Vinterföräldrar 2019/2020

Idag har M klappat en häst! Dessutom vridit sig på mage ett helt varv för att spana på mer saker. Tummen har börjat åka in i munnen... Inte kul men vad ska man göra.

Tummen börjat åka in i munnen här med. Vi tar bort och trugar med nappen så mycket vi kan 🙈
 
Jag är inne i en svacka i föräldraskapet, ifrågasätter om jag är en bra mamma nog. Vi spenderar dagarna med att vyssa, vagga och försöka parera attacker av magknip och skrik.
Det kan väl inte va meningen att tillvaron ska vara så? De gånger vi har en riktigt glad och avslappnad kille är precis efter han bajsat. Han gör det varannan/var tredje dag och det ska ju vara normalt vid helamning men ska man verkligen behöva parera så hela tiden där emellan?
Tänker att även om intervallen är inom normalspannet, så kanske det inte är normalt för honom?
 
@cherie Fy fasiken vad läskigt det lät. Jag hade fått panik :nailbiting:

Ja, det var riktigt läskigt. Usch! Jag fick ju också panik. Nu efteråt är jag lite lugnare och går inte runt och oroar mig så mycket, men det har satt sig i huvudet på min sambo som går på nålar hela tiden och reagerar på minsta ljud från lillan.
 
Jag är inne i en svacka i föräldraskapet, ifrågasätter om jag är en bra mamma nog. Vi spenderar dagarna med att vyssa, vagga och försöka parera attacker av magknip och skrik.
Det kan väl inte va meningen att tillvaron ska vara så? De gånger vi har en riktigt glad och avslappnad kille är precis efter han bajsat. Han gör det varannan/var tredje dag och det ska ju vara normalt vid helamning men ska man verkligen behöva parera så hela tiden där emellan?
Tänker att även om intervallen är inom normalspannet, så kanske det inte är normalt för honom?

Jag är övertygad om att du är fullt tillräcklig som förälder. Jag tycker det låter som att du gör ett hästjobb med att försöka hjälpa er grabb så gott det går. Jag hade nog inte ens stått ut med hälften så mycket vaggande och vyssjande som du. Helt ärligt alltså! Jag tappar tålamodet och blir uppgiven för väldigt mycket mindre än det du utsätts för. Men jag förstår att tankar om att var otillräcklig kan komma när man provat och gör allt, utan någon märkbar effekt. Kram till dig 🧡 Vad säger BVC, har de gett några råd? Antar att det inte varit några som funkat i alla fall. Jag hoppas verkligen att det blir bättre för er efter den där magiska 3-månaders-gränsen som alla verkar prata om när man har bebisar med mag- eller kolikliknande besvär.
 
Jag är inne i en svacka i föräldraskapet, ifrågasätter om jag är en bra mamma nog. Vi spenderar dagarna med att vyssa, vagga och försöka parera attacker av magknip och skrik.
Det kan väl inte va meningen att tillvaron ska vara så? De gånger vi har en riktigt glad och avslappnad kille är precis efter han bajsat. Han gör det varannan/var tredje dag och det ska ju vara normalt vid helamning men ska man verkligen behöva parera så hela tiden där emellan?
Tänker att även om intervallen är inom normalspannet, så kanske det inte är normalt för honom?
Tycker @cherie skrivit så bra. Är med säker på att ni gör allt ni kan och att ingen kunde göra något bättre :heart kämpa på, det lättar förhoppningsvis snart. Har det varit såhär länge med härjandet och magknipet?
 
Jag är inne i en svacka i föräldraskapet, ifrågasätter om jag är en bra mamma nog. Vi spenderar dagarna med att vyssa, vagga och försöka parera attacker av magknip och skrik.
Det kan väl inte va meningen att tillvaron ska vara så? De gånger vi har en riktigt glad och avslappnad kille är precis efter han bajsat. Han gör det varannan/var tredje dag och det ska ju vara normalt vid helamning men ska man verkligen behöva parera så hela tiden där emellan?
Tänker att även om intervallen är inom normalspannet, så kanske det inte är normalt för honom?
Minsta trösten kanske, men det blir bättre!
 
Jag är övertygad om att du är fullt tillräcklig som förälder. Jag tycker det låter som att du gör ett hästjobb med att försöka hjälpa er grabb så gott det går. Jag hade nog inte ens stått ut med hälften så mycket vaggande och vyssjande som du. Helt ärligt alltså! Jag tappar tålamodet och blir uppgiven för väldigt mycket mindre än det du utsätts för. Men jag förstår att tankar om att var otillräcklig kan komma när man provat och gör allt, utan någon märkbar effekt. Kram till dig 🧡 Vad säger BVC, har de gett några råd? Antar att det inte varit några som funkat i alla fall. Jag hoppas verkligen att det blir bättre för er efter den där magiska 3-månaders-gränsen som alla verkar prata om när man har bebisar med mag- eller kolikliknande besvär.

Tack snälla ❤️
Jag tappar också tålamodet, främst på kväll/natt när mannen är hemma och kan ta honom. På dagarna måste jag ju fixa det. Just nu jobbar mannen hemifrån men har placerat sig på mina föräldrars gård för lite lugn och ro. Vi åker oftast dit och ”stör” redan vid lunch för att få avlastning och så kan jag andas en kvart ensam hos hästen innan jag går in och tar bebis igen..

Första BVC vi gick på gav inga råd alls, vi har bara provat Sempers magdroppar och Minifom samt bytt d-dropparna till vattenbaserade.
Nya BVC tyckte vi gjort rätt men ville vi skulle hålla ut till nästa träff när han är tre månader och se hur det har utvecklats till dess för att utvärdera ordentligt och sen prova något annat..

Tycker @cherie skrivit så bra. Är med säker på att ni gör allt ni kan och att ingen kunde göra något bättre :heart kämpa på, det lättar förhoppningsvis snart. Har det varit såhär länge med härjandet och magknipet?

Tack ❤️
Första två-tre veckorna bajsade han flera gånger om dagen och då var det ganska lugnt, men sen han gick över till att bajsa mer sällan blev magknipen än värre.

Minsta trösten kanske, men det blir bättre!

Det är faktiskt en ganska så fin tröst att få höra! ❤️


Efter att ha skrivit det här inlägget härjade han på, knorrande, spände sig och skrek. Satte honom i babysittern med barnmusik på mobilen för att få andas, fem sekunder senare bajsar han och sen sitter ungen där själv och skrattar?
Slutade med att jag satt och sjöng med och han gjorde en massa ljud, därefter la han en rejäl blöja till och har varit en riktig glad skitunge resten av dagen. Han kände nog på sig att mamma verkligen behövde en glad bebis idag 😅😍
 
Idag var det först vaccination mot rota och några timmar senare var det efterkontroll för min del. Lämnade T hemma med sambon som är permitterad (ska man nu permitteras så var det perfekt tid i livet måste jag säga)och bara jobbar måndag och tisdag, tur det för satt lappar uppe att man inte fick ta med bebis eller nån annan längre. Ungen ser hemsk ut i ansiktet just nu. Först två veckor med hormonplitor som för en vecka sen övergick i det jag trodde var svinkoppor som sedan följdes av supertorr hud i ansiktet och skorv 🙈
 
Idag var det först vaccination mot rota och några timmar senare var det efterkontroll för min del. Lämnade T hemma med sambon som är permitterad (ska man nu permitteras så var det perfekt tid i livet måste jag säga)och bara jobbar måndag och tisdag, tur det för satt lappar uppe att man inte fick ta med bebis eller nån annan längre. Ungen ser hemsk ut i ansiktet just nu. Först två veckor med hormonplitor som för en vecka sen övergick i det jag trodde var svinkoppor som sedan följdes av supertorr hud i ansiktet och skorv 🙈
Här blev det permittering för sambon idag med.
 
@Madick @Förgätmigej Vad jobbar era partners med? Känns det okej med permittering? Det låter ju som en ganska behändig lösning ändå, vad jag hört hittills? Men är inte så inläst...

Min sambo har mycket på jobbet, men jobbar i alla fall hemma så vi får ändå se honom lite oftare än vanligt.
 
@Madick @Förgätmigej Vad jobbar era partners med? Känns det okej med permittering? Det låter ju som en ganska behändig lösning ändå, vad jag hört hittills? Men är inte så inläst...

Min sambo har mycket på jobbet, men jobbar i alla fall hemma så vi får ändå se honom lite oftare än vanligt.
Bombardier. Men det gör att jag kan jobba lite nu i högsäsong kanske. Vi går väl se hur det hår att mata med flaska. Det är en bra deal men med en på FP så blir llneminskningen klart kännbar.
 
@Madick @Förgätmigej Vad jobbar era partners med? Känns det okej med permittering? Det låter ju som en ganska behändig lösning ändå, vad jag hört hittills? Men är inte så inläst...

Min sambo har mycket på jobbet, men jobbar i alla fall hemma så vi får ändå se honom lite oftare än vanligt.
Inom industrin. Det här är andra veckan han är permitterad nu :) jobb två dagar, ledig resten och får 92% av lönen. Dessutom bara dagtid från nästa vecka och inte skift som han normalt har. O jag förstod det rätt hade företaget meddelat att det kan bli såhär fram till juni om det är så. Sambon helnöjd. Jag är mer orolig för att han blir uppsagd om det varar länge, men tröstar mig med att det är tur han går på föräldraledighet i september...
 
Jag har sovit uselt i natt. Från halv ett (!!) Satte ungen igång att fäkta och låta i sömnen. Sov hela tiden och jag försökte ändå mata ibland men nej, han sov vidare. Inget jag gjorde fick honpm att sova lungt: klappa han, dra han nära, försöka mata, la honom längre bort, dra av bodyn (han gjorde sig själv svettig)... ignorerar jag blir det värre och han börjar tillslut skrika. Det som kan hjälpa är att lägga han tvärs över min mage, som när han somnat efter amning men inte hellet det funkade. Vid 3-4 var jag rätt knäckt och kände bara VAD ÄR PROBLEMET?! :arghh:
 
Jag har sovit uselt i natt. Från halv ett (!!) Satte ungen igång att fäkta och låta i sömnen. Sov hela tiden och jag försökte ändå mata ibland men nej, han sov vidare. Inget jag gjorde fick honpm att sova lungt: klappa han, dra han nära, försöka mata, la honom längre bort, dra av bodyn (han gjorde sig själv svettig)... ignorerar jag blir det värre och han börjar tillslut skrika. Det som kan hjälpa är att lägga han tvärs över min mage, som när han somnat efter amning men inte hellet det funkade. Vid 3-4 var jag rätt knäckt och kände bara VAD ÄR PROBLEMET?! :arghh:
August sover sådär också ibland. Jag sover noll när han håller på så. Det har resulterat i att han och pappa sover i gästrummet ihop och jag sover ensam 🙈
 
Jag har sovit uselt i natt. Från halv ett (!!) Satte ungen igång att fäkta och låta i sömnen. Sov hela tiden och jag försökte ändå mata ibland men nej, han sov vidare. Inget jag gjorde fick honpm att sova lungt: klappa han, dra han nära, försöka mata, la honom längre bort, dra av bodyn (han gjorde sig själv svettig)... ignorerar jag blir det värre och han börjar tillslut skrika. Det som kan hjälpa är att lägga han tvärs över min mage, som när han somnat efter amning men inte hellet det funkade. Vid 3-4 var jag rätt knäckt och kände bara VAD ÄR PROBLEMET?! :arghh:

Har haft några såna där nätter vi med, och jag känner med dig! Man blir tokig till slut.
 
HUR får man ungen att ta flaska... Ska jobba lite nu och kommer vara borta ca 5h, men hon bojkottar flaska precis som napp.
 
Undrar om det kan vara så att lillan börjar få någon tand? Tidigt iof, men hon har senaste dagarna börjat dregla något enormt och tuggar så frenetiskt på sina händer! Hon är också på med tungan på ett särskilt ställe i munnen hela tiden. Lite gnällig, ledsen och kinkig.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
36 37 38
Svar
743
· Visningar
44 552
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 791
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
Svar
17
· Visningar
439
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp