Vinterföräldrar 2020/2021

Vi var på amningsmottagningen igår och fick lite tips. De vägde lille sorken också, gått upp till 3230 g redan! Imorgon fyller han två veckor, och då har vi första BVC-tiden också. Så smidigt att kunna promenera både till amningsmottagningen och BVC!
 
Känslan som uppstår när man har graviditetsnästeppa och bebis ligger mot lungorna till den grad att man drömmer att man går runt och bär på en hund i storlek av en sanktbenhard (har aldrig haft en sådan hund och har inte träffat någon på 20 år).

Luftintag lika med 0. Vaknar med panik. Vet inte om jag vill sova mer i natt 🙈
 
ja det är ju svårt o veta speciellt när det inte gått så lång tid än och rent logiskt skulle kunna vara rester från förlossningen☺️ Men eftersom du önskar få tillbaka den så håller jag tummarna för det🙏 (Själv var jag sååå nöjd att det tog 7 månader sist🙈).

oj va fort tiden går! 7 veckor redan😳 och skönt att det går bra! Smidigt också att du träffade på barnmorskan👍
Ja, alltså egentligen vilm jag inte ha tillbaka mensen, men när den är tillbaka så kan vi påbörja försök av syskon 😇 Det är väl egentligen kanske lite väl snabbt, men jag tänker att chansen inte är så stor att det går på engång och jag blir ju inte yngre (blir 38 i år) så det känns bäst att försöka få fler så fort som möjligt då.

Så jag hoppas att det är mensen och att den inte kommer bli så långvarig. Dock så tvivlar jag nu igen och tror mer på avslaget. Eller så kanske första mensen kan vara konstig. Det har nu blött i en vecka och jag brukar bara blöda i 4, max 5 dagar.

Tack för tumhållningen 🥰
 
Senast ändrad:
  • Hjärta
Reactions: Is
Vi var på amningsmottagningen igår och fick lite tips. De vägde lille sorken också, gått upp till 3230 g redan! Imorgon fyller han två veckor, och då har vi första BVC-tiden också. Så smidigt att kunna promenera både till amningsmottagningen och BVC!
Sorken blir snart uppgraderad till en grävling kanske? 😁
Håller med om att det är skönt med promenadavstånd. Fast jag funderade faktiskt på att fuska med bilen i tisdags. Det var -19 när jag vaknade... Men det vart lite varmare och i -16 så kändes det bättre att promenera. Dessutom så skulle bilen inte hinna bli varm så jag tänkte att bebis har det varmare och skönare i vagnen 🙂
 
Ja, alltså egentligen vilm jag inte ha tillbaka mensen, men när den är tillbaka så kan vi påbörja försök av syskon 😇 Det är väl egentligen kanske lite väl snabbt, men jag tänker att chansen inte är så stor att det går på engång och jag blir ju inte yngre (blir 38 i år) så det känns bäst att försöka få fler så fort som möjligt då.

Så jag hoppas att det är mensen o h att drn inye kommer bli så långvarig. Dock så tvivlar jag nu igen och tror mer på avslaget. Eller så kanske första mensen kan vara konstig. Det har nu blött i en vecka och jag brukar bara blöda i 4, max 5 dagar.

Tack för tumhållningen 🥰
Lite ot
Men det är ju heller inte säkert att mensen är exakt lika dan som innan bebis. Jag fick kanske inte riklig mens men ändå mer normal mens (hade väldigt sparsamt innan första bebis) men mest av allt så fick jag nya cykel symtomer. Typ jätte spända bröst vid ägglossning varje månad någon jag inte alls kännt av tidigare. Så jag håller tummarna för dig.
 
Lite ot
Men det är ju heller inte säkert att mensen är exakt lika dan som innan bebis. Jag fick kanske inte riklig mens men ändå mer normal mens (hade väldigt sparsamt innan första bebis) men mest av allt så fick jag nya cykel symtomer. Typ jätte spända bröst vid ägglossning varje månad någon jag inte alls kännt av tidigare. Så jag håller tummarna för dig.
Ah! Jag tänkte just att jag skulle googla om mensen kan ändra sig efter en graviditet. Men det kan den alltså 😁
 
Sorken blir snart uppgraderad till en grävling kanske? 😁
Håller med om att det är skönt med promenadavstånd. Fast jag funderade faktiskt på att fuska med bilen i tisdags. Det var -19 när jag vaknade... Men det vart lite varmare och i -16 så kändes det bättre att promenera. Dessutom så skulle bilen inte hinna bli varm så jag tänkte att bebis har det varmare och skönare i vagnen 🙂
Jäklar vad kallt! Och härligt, blir lite avis på snö som ligger kvar.. :love:
Ja på BVC idag låg han på 3,3 kg nu så vi siktar på grävling :D
 
Har varit jättetrött och bara velat sova de senaste dagarna. Problemet blir när jag som idag är ordentligt hungrig och borde upp och äta frukost men är för sömnig för att faktiskt göra det :o
 
Har varit jättetrött och bara velat sova de senaste dagarna. Problemet blir när jag som idag är ordentligt hungrig och borde upp och äta frukost men är för sömnig för att faktiskt göra det :o
Känner igen det! Jag hade ett paket Tuc-kex på nattygsbordet hela graviditeten, perfekt att trycka i sig några och sedan klarade jag att sova lite till innan riktig frukost.
 
Plockat ner julpynt idag så det blir gjort innan bebis kommer. Jag var riktigt effektiv, och nu är både kropp och hjärna helt slut....
 
Plockat ner julpynt idag så det blir gjort innan bebis kommer. Jag var riktigt effektiv, och nu är både kropp och hjärna helt slut....
Här har julen också åkt ute idag. Annars hade väl allt varit kvar till nästa jul om bebis hade hunnit komma ut 😆 Bytte till och med till somriga gardiner, annars hade dom julröda troligtvis suttit kvar hela året.

kl
Gick in i vecka 37 idag och i fredags var jag hos BM. Bebis hade sjunkit långt ner nu, men hon sa dock inte om han var fixerad, men jag antar det. Vi skrev en sammanfattning över graviditeten och lite önskemål gällande smärtlindring och tidigt hemgång. Kommer inte skriva något eget förlossningsbrev utan dom raderna som Bm skrev får räcka :)
Nu känns allt redo inför bebis ankomst. Köpte till och med en ny bil här i veckan så vi ska få plats med barnen och alla hundar och barnvagn. Ska hämta den på fredag så efter det är han välkommen ut😊
 
Bm idag och allt var bra :)

Nästa besök är bokat till bf, så vi får se om det blir av eller inte. Annars så bokade vi in ett besök för efterkontroll.

Har inte sett några egentliga tecken på att det skulle vara på gång, och bebis var inte fixerad, men mängden sammandragningar jag har har ökat betydligt senaste veckan, som tur är sällan smärtsamma, men tar andan ur mig ibland.
 
Bm idag och allt var bra :)

Nästa besök är bokat till bf, så vi får se om det blir av eller inte. Annars så bokade vi in ett besök för efterkontroll.

Har inte sett några egentliga tecken på att det skulle vara på gång, och bebis var inte fixerad, men mängden sammandragningar jag har har ökat betydligt senaste veckan, som tur är sällan smärtsamma, men tar andan ur mig ibland.

skönt att allt såg fint ut!☺️ O så spännande o se om det blir ett besök på bf eller inte🙏
 
Jag var hos BM i måndags och allt såg fint ut! bebis var nästan helt fixerad och det har jag känt i o med alla underbara ilningar i nedre regionen🙈 riktigt obehagliga ibland o det är så jag fått stanna upp i rörelsen som jag gjort just då. Känner också att den lagt sig lång ner för kan inte längre gå lika smidigt (hej ankan) och när jag sitter så är det svårt o ha benen ihop..😏 men det närmar sig med stormsteg nu🙌

har tvättat upp bebiskläderna o ska till o packa väskan i dagarna. Väntar också in en beställning med lite kläder till mig som ska med☺️

jag har två besök till hos BM inbokat, 28/1 och 15/2. Vid sista får jag remiss för igångsättning om den inte kommit innan dess. Så spännande! Längtar efter o få träffa den lilla🥰
 
Här har julen också åkt ute idag. Annars hade väl allt varit kvar till nästa jul om bebis hade hunnit komma ut 😆 Bytte till och med till somriga gardiner, annars hade dom julröda troligtvis suttit kvar hela året.

kl
Gick in i vecka 37 idag och i fredags var jag hos BM. Bebis hade sjunkit långt ner nu, men hon sa dock inte om han var fixerad, men jag antar det. Vi skrev en sammanfattning över graviditeten och lite önskemål gällande smärtlindring och tidigt hemgång. Kommer inte skriva något eget förlossningsbrev utan dom raderna som Bm skrev får räcka :)
Nu känns allt redo inför bebis ankomst. Köpte till och med en ny bil här i veckan så vi ska få plats med barnen och alla hundar och barnvagn. Ska hämta den på fredag så efter det är han välkommen ut😊
Haha det gjorde du nog rätt i!😂 känns som att det inte kommer bli något vettigt gjort alls när bebis kommit😂

så närmar det är nu! Jag skrev inte heller något eget förlossningsbrev sist och kommer inte göra det denna gång heller. Har inte så många önskemål så känns inte som det finns behov av de☺️ Åh va blev det för bil?😃
 
Haha det gjorde du nog rätt i!😂 känns som att det inte kommer bli något vettigt gjort alls när bebis kommit😂

så närmar det är nu! Jag skrev inte heller något eget förlossningsbrev sist och kommer inte göra det denna gång heller. Har inte så många önskemål så känns inte som det finns behov av de☺️ Åh va blev det för bil?😃
En xc90. Sambons drömbil som han äntligen fått anledning att köpa! Jag frågade vad han var mest taggad på - ny bil eller att bli pappa igen - gissa vad han svarade 🙄
 
Va hos BM i går och ytterligare ett ultraljud idag.

Hos BM konstaterades att mitt järnvärde hade toksjunkigt från att nästa legat högt till att helt plötsligt va ganska lågt så fick börja med järntabletter. På UL gick det bättre. Nu är det normalt med fostervatten och bebis väger ca 3 kg så blir ingen planerad igångsättning just nu iaf.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 486
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 210
Senast: Fille
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 115
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Efter en liten överansträngning i helgen känns det som att livmodern sitter löst och liksom förflyttar sig när tyngdpunkten ändras...
Svar
16
· Visningar
1 874
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp