Vinterföräldrar 2019/2020

@kmt Fantastiskt!! Så underbart efter att ha försökt så länge! Grattis!!
@kmt Hur har du mått hittills i graviditeten förresten?

Tack snälla! ❤️

Förutom halsbränna någon gång i veckan och trötthet som knockar mig halvvägs genom eftermiddagen på jobb så mår jag bara bra.
Inga andra gravidsymptom. Så tacksam att slippa illamående!

Vi är beräknade 29 januari, känns märkligt att 20% av graviditeten redan är avklarat?

Hur ni har andra här i tråden mått? :)
 
@kmt Spännande! Du måste uppdatera listan, nu är det ju officiellt med hjärtslag och allt :love: Är ni mycket oroliga eller kan ni tro på det nu?

Just nu (vecka 11) känner jag inte av graviditeten längre förutom lite bäckensmärta, trötthet och nedstämdhet. Ömmande bröst, molvärk, gasig mage, illamående etc är helt bortblåst. Jag mådde bara illa ett par veckor dock, och slapp kräkningar. Tacksam för det! Vi har ultraljud om två veckor och jag undrar fortfarande om det verkligen är nåt som lever därinne. Känns ju inte som det när man känner av graviditeten så lite.
 
Jag har gått in i vecka 17 nu och 40 % av graviditet är avklarad 😲
Just nu mår jag rätt så bra. Hade en del illamående i början och var väldigt trött på eftermiddagarna men det har gett med sig nu. Det enda är att jag har lite känning i ena ljumsken så jag går lite långsammare än vanligt, snart börjar jag väl vagga fram med 😂
Har ca 2,5 vecka till RUL nu. Ska ni ta reda på kön? Jag är så nyfiken så jag vill gärna veta om det går att se
 
@Mirach Galet att tiden går så fort! Tycker också man blir chockad särskilt när man kollar på %-räkningen av graviditeten ;) Hur går det att ha fler barn med den där extrema tröttheten? Jag tänker att jag inte skulle palla ta hand om någon mer än mig själv som det varit, orkar ju knappt det!

Jag tror vi kommer ta reda på kön om det går att se. Jag känner mig dock väldigt likgiltig just nu, blir säkert mer nyfiken längre fram. Jag trodde inte sambon ville ta reda på kön (har för mig att han sagt det förut), och det skulle vara helt fine för mig, men han sa för några veckor sen att han nog ville ändå.
 
@cherie det har inte varit lika lätt att vila den här graviditeten kan man väl säga. Lägger man sig på soffan för att vila kommer det direkt en liten tjej och klättrar på en med en bok i högsta hugg ;) Men på något sätt har det gått och nu orkar jag göra mer grejer igen.
 
@kmt Spännande! Du måste uppdatera listan, nu är det ju officiellt med hjärtslag och allt :love: Är ni mycket oroliga eller kan ni tro på det nu?

Just nu (vecka 11) känner jag inte av graviditeten längre förutom lite bäckensmärta, trötthet och nedstämdhet. Ömmande bröst, molvärk, gasig mage, illamående etc är helt bortblåst. Jag mådde bara illa ett par veckor dock, och slapp kräkningar. Tacksam för det! Vi har ultraljud om två veckor och jag undrar fortfarande om det verkligen är nåt som lever därinne. Känns ju inte som det när man känner av graviditeten så lite.

Vi tror på det men är samtidigt lite oroliga ändå.. vill gärna ha KUB också avklarat och komma förbi v12. Var sak får ha sin tid, försöker att inte stressa över det.

Har önskat mig mer gravidsymptom men ångrar det när jag idag fick se hur svägerskan mår i sin graviditet 🤢
 
Hej!
Håller med er om att det är lite tomt här inne, jag gör er sällskap nu i alla fall :)

Väntar första barnet 21/12. Känns fortfarande lite overkligt! Har mått väldigt bra hittills och inte känt mig särskilt gravid. Var väldigt skönt att få göra ultraljud häromveckan och se både hjärta, armar och ben. Jag behövde bevis :)

Känns också kul att äntligen få skriva i en sån här tråd, vet inte hur många jag har läst genom åren:D
 
@Tonks Åh, vad kul med tillökning i tråden :) Och så skönt för er att få se på ultraljud att allt var helt som det skulle!
 
Jag hoppar med in i tråden :) plussade förra veckan. Känns väldigt overkligt! Alla symptom på mens kom precis som vanligt så jag var helt hundra på att den bara var lite sen...så efter 3 dagars försening kollade jag bara för att bevisa att det inte var något. Vilken chock, hamnade i någon slags panik och förnekelsefas, tänkte "testet visar fel" och gick till jobbet och tänkte inte mer på det förrän jag åkte hem :laugh::o Mår hittills bra förutom att jag blir jättehungrig med några timmars mellanrum.

December
3 - Mirach, 33 år, 2:a barnet, Östergötland

Januari
13 - cherie, 30 år, 1:a barnet, Östergötland

Februari
23 - Förgätmigej, 28år, 1:a barnet, Blekinge
 
@Förgätmigej Välkommen och grattis till plusset! :) Vad kul med en till! Nu börjar vi bli ett litet gäng i alla fall. Angående hungern känns det igen - och jag är fortfarande ganska hungrig ;)
 
Vågar lägga in mig på listan nu.
Känner inte så mycket av graviditeten än. Blir dödstrött och får mjölksyra av att gå i trappor, men den förlamande tröttheten verkar ha börjat ge med sig?
Peppar, peppar inget illamående alls. Är redan livrädd för förlossningen och försöker läsa all pepp jag kan om ämnet...

December
3 - Mirach, 33 år, 2:a barnet, Östergötland

Januari
13 - cherie, 30 år, 1:a barnet, Östergötland
29 - kmt, 31 år. 1:a barnet, Skåne

Februari
23 - Förgätmigej, 28år, 1:a barnet, Blekinge
 
@kmt Då är vi två som är rädda för förlossning (och alla skador det kan ge). Usch! Skönt att du fortfarande mår bra i graviditeten iaf :)
 
Idag gick jag in i vecka 12. Inskrivning hos barnmorskan på torsdag. Fortsatta besvär med bäckensmärta (särskilt mycket idag :(), trötthet, lite nedstämdhet. Annars mår jag bra. Hoppas graviditeten kan kännas lite mer verklig efter ultraljud nästa vecka.
 
Är det någon som har koll på vad man brukar göra på inskrivning? Kollar de att man fortfarande är gravid? Jag har gjort positivt test men har lite svårt att ta till mig det. Tänker att det är mycket som kan gå fel. Kan nog lite handla både om tidigare missfall och att jag inte har så mycket sympotom (än?).
 
Är det någon som har koll på vad man brukar göra på inskrivning? Kollar de att man fortfarande är gravid? Jag har gjort positivt test men har lite svårt att ta till mig det. Tänker att det är mycket som kan gå fel. Kan nog lite handla både om tidigare missfall och att jag inte har så mycket sympotom (än?).
De brukar ta blodprov, prata lite om mat under graviditeten, hur upplägget är med besök på MVC. Mående, funderingar.
De brukar inte kolla att man fortfarande är gravid. Alla MVC har inte ens ultraljud.
 
Idag gick jag in i vecka 12. Inskrivning hos barnmorskan på torsdag. Fortsatta besvär med bäckensmärta (särskilt mycket idag :(), trötthet, lite nedstämdhet. Annars mår jag bra. Hoppas graviditeten kan kännas lite mer verklig efter ultraljud nästa vecka.
Så trist :( hoppas det blir bättre!

Idag har jag ätit, ätit och... ätit mera. Och äter jag inte tillräckligt snabbt när jag börjar bli hungrig blir jag så hungrig att jag mår illa :yuck: vill inte ha något sött men allt som är syrligt, salt och knaprigt går bra. Var och handlade igår och upptäckte att jag gick och avfärdade mat bara genom att titta på det, rysa och tänka "sött" :laugh:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
780
· Visningar
47 108
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 986
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 967
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp