyra var fruktansvärda. Jag halkade och höll på att kräka upp dem var och varannan dag :wtf: och järntabletterna är ju ännu större...
Jag undviker järntabletter amen äter mycket aprikoser och jordgubbar.
 
Just järn finns i flytande varianter också, kan du inte titta på sådana? De järntabletter jag åt (niferex) kom dessutom i kapslar som gick att öppna och äta pulvret ur direkt om det är svårt att svälja dem.
Det är de jag köpte. Så det går bra att öppna dem? :D jag hade aldrig trott att tabletterna var så stora som de var. Vore ju toppen med flytande om det här blir för jobbigt att äta.
 
Det är de jag köpte. Så det går bra att öppna dem? :D jag hade aldrig trott att tabletterna var så stora som de var. Vore ju toppen med flytande om det här blir för jobbigt att äta.

Ja, det står i bipacksedeln att man kan göra så så det ska absolut inte vara några problem! Provade aldrig själv, men man behöver ju inte plåga sig mer än nödvändigt om man har svårt för tabletter :D
 
Imorgon går jag in i v.20 vilket betyder att jag ska äta järntabletter varannan dag eftersom jag nu blev flyttad. Det går inte att beskriva hur mycket jag hatar att svälja tabletter. De där veckorna när jag var tvungen att äta folsyra var fruktansvärda. Jag halkade och höll på att kräka upp dem var och varannan dag :wtf: och järntabletterna är ju ännu större...
Jag undviker järntabletter amen äter mycket aprikoser och jordgubbar.

Torkade brännässlor att strössla på maten är bra med :D (billigt dessutom!) och persilja är bra med.
 
Idag måste jag få gnälla av mig. Är så less på preggo-kropp idag! Är på besök hos min familj i Stockholm och har därför tagit en liten, lugn promenad med mammas hund och sen ytterligare en liten, lugn promenad med mina syskonbarn. Gått totalt 5 km i långsam mak och bra skor. Men hela kroppen smärtar! Foglossning utav bara den. Känner mig stel och trött och så less på att få ont av så lite. Jobbigt att bara sätta på sig skor, klä på sig byxor, strumpor etc. Suck! Vill ha tillbaka min kropp! Till råga på allt har jag inte känt bebben sparka idag, så nu ligger jag ner och försöker väcka henne.
 
Idag måste jag få gnälla av mig. Är så less på preggo-kropp idag! Är på besök hos min familj i Stockholm och har därför tagit en liten, lugn promenad med mammas hund och sen ytterligare en liten, lugn promenad med mina syskonbarn. Gått totalt 5 km i långsam mak och bra skor. Men hela kroppen smärtar! Foglossning utav bara den. Känner mig stel och trött och så less på att få ont av så lite. Jobbigt att bara sätta på sig skor, klä på sig byxor, strumpor etc. Suck! Vill ha tillbaka min kropp! Till råga på allt har jag inte känt bebben sparka idag, så nu ligger jag ner och försöker väcka henne.
Ungefär samma känsla här. Skulle vilja snabbspola lite nu 😜
 
Ja, tack! Fattar inte hur vissa verkar stråla och må så nice i graviditeten 🤪
Men eller hur! Fjärde gången och jag avskyr att vara gravid. Hade en jobbarkompis som fick bar i somras, hon hade en liten mage, som basketboll på magen och mådde precis som vanligt. Och ja, barnet föddes enkelt också såklart...
 
Typ 10v kvar nu. Mest funderar jag på vilka bärdon som ska få följa med till BB. Sen om jag inte ska ta och passa på att utnyttja tiden med bara en liten hemma, men det gör jag nog redan.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
36 37 38
Svar
740
· Visningar
44 378
Senast: Queen
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 646
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
Svar
17
· Visningar
426
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Barn och djur
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp