Vinterföräldrar 2019/2020

Sista föräldralediga veckan. Jag känner mig färdig med att vara hemma och eftersom T äter bra känns det inte alls jobbigt att lämna honom :) var iväg från 7-12 i lördags och det hade gått fint hemma. Lilleman är fortfarande snorig så han får nog hålla sig hemma resten av veckan med. Surt, hade velat gå en sista gång på babysimmet och öppna förskolan. Förra veckan kändes dubbelt så lång när vi inte kunde åka någonstans :meh:
Jag är glad att jag var in och jobbade lite i våras, då insåg jag att jag hellre är hemma. Längtar inte tillbaka. Däremot har jag tagit tag i det här med att höra saker själv och rider två kvällar och sjunger i kör varannan vecka.
 
Skönt att det känns så bra! Jag är tudelad; både trött på att vara hemma vareviga dag och samtidigt älskar jag det 😁 Två veckor kvar för men del, men sen börjar jag bara jobba 50% till en början så det blir nog lagom.
Förstår verkligen att dagarna kändes långa utan aktiviteter! Oh my alltså, jag skulle aldrig kunna vara hemma en hel dag längre, det är sånt jäkla fullt ös och passande och går inte slappna av en sekund! Är heaven att få komma iväg och göra nåt ju 😁
Eller hur! Förmiddagen iväg utan Lilleman kändes som värsta semestern :laugh:
 
Här har det varit gnälligt i två veckor. Dreglat massvis igen så det är väl tänder som irriterar. Det tråkiga är att sömnen är dålig också och nu måste jag snällt lägga mig samtidigt som honom för inom 5-10min efter att jag smugit bort så vaknar han. Även nätterna är såna och det enda som får honom lugn är att använda bröstet som napp :meh: så jag vaknar till flera gånger varje natt av att han "tappat bort" mig och få dra han nära. Hoppas det går över snart. Jag har ju planerat jobba en stund när han somnat på kvällarna...

Börjar äntligen få ordning på pottandet igen. När han kom igång med ätandet mer kom bajset mest i blöjan. Så himla ovant att byta bajsblöjor igen :p nu kommer 9/10 i toan igen
 
Här är det precis nytt språng som Säter in. Plötsligt ska alla kläder av och panik om jag klär på. Än så länge mest glad dock, vi får väl se hur det utvecklar sig.
 
Nä, usch, stackars båda er @Madick och @Förgätmigej. Det är inte kul med tandsprickning, gnälligt humör, dålig sömn och/eller språng. Alltså jag njuter varje dag över vår solstråle här hemma men man vet ju aldrig när det vänder alltså... 😅
 
Håller vi igång och är ute eller hittar på saker är hon glad. Idag blev det frukost (med gnäll hela tiden tills det var klart), sen ut med hunden 40 min, hon somnade, packade in i bilen för sen var det ju dags för babysim. Snabb mat (klämmis) efter simmet och iväg till stallet. Somnade i bilen på väg hem och nu sover hon gott så jag kan få sitta still inomhus en stund... pust.
 
@Förgätmigej Hur har det gått att börja jobba?
Jättebra! Blev helt gråtfärdig när jag kramade han hejdå igår morse men jag saknade honom inte alls under dagen. Saknaden slog till när jag kom hem, hade kunnat krama han en halv timme om han tillåtit :p fick två samtal från sambon varav ett handlade om hur mycket äpple han fick äta, för han hade nästan ätit ett helt :laugh: men barnet nöjd, men är inte direkt överlycklig att se mig när jag kom hem haha. Sambon har insett att det är konstant passning som gäller för han klättrar på allt just nu.

Tror inte jag har skrivit det men han kan stå själv upp till 10s om man lyckas få han stilla :p
 
En arbetsvecka avklarad. Min hjärna lämnade in handduken i torsdags och sambon var helt slut igår :laugh: Lilleman gick från dömammig i söndags till pappig på mindre än två dagar O_o
 
@Förgätmigej Haha, roligt med uppdatering från ert byte :) Förstår att din sambo var trött! Och du med. Ovant för båda ju. På torsdag och fredag kör min man sina första två heldagar. Vi köpte en lekhage idag så nu är han liiite mindre nervös 😬 Det kan för övrigt vara det bästa köpet vi gjort. Fantastiskt att kunna typ fixa hennes frukost när hon är tryggt därinne.

Nyheten här är att ungen numera går med sin gå-vagn. Ujuj vad fort det går nu!
 
@Förgätmigej Haha, roligt med uppdatering från ert byte :) Förstår att din sambo var trött! Och du med. Ovant för båda ju. På torsdag och fredag kör min man sina första två heldagar. Vi köpte en lekhage idag så nu är han liiite mindre nervös 😬 Det kan för övrigt vara det bästa köpet vi gjort. Fantastiskt att kunna typ fixa hennes frukost när hon är tryggt därinne.

Nyheten här är att ungen numera går med sin gå-vagn. Ujuj vad fort det går nu!
Börjar du jobba på torsdag? :)

En lekhage låter perfekt. Här kan man ju inte lämna honom ur sikte en sekund längre så det är inte lätt att få saker gjorda. För att kunna plocka undan efter måltider får han äta ett par majskrokar :meh:
 
10 månaders koll på BVC idag. Hon är liten men följer sina kurvor på -1. Alltså 70,5 cm lång och 7.930g. Gick hela tiden under besöket, bubblade och slog ihop klossar som ett BVC-proffs :-)
 
Tänder nr 3 och 4 har dykt upp under veckan. Förväntat efter massa gnäll och dregel i ett par veckor. Men det var inte de översta framtänderna som vi förväntade oss utan andra eller möjligen tredjeparet från mitten sett . Så ungen kommer ha en stor glugg i mitten i övre tandraden :laugh: visste inte det kunde komma så.
 
Tänder nr 3 och 4 har dykt upp under veckan. Förväntat efter massa gnäll och dregel i ett par veckor. Men det var inte de översta framtänderna som vi förväntade oss utan andra eller möjligen tredjeparet från mitten sett . Så ungen kommer ha en stor glugg i mitten i övre tandraden :laugh: visste inte det kunde komma så.

Så gulligt! Jag visste inte heller förut, men såg nyligen denna bild i BVC rikshandboken:

2744D142-8F7C-475A-8DE9-ACE86F81FE3A.jpeg

Och där verkar det ju helt normalt att tänderna bredvid kommer nu också ju! Lillan håller också få att få två nya tänder, men det är dom ”vanliga två” i överkäken som tittar fram 😊 Lite mer gnälligt än vanligt här också, men särskilt jobbig sömn. Tror dock sömnen främst beror på att hon börjat prata något oerhört senaste dagarna. SÅ gulligt! Hon har inte satsat så mycket på prat tidigare, utan är ju mest helt galet rörlig. Men nu jollrar hon järnet och tycker det är dökul att experimentera med olika ljud - wawawawa, babababa, mamamama, nänänä, blablablabla om och om igen. Högt och skrikigt såklart, hon är alltid bebisen som hörs, syns och rör sig mest bland jämnåriga och i parken 😂

Jag började jobba i torsdag också. Lillan hade två jättemysiga dagar med sin pappa, båda stormtrivdes. Första dagen verkade hon inte ens glad att se mig 😱 Men andra dagen när jag kom hem var hon ändå lite mammig 🥰 Jag tycker det var superkul att träffa alla på jobbet och komma igång lite igen, så att köra 50/50 några månader nu känns helt rätt! Alla nöjda och glada!
 
Tänder nr 3 och 4 har dykt upp under veckan. Förväntat efter massa gnäll och dregel i ett par veckor. Men det var inte de översta framtänderna som vi förväntade oss utan andra eller möjligen tredjeparet från mitten sett . Så ungen kommer ha en stor glugg i mitten i övre tandraden :laugh: visste inte det kunde komma så.
Så fick M uppe, tanden bredvid framtänderna först.
 
Idag var vi på babyrytmik. Många nya med små och M är den enda som går ordentligt. Hon var övertrött och röjde järnet, jösses. Flera började gråta när hon härjade loss (typ 8 mån som bara sitter var det som grät). Sen fick hon sångledaren att komma av sig när hon dansade järnet till nån rolig sång.
 
Vi är rätt säkrs på att det är framtänderna som dyker upp så vi kallar honom för vampyren på skoj just nu :D

Nattandet har gått bakåt och sen två veckor måste jag lägga mig vid 19 med T igen :banghead::arghh: stressar mig för jag måste jobba vissa kvällar (lärare). Ibland kan jag sitta i sängen med datorn och jobba men mestadels vaknar han så fort jag rör mig. Så trött på det hela nu... Annars funkar det bra att vara hemma med sin pappa förutom att han blivit extremt mammig när jag är hemma. Har knäckt koden för att krypa men det går sakta så han brukar börja åla istället :) fattar ordet nej men kan bryta ihop totalt när han hör ordet. 8 månader imorgon, vad tiden går!
 
Vi är rätt säkrs på att det är framtänderna som dyker upp så vi kallar honom för vampyren på skoj just nu :D

Nattandet har gått bakåt och sen två veckor måste jag lägga mig vid 19 med T igen :banghead::arghh: stressar mig för jag måste jobba vissa kvällar (lärare). Ibland kan jag sitta i sängen med datorn och jobba men mestadels vaknar han så fort jag rör mig. Så trött på det hela nu... Annars funkar det bra att vara hemma med sin pappa förutom att han blivit extremt mammig när jag är hemma. Har knäckt koden för att krypa men det går sakta så han brukar börja åla istället :) fattar ordet nej men kan bryta ihop totalt när han hör ordet. 8 månader imorgon, vad tiden går!
Jag ligger också bredvid hela kvällarna, ofta från 19.30, det verkar inte släppa (snart 11 mån ju!).
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
785
· Visningar
47 326
Senast: eyz
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp