Vinterföräldrar 2019/2020

Fortfarande ensam här. Puttar upp tråden så eventuella fler personer kan hitta den :) Hoppas det kommer fler snart!

Jag går in i vecka 7 imorgon. Tiden går långsamt! Har precis bokat tid för inskrivning och ultraljud i vecka 12 respektive 13. Känns surrealistiskt. Hoppas graviditeten fortlöper tills dess.

Jag har inte så många graviditetssymtom (än?), förutom att brösten ömmar något extremt. Mitt värsta är dock molvärken som fortsätter, främst nattetid. Vissa nätter, som nu, kan det göra riktigt ont 10-15 minuter innan det släpper. Första gången blev jag rädd och var övertygad om att jag fått missfall, men ännu inget blod i alla fall. Googlade och insåg att det inte heller verkar vara helt ovanligt med riktigt smärtsam molvärk nattetid, trots fortlöpande graviditet...
 
Fortfarande ensam här. Puttar upp tråden så eventuella fler personer kan hitta den :) Hoppas det kommer fler snart!

Jag går in i vecka 7 imorgon. Tiden går långsamt! Har precis bokat tid för inskrivning och ultraljud i vecka 12 respektive 13. Känns surrealistiskt. Hoppas graviditeten fortlöper tills dess.

Jag har inte så många graviditetssymtom (än?), förutom att brösten ömmar något extremt. Mitt värsta är dock molvärken som fortsätter, främst nattetid. Vissa nätter, som nu, kan det göra riktigt ont 10-15 minuter innan det släpper. Första gången blev jag rädd och var övertygad om att jag fått missfall, men ännu inget blod i alla fall. Googlade och insåg att det inte heller verkar vara helt ovanligt med riktigt smärtsam molvärk nattetid, trots fortlöpande graviditet...

Jag hade så när jag var gravid med mitt första barn. Var flera gånger jag vaknade på natten av att jag hade så ont. Hade molvärk även dagtid men inte alls lika illa som på natten. Men efter de första veckorna släppte det och sonen är 4 år nu så uppenbarligen hade det inget med missfall att göra :)
 
@Imogen Tack för att du delar erfarenhet! Känns skönt att höra att flera haft så. Det är konstigt att smärtan blir så mycket värre nattetid, verkar vara så för många.
 
Nu har snart ytterligare en vecka gått. Fortfarande ensam här, så tråkigt!

Jag hade en liten blödning i veckan och blev rädd att det handlade om missfall, men än så länge inget mer blod. Har också fått ökade graviditetssymtom - brösten ömmar något förfärligt och så är jag rejält gasig och lätt illamående hela tiden. Jättejobbigt med magbesvär. Undrar om det verkligen helt är graviditeten eller om jag fått typ magkatarr. Har också känt mig enormt trött och även lite låg och nere senaste två-tre dagarna. Känner mig hängig och ledsen. Jag orkar knappt göra ens de minsta vardagliga sakerna, men ska försöka bege mig ut på lugn promenad ikväll. Min lite oroligt lagda partner pussar och ror om, men är lite rädd att något är fel. Jag tycker tvärtom mina symtom låter väldigt likt mycket jag läst. Men jag hoppas verkligen inte att det ska kännas såhär hela graviditeten, börjar nästan gråta vid tanken...
 
@cherie
Det är nog hormonerna som ställer till det för dig. Förhoppningsvis blir det bättre om några veckor. Jag minns att jag var sjukt trött och deppig några veckor in i graviditeten, men det gick över :heart
 
Nu har snart ytterligare en vecka gått. Fortfarande ensam här, så tråkigt!

Jag hade en liten blödning i veckan och blev rädd att det handlade om missfall, men än så länge inget mer blod. Har också fått ökade graviditetssymtom - brösten ömmar något förfärligt och så är jag rejält gasig och lätt illamående hela tiden. Jättejobbigt med magbesvär. Undrar om det verkligen helt är graviditeten eller om jag fått typ magkatarr. Har också känt mig enormt trött och även lite låg och nere senaste två-tre dagarna. Känner mig hängig och ledsen. Jag orkar knappt göra ens de minsta vardagliga sakerna, men ska försöka bege mig ut på lugn promenad ikväll. Min lite oroligt lagda partner pussar och ror om, men är lite rädd att något är fel. Jag tycker tvärtom mina symtom låter väldigt likt mycket jag läst. Men jag hoppas verkligen inte att det ska kännas såhär hela graviditeten, börjar nästan gråta vid tanken...

Så tråkigt att du är själv här i tråden, var har alla gömt sig? :p

Det låter ungefär så som jag mådde i vecka 6-10 ungefär. Orkade absolut ingenting och tiden gick såååå segt, jag försökte bara ta mig igenom dagarna. Det vände ungefär runt vecka 12 och jag blev tusen gånger piggare! Hoppas det blir så för dig också :)
 
@zassoo Gulligt att du kör lite stand-in från höstföräldrar ;) Det dyker förhoppningsvis upp någon ytterligare snart... Men vore ju kul om det blev ett gäng ändå!

Tack för pepp från både dig och @underensten !
 
Nu hoppar jag in här. Har varit lite osäker på om det skulle bli en höst- eller vinterbebis. Idag har vi varit på första ultraljudet och tittat på en pigg liten krabat i magen :love:
Har precis gått in i v14 och bebis är beräknad till 3 december.
Jag är ganska trött men mår i övrigt bra. Har en tvåårig dotter så det är lite svårare att vila den här gången än när jag väntade henne.
 
Nu har snart ytterligare en vecka gått. Fortfarande ensam här, så tråkigt!

Jag hade en liten blödning i veckan och blev rädd att det handlade om missfall, men än så länge inget mer blod. Har också fått ökade graviditetssymtom - brösten ömmar något förfärligt och så är jag rejält gasig och lätt illamående hela tiden. Jättejobbigt med magbesvär. Undrar om det verkligen helt är graviditeten eller om jag fått typ magkatarr. Har också känt mig enormt trött och även lite låg och nere senaste två-tre dagarna. Känner mig hängig och ledsen. Jag orkar knappt göra ens de minsta vardagliga sakerna, men ska försöka bege mig ut på lugn promenad ikväll. Min lite oroligt lagda partner pussar och ror om, men är lite rädd att något är fel. Jag tycker tvärtom mina symtom låter väldigt likt mycket jag läst. Men jag hoppas verkligen inte att det ska kännas såhär hela graviditeten, börjar nästan gråta vid tanken...
Jag var så sur, trött och osocial i början av min graviditet också, det är nog fullt normalt :)
 
@Mirach Jag är ju bara i vecka 8 ännu så har inte fått nåt ”exakt” datum efter ultraljud ännu, men enligt egna beräkningar så bör BF vara typ 13 januari. Vi får se hur väl det stämmer sen :)

Vi kan ju påbörja en lista som resten kan hoppa på och fylla i? Håller såklart tummarna att vi blir ett gäng i tråden.

December

Januari

13 - cherie, 30 år, 1:a barnet, Östergötland

Februari
 
@cherie då har du lite väntan kvar innan ultraljud. Tycker det var lite segt innan första ultraljudet, det blir ju mer verkligt när man får se filuren i magen :)
Kul att du också bor i Östergötland.

December
3 - Mirach, 33 år, 2:a barnet, Östergötland

Januari
13 - cherie, 30 år, 1:a barnet, Östergötland

Februari
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
36 37 38
Svar
740
· Visningar
44 401
Senast: Queen
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 714
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
Svar
17
· Visningar
426
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp