Vinterföräldrar 2020/2021

skrev upp mig på listan nu efter preliminärt BF datum.
Var hos BM idag för inskrivning och hälsosamtal. Nästa besök blir det för blodprov inför KUB i vecka 12 :)

Kul o få ett datum om än bara preliminärt, gissar att det blir mer spikat vid kub?😊 gick det bra annars? Har ni bokat tid för kub?
 
Hade en blodblandad flytning imorse (gissar på blod men inte färskt då de var brunt) men har inte kommit något mer. Gissar att det är ofarligt och om inte så kommer det ju visa sig senare🤷‍♀️ I övrigt så är hungern så sjuk! Äter som en häst och vill helst bara ha köttbullar🤤 o gärna på en macka med rödbetssallad🙈😂
 
usch va jobbigt för dig!:( Klyschigt men du får försöka ta en dag i taget🙏
Skönt att det gick bra när ni var iväg iaf! Haha det är så kul o höra historier om män som går upp lika mycket eller ibland mer😂 en kompis till oss gjorde det, sen gick han ner allt och lite till när han tog över föräldraledigheten och fick springa runt efter sonen som då lärt sig o gå🙈😅
Är det inte det ena så är det nått annat, idag är första gången på 2 veckor jag vaknar och mår ok, och genast börjar jag nojja om nått gått fel och ligger och känner efter om jag inte mår lite illa ändå :idea::banghead:
Gissar på att jag senare idag kommer må pyton igen och då grovt ångra morgonens önskan om att lite illamående skulle komma tillbaks :rofl:
Hade en blodblandad flytning imorse (gissar på blod men inte färskt då de var brunt) men har inte kommit något mer. Gissar att det är ofarligt och om inte så kommer det ju visa sig senare🤷‍♀️ I övrigt så är hungern så sjuk! Äter som en häst och vill helst bara ha köttbullar🤤 o gärna på en macka med rödbetssallad🙈😂
Hoppas det inte är något!
Oh, macka med rödbetssallad och köttbullar är så gott, inte en chans att jag skulle få I mig det nu dock :p
 
Kul o få ett datum om än bara preliminärt, gissar att det blir mer spikat vid kub?😊 gick det bra annars? Har ni bokat tid för kub?
Jo men precis, svårt att sätta exakt datum innan UL om man inte vet när man blev befruktad typ. Är lite orolig för att det blir som föra gången, så visade det sig att jag bara var i vecka 10 någonting när jag var på kub och fick då göra om både blodprov och UL, kändes så segt att flyttas två veckor bakåt i tiden.
Har inte bokat tid för själva UL men antar att jag får en kallelse :) annars gick allt bra, samma BM som sist och hon kom ihåg det mesta från föra gången, var ju inte så länge sen vi sågs :p

Håller tummarna att det inte är något farligt med blodet, det är väl egentligen inte jätteovanligt att man får en liten blödning även om allt är okej :)
 
Jo men precis, svårt att sätta exakt datum innan UL om man inte vet när man blev befruktad typ. Är lite orolig för att det blir som föra gången, så visade det sig att jag bara var i vecka 10 någonting när jag var på kub och fick då göra om både blodprov och UL, kändes så segt att flyttas två veckor bakåt i tiden.
Har inte bokat tid för själva UL men antar att jag får en kallelse :) annars gick allt bra, samma BM som sist och hon kom ihåg det mesta från föra gången, var ju inte så länge sen vi sågs :p

Håller tummarna att det inte är något farligt med blodet, det är väl egentligen inte jätteovanligt att man får en liten blödning även om allt är okej :)
Hoppas det är mer rätt på veckan denna gången då!
Har första besöket imorgon, och ser framemot det med skräckblandad förtjusning ungefär.

Kl
Jag var ändå beredd på illamående första trimester, var inte lika beredd på tröttheten. Har inte varit särskilt illamående idag heller, men kräktes av utmattning efter att ha gått från sängen till köket för att hämta en macka att äta. Sen resten av dagen har jag läst och sovit, och är ändå totalt utmattad. Knappt jag orkade stå upp länge nog för att värma lunch O_o
Oroar mig lite för hur i hela friden jag ska orka duscha ikväll och hur jag ska orka till besöket på mvc imorgon, som är kl 10 :nailbiting:
 
Jo men precis, svårt att sätta exakt datum innan UL om man inte vet när man blev befruktad typ. Är lite orolig för att det blir som föra gången, så visade det sig att jag bara var i vecka 10 någonting när jag var på kub och fick då göra om både blodprov och UL, kändes så segt att flyttas två veckor bakåt i tiden.
Har inte bokat tid för själva UL men antar att jag får en kallelse :) annars gick allt bra, samma BM som sist och hon kom ihåg det mesta från föra gången, var ju inte så länge sen vi sågs :p

Håller tummarna att det inte är något farligt med blodet, det är väl egentligen inte jätteovanligt att man får en liten blödning även om allt är okej :)

Håller tummarna att du inte blir flyttade så mycket igen! Kommer ihåg när jag blev flyttade fyra dagar tillbaka sist o tyckte det var så jobbigt😂 för mig bör det inte bli mer än någon dag hit eller dit då jag är bombsäker på när min ägglossning va🙈 va skönt med samma BM om du var nöjd sist! Jag får en ny nu men det gör inget, min förra var lite speciell😅

Tror inte det var någon fara, mår precis som vanligt och hungern håller i sig😬
 
Hoppas det är mer rätt på veckan denna gången då!
Har första besöket imorgon, och ser framemot det med skräckblandad förtjusning ungefär.

Kl
Jag var ändå beredd på illamående första trimester, var inte lika beredd på tröttheten. Har inte varit särskilt illamående idag heller, men kräktes av utmattning efter att ha gått från sängen till köket för att hämta en macka att äta. Sen resten av dagen har jag läst och sovit, och är ändå totalt utmattad. Knappt jag orkade stå upp länge nog för att värma lunch O_o
Oroar mig lite för hur i hela friden jag ska orka duscha ikväll och hur jag ska orka till besöket på mvc imorgon, som är kl 10 :nailbiting:

Haha den de tröttheten är inte o leka med😅 kommer ihåg förra gången en dag när ja kom hem från jobbet och frös så mycket så hoppade in i en dusch direkt. När jag var klar så skulle jag bara vila lite i sängen innan jag tog på mig kläderna så la mig med överkroppen i fotändan o benen ner på golvet. Där hittade min man mig helt naken sovandes som en stock när han kom hem en timma senare😂
 
Fick en till blödning igår när jag gick o la mig, kom från ingenstans och tog slut lika snabbt. Det var såpass att sängkläderna blev blodiga (sover naken). Inga klumpar utan mer som att någon spräckte en blåsa med blod. Just där o då kändes allt hopplöst och jag bara väntade på att missfallet skulle fortsätta men vaknade imorse och inget mer hade kommit🤷‍♀️

Tycker det är så svårt det här, vi ser/såg så fram emot en liten till samtidigt så är det inte så jobbigt då vi redan har en underbar tjej❤️ Fick en tid för tidigt ultraljud privat 23/6 o tyckte först det kändes olidligt o vänta tills dess, speciellt när vi ska hem till vår hemstad under midsommar och jag vet inte nu hur jag ska tänka med allt. Kom nu ikväll fram till att jag ska agera som om jag är gravid (mat, dryck med mera) men känslomässigt vara inställd på missfall. Men hoppet lever än och inga slemhinnor har kommit ut så vem vet😊

hur går det för er?😃
 
Fick en till blödning igår när jag gick o la mig, kom från ingenstans och tog slut lika snabbt. Det var såpass att sängkläderna blev blodiga (sover naken). Inga klumpar utan mer som att någon spräckte en blåsa med blod. Just där o då kändes allt hopplöst och jag bara väntade på att missfallet skulle fortsätta men vaknade imorse och inget mer hade kommit🤷‍♀️

Tycker det är så svårt det här, vi ser/såg så fram emot en liten till samtidigt så är det inte så jobbigt då vi redan har en underbar tjej❤ Fick en tid för tidigt ultraljud privat 23/6 o tyckte först det kändes olidligt o vänta tills dess, speciellt när vi ska hem till vår hemstad under midsommar och jag vet inte nu hur jag ska tänka med allt. Kom nu ikväll fram till att jag ska agera som om jag är gravid (mat, dryck med mera) men känslomässigt vara inställd på missfall. Men hoppet lever än och inga slemhinnor har kommit ut så vem vet😊

hur går det för er?😃
Hoppas det inte är något och att det ser bra ut på ultraljudet!

Var hos barnmorskan idag, som var jättetrevlig. Ska på datering om 1-2 veckor, och sen bokade vi in provtagning inför kub som blir i början juli om jag inte flyttas :)
 
Det hoppas jag med🥰

Åh va roligt o få lite besök inbokade😊 tycker det känns så mycket mer verkligt när besöken börjat komma igång!
 
Det hoppas jag med🥰

Åh va roligt o få lite besök inbokade😊 tycker det känns så mycket mer verkligt när besöken börjat komma igång!
Ja, ser särskilt framemot ultraljud, hade varit så skönt att få bekräftat att det är en levande liten pys där inne.

Blir särskilt spännande, för vi hade egentligen inte tänkt berätta för familjen förrens efter kub, men så ska vi träffa familjen i helgen, och det kommer inte gå att dölja mitt illamående, så hoppas verkligen på att slippa behöva berätta tråkiga nyheter senare.
 
Ja, ser särskilt framemot ultraljud, hade varit så skönt att få bekräftat att det är en levande liten pys där inne.

Blir särskilt spännande, för vi hade egentligen inte tänkt berätta för familjen förrens efter kub, men så ska vi träffa familjen i helgen, och det kommer inte gå att dölja mitt illamående, så hoppas verkligen på att slippa behöva berätta tråkiga nyheter senare.

håller helt med dig gällande ultraljuden! Med förra så gjorde jag inget innan kub o hade inga planer på det nu heller tills blödningen kom. Då finkammade jag nätet på privata kliniker o bokade första lediga tid🙈 men det är ju så skönt o få se en levande krabat😍 o känslan sen när man börjar känna rörelser är så härlig🥰 längtar och hoppas på att det går vägen🙏

förstår precis vad du menar! Kommer också behöva berätta o det går mig lite emot egentligen. Tyvärr har jag börjat må väldigt dåligt på förmiddagarna o om det fortsätter såhär så kommer inte ja heller kunna dölja de.

Hoppas att du har en bra familj som kan stötta dig oavsett vad som händer❤️
 
Nu har jag berättat för familjen om graviditeten (inkl personen som vet vem jag är på buke), så då kan jag ju berätta att det är jag som är Lillpys :)
Så hoppas jag allt går vägen så jag slipper berätta tråkiga nyheter för dem sen.
 
@Madalitso skönt att slippa smyga med det längre och spännande med ultraljud! Har du bokat det privat eller får du det via BM?

@Sedär hoppas allt går bra för dig och det inte kommit några fler blödningar!

Här har illamåendet slagit till lagom till att jag ska jobba några dagar. Tack och lov bara ett par timmar på eftermiddagen så förhoppningvis är det bättre då :)
 
@Madalitso skönt att slippa smyga med det längre och spännande med ultraljud! Har du bokat det privat eller får du det via BM?

@Sedär hoppas allt går bra för dig och det inte kommit några fler blödningar!

Här har illamåendet slagit till lagom till att jag ska jobba några dagar. Tack och lov bara ett par timmar på eftermiddagen så förhoppningvis är det bättre då :)
Via bm :)
 
@Madalitso va roligt o få se!🙌 ska bli spännande o få redan på vilken vecka o dag du är i☺️ Vi ska åka till våra föräldrar imorgon o blir borta en vecka så kommer behöva berätta då, hade varit skönt o slippa ringa på tisdag o säga att det inte blir något. Men det blir

@Olympus nej inget mer än så det är skönt☺️ O med tanke på hur illamående jag är hela förmiddagen o en bit in på eftermiddagen så blir jag duktigt irriterad om det inte finns något levande☹️ Usch va jobbigt och så dålig tajming (stavas det så?🤔). Hoppas det lättar snart!
 
@Madalitso skönt att slippa smyga med det längre och spännande med ultraljud! Har du bokat det privat eller får du det via BM?

@Sedär hoppas allt går bra för dig och det inte kommit några fler blödningar!

Här har illamåendet slagit till lagom till att jag ska jobba några dagar. Tack och lov bara ett par timmar på eftermiddagen så förhoppningvis är det bättre då :)
@Madalitso va roligt o få se!🙌 ska bli spännande o få redan på vilken vecka o dag du är i☺ Vi ska åka till våra föräldrar imorgon o blir borta en vecka så kommer behöva berätta då, hade varit skönt o slippa ringa på tisdag o säga att det inte blir något. Men det blir

@Olympus nej inget mer än så det är skönt☺ O med tanke på hur illamående jag är hela förmiddagen o en bit in på eftermiddagen så blir jag duktigt irriterad om det inte finns något levande☹ Usch va jobbigt och så dålig tajming (stavas det så?🤔). Hoppas det lättar snart!
Tråkigt att ni också har problem med illamående nu. Jag hade en bättre vecka förra veckan, och får ta igen det idag då jag mått sämre än någonsin innan, har inte fått behålla mycket idag.
 
Tänkte att jag kanske kunde smyga mig in här också. Vi har inte berättat för någon (utöver våra två närmsta vänner då det var oundvikligt då vi umgås så mycket) och tänkte inte göra det fören efter vårt tidiga UL. Är nog ganska anonym på buke, finns ett par som vet vem jag är men jag misstänker att dom inte kommer outa mig. 😉

Det blir vårt första och bf som det ser ut nu är 18/1 och jag är därmed i v 10 (9+2). Vi har försökt ett tag men pga endometrios och operation för det har det varit lite mer osäkert så vi är såklart väldigt glada även om rekommendationer från folkhälsomyndigheten om att inte bli gravid kom strax innan 😅

Vi har ett inplanerat UL 7/7 och besök hos bm den 6/6. 😊 Jag har mått helt okej, mår illa till och från men slipper iaf kasta upp.... vilket jag är väldigt tacksam för. Men visst är det lite påfrestande att ha dagar man konstant mår illa och balanserar på gränsen, speciellt på jobbet men det funkar. Orimligt och nästan ohanterbart trött men jag hoppas det går över snart!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 497
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 213
Senast: Fille
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 124
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Efter en liten överansträngning i helgen känns det som att livmodern sitter löst och liksom förflyttar sig när tyngdpunkten ändras...
Svar
16
· Visningar
1 875
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp