Vinterföräldrar 2020/2021

2466 gram idag! 🥳 Så födelsevikten är passerad 🤩 Får se om det håller i sig bara...:nailbiting:
Inget besök på Barnavdelningen imorgon, utan det blir en ledig dag och så får vi komma på lördag för nästa vikt. Om jag inte känner att det går dåligt och vill komma in imorgon, då får jag det eftersom vi fortfarande är inskrivna. Men det vore skönt att få slippa utflykten en gång (tror jag 😁).
 
2466 gram idag! 🥳 Så födelsevikten är passerad 🤩 Får se om det håller i sig bara...:nailbiting:
Inget besök på Barnavdelningen imorgon, utan det blir en ledig dag och så får vi komma på lördag för nästa vikt. Om jag inte känner att det går dåligt och vill komma in imorgon, då får jag det eftersom vi fortfarande är inskrivna. Men det vore skönt att få slippa utflykten en gång (tror jag 😁).

Åh va skönt o höra!🥰 hoppas det håller i sig och att ni klarar er utan ett besök imorgon☺️
 
När man tycker man är stor som ett hus och sf måttet bara säger 26cm i v29 😅😬 Visserligen 1cm större än med dottern (som vägde 2,5kg) men fortsätter det plana så blir det TUL efter nästa besök om 3v. Hoppas slippa fara in på koller hela tiden, förstår inte de som längtar till alla dessa besök, känns mest jobbigt att behöva masa sig iväg 🙄
 
Hosta från helvetet... Nu ligger hela familjen ink mina föräldrar i denna förkylning. Är inne på 3e veckan, barnet 4e veckan.
Ska testa mig för covid IGEN i morgon. Känns inte kul att vara ute bland folk men måste ju lita på testerna och måste ju gå på kontroll - nästa tid är på torsdag med mätning 🙂

Bebis rör runt som bara den och känns aldrig som den vill ligga riktigt bra, antingen ligger den och sparkar under revbenen eller trycker urinblåsan typ. Men min kropp säger att nu är den redo för bebis. 3 månader kvar och brösten läcker redan som ett såll på nätterna 😳
Längtar efter den här lilla bråkstaken nu.

Slutklagat.
Hur går det för er andra?
 
Hosta från helvetet... Nu ligger hela familjen ink mina föräldrar i denna förkylning. Är inne på 3e veckan, barnet 4e veckan.
Ska testa mig för covid IGEN i morgon. Känns inte kul att vara ute bland folk men måste ju lita på testerna och måste ju gå på kontroll - nästa tid är på torsdag med mätning 🙂

Bebis rör runt som bara den och känns aldrig som den vill ligga riktigt bra, antingen ligger den och sparkar under revbenen eller trycker urinblåsan typ. Men min kropp säger att nu är den redo för bebis. 3 månader kvar och brösten läcker redan som ett såll på nätterna 😳
Längtar efter den här lilla bråkstaken nu.

Slutklagat.
Hur går det för er andra?
Här är det också disco och snurrande i magen i ett. Brösten läcker ordentligt när jag är nyduschad, sen bildas en praktisk hinna av torkad bröstmjölk som gör att jag slipper det värsta läckaget.

Är också rätt klar med graviditeten, men tycker fortfarande att bebis får vänta tills efter nyår, så länge ska jag nog orka vagga fram :p
 
Jag har gått in i vecka 37 så bebisen är ju typ fullgången? Känns jättemärkligt! Fick några rejäla sammandragningar/förvärkar häromnatten och hann tänka ”inte ska den väl komma NU?!” men det gick över efter ett par timmar och har inte fortsatt. Kommer lite mjölk ibland på nätterna men bara i dropp-mängd. Vi har fortfarande inte packat BB-väska eller monterat babyskyddet eller tvättat kläder så en del kvar att göra :p Har lite kvar att jobba också, men börjar längta efter f-ledigt!
 
  • Gilla
Reactions: Is
Segt med förkylning @Is, speciellt i dessa tider! Har själv testat mig för covid två gånger nu under hösten. Första gången när jag var förkyld och andra gången nu när vi fick reda på att vår BVC-sköterska insjuknat i covid två dagar efter vi varit där på ettårskontroll. Som tur är negativt båda gångerna.

Jag mår egentligen ganska bra i graviditeten. Känner mig lite stor och otymplig men rent fysiskt så mår jag helt okej. Är dock glad att jag är föräldrarledig, hade nog inte orkat jobba lika länge som jag gjorde i förra graviditeten.
Är i vecka 31 nu och om två veckor är det ultraljud igen för att se hur moderkakan ligger. Ska bli ”spännande” att se om det blir ks eller vaginal förlossning. Jag är okej med båda :)
 
  • Gilla
Reactions: Is
Bm igår och allt ok, utom att bebis låg med rumpan ner (vilket jag visste, känner ju var sparkarna är). Det får gå denna gång, men nästa besök ska vi tydligen planera åtgärd om huvudet inte är ner. Jag som på en timme vissa dagar kan känna sparkar neråt, känna bebis vända sig, känna sparkar uppåt, känna bebis vända sig och sedan känna sparkar i sidorna... Är bara att förbereda sig på planering för vändning nästa besök :rofl:
 
Bm igår och allt ok, utom att bebis låg med rumpan ner (vilket jag visste, känner ju var sparkarna är). Det får gå denna gång, men nästa besök ska vi tydligen planera åtgärd om huvudet inte är ner. Jag som på en timme vissa dagar kan känna sparkar neråt, känna bebis vända sig, känna sparkar uppåt, känna bebis vända sig och sedan känna sparkar i sidorna... Är bara att förbereda sig på planering för vändning nästa besök :rofl:
Oj spännande! Men den verkar ju vända runt sig rätt friskt, hinner nog med många snurr till nästa gång :D Vilken vecka är du i nu? Min BM kände inte efter hur bebisen låg förrän i vecka 36 eftersom de vänder runt så mycket innan dess, men då var den fixerad i alla fall. Och sedan vecka 29 ungefär har jag bara känt hicka längst ned och sparkar högst upp, så jag tror den legat rätt ända sedan dess utan vändningar i mitt fall. Den lär bli vimmelkantig när den kommer ut 😂
 
Oj spännande! Men den verkar ju vända runt sig rätt friskt, hinner nog med många snurr till nästa gång :D Vilken vecka är du i nu? Min BM kände inte efter hur bebisen låg förrän i vecka 36 eftersom de vänder runt så mycket innan dess, men då var den fixerad i alla fall. Och sedan vecka 29 ungefär har jag bara känt hicka längst ned och sparkar högst upp, så jag tror den legat rätt ända sedan dess utan vändningar i mitt fall. Den lär bli vimmelkantig när den kommer ut 😂
Jag är i vecka 33, hon började känna redan förra besöket i vecka 31, bara för att ha koll :)
 
Även andra covid testet var iaf negativt här. Så ringde MVC och hörde hur dom vill att jag skulle göra med tiden i morgon då jag - även om de inte är covid- är extremt hostig sedan 3 veckor tillbaka minst. Hon va väldigt tillmötesgående, la om min tid och sa att jag kunde gå in bakvägen för att minimera risken att behöva vara i närheten av någon så det kändes bra att jag ska få komma iväg i morgon. Går då in i vecka 30. Så inte allt kvar nu iaf även om ni andra ligger före 😅
 
Tror inte de gör vändningsförsök förrän i vecka 37 i Skåne, så den har gott om tid på sig att lägga sig rätt :)
Ja, nästa besök är i v. 35 och då börjar dom tydligen planera så det är redo, men jag oroar mig inte, ens om det blir en vändning så är inte det hela världen :)
 
Nu så. Har gått upp totalt 17 kg 😅 tur jag inte har problem med vikten i vanliga fall men de är ju påfrestande för kroppen.
Bebis mår fint iaf. Magens kurva har stannat av lite men låg ju så högt över medel förra gången (men inom normalspannet) så nu låg jag på medelsträcket ganska precis.
 
Besök på MVC imorse. Järnvärdet är fortfarande bra, SÅ skönt att ha sluppit ta järntabletter hela graviditeten. Magen känns fortfarande ganska liten men barnmorskan säger varken bu eller bä vid mätningarna och jag frågar inte :D så jag antar att allt är bra tills hon säger annat. Fick väga mig för första gången sedan inskrivningen också, för att ha en aktuell vikt i journalen ifall något skulle hända på förlossningen som motiverar medicin/sövning där dosen anpassas efter vikt. Har bara ett inplanerat besök kvar på MVC nu, och det är några dagar innan beräknad födsel. Som det känns nu går jag gärna över en vecka så det blir en januaribebis, men fråga mig igen där kring den 29 dec så kommer jag nog vara duktigt trött och bara vilja få ut den.. :rofl:
 
Besök på MVC imorse. Järnvärdet är fortfarande bra, SÅ skönt att ha sluppit ta järntabletter hela graviditeten. Magen känns fortfarande ganska liten men barnmorskan säger varken bu eller bä vid mätningarna och jag frågar inte :D så jag antar att allt är bra tills hon säger annat. Fick väga mig för första gången sedan inskrivningen också, för att ha en aktuell vikt i journalen ifall något skulle hända på förlossningen som motiverar medicin/sövning där dosen anpassas efter vikt. Har bara ett inplanerat besök kvar på MVC nu, och det är några dagar innan beräknad födsel. Som det känns nu går jag gärna över en vecka så det blir en januaribebis, men fråga mig igen där kring den 29 dec så kommer jag nog vara duktigt trött och bara vilja få ut den.. :rofl:
Och jag som har inbokade besök ända tills veckan efter beräknad nedkomst, som helt enkelt kommer avbokas om bebis dyker upp :eek:

Haha, velandet mellan att vilja ha ut bebis och att tycka det är praktiskt om den inte kommer mitt under julen?
 
Och jag som har inbokade besök ända tills veckan efter beräknad nedkomst, som helt enkelt kommer avbokas om bebis dyker upp :eek:

Haha, velandet mellan att vilja ha ut bebis och att tycka det är praktiskt om den inte kommer mitt under julen?
Om jag går över en vecka kontaktar jag förlossningen för undersökning och plan för igångsättning tänkte jag, inte fler MVC-besök. Men jag vet inte hur det funkar, kanske bokas det in ett till MVC-besök om den inte kommit på nästa besök heller?

Haha ja blandade känslor där! Men den kommer ju när den kommer, inte så mycket att göra något åt.
 
Och jag som har inbokade besök ända tills veckan efter beräknad nedkomst, som helt enkelt kommer avbokas om bebis dyker upp :eek:

Haha, velandet mellan att vilja ha ut bebis och att tycka det är praktiskt om den inte kommer mitt under julen?

Jag har också fått alla mina kommande besök inbokade med sista 5 dagar före BF enligt UL men har då blivit lovad remiss för igångsättning. Så enligt mig är det besöket bokat 1-1,5 vecka efter vad som borde vara BF enligt ÄL och positivt gravtest. Så har sammanlagt 4 besök bokade och helt plötsligt känns det så nära! :nailbiting:
 
Nu så. Har gått upp totalt 17 kg 😅 tur jag inte har problem med vikten i vanliga fall men de är ju påfrestande för kroppen.
Bebis mår fint iaf. Magens kurva har stannat av lite men låg ju så högt över medel förra gången (men inom normalspannet) så nu låg jag på medelsträcket ganska precis.

Ja det är ju det! Även om det är helt normalt att gå upp allt mellan knappt något till många kilon så håller jag med om att det verkligen känns i kroppen och då har jag ca 10 veckor kvar:o Hur ska jag orka?! Tycker också att jag har börjat vagga fram mycket mer nu och det kan jag inte komma ihåg att jag gjorde redan nu i förra graviditeten, men antar att det också är något som kan vara väldigt olika från gång till gång.

På tal om något annat. Tycker allt är så tråkigt nu med att inte få träffa nära och kära så har påbörjat mitt bakprojekt inför julen:D Just nu står en saffransrulltårta och svalnar för att få en lingonsmörkräm på sig!, perfekt för den går o frysa in (så vi inte äter upp allt vilket var chokladkolans öde:angel:)
 
  • Hjärta
Reactions: Is

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 445
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 206
Senast: Fille
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 081
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Efter en liten överansträngning i helgen känns det som att livmodern sitter löst och liksom förflyttar sig när tyngdpunkten ändras...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp