Vinterföräldrar 2020/2021

Tänkte att jag kanske kunde smyga mig in här också. Vi har inte berättat för någon (utöver våra två närmsta vänner då det var oundvikligt då vi umgås så mycket) och tänkte inte göra det fören efter vårt tidiga UL. Är nog ganska anonym på buke, finns ett par som vet vem jag är men jag misstänker att dom inte kommer outa mig. 😉

Det blir vårt första och bf som det ser ut nu är 18/1 och jag är därmed i v 10 (9+2). Vi har försökt ett tag men pga endometrios och operation för det har det varit lite mer osäkert så vi är såklart väldigt glada även om rekommendationer från folkhälsomyndigheten om att inte bli gravid kom strax innan 😅

Vi har ett inplanerat UL 7/7 och besök hos bm den 6/6. 😊 Jag har mått helt okej, mår illa till och från men slipper iaf kasta upp.... vilket jag är väldigt tacksam för. Men visst är det lite påfrestande att ha dagar man konstant mår illa och balanserar på gränsen, speciellt på jobbet men det funkar. Orimligt och nästan ohanterbart trött men jag hoppas det går över snart!
Vad kul, välkommen! :)

Ja, den där tröttheten är inte att leka med :o
 
Efter en riktigt dålig dag igår, så är jag idag jätteglad bara för att ha lyckats få i mig en macka till lunch :p
 
Efter en riktigt dålig dag igår, så är jag idag jätteglad bara för att ha lyckats få i mig en macka till lunch :p

Det är nu jag känner att jag kan ta mitt illamående alla dagar i veckan. Det är ju mer som konstant lätt åksjukeillamående. Men inte mer än så. Att inte få behålla mat måste vara jättejobbigt. Stackare. Hoppas det blir bättre för dig.

Jag har en kompis som är i slutspurten nu av sin graviditet och hon mådde verkligen så dåligt i över 20 veckor så jag känner mig tacksam för varje dag jag slipper må som hon gjorde. Tyckte verkligen så synd om henne. Hon var helt förstörd i perioder men var liksom dig glad över minsta lilla ;) Hon kunde komma jätteglad och, "Idag har jag fått behålla både resorb och några kex". Ja men grattis 😅 Ska inte ens klaga över tröttheten känner jag.

Hoppas du får en bra dag idag! 😊
 
Det är nu jag känner att jag kan ta mitt illamående alla dagar i veckan. Det är ju mer som konstant lätt åksjukeillamående. Men inte mer än så. Att inte få behålla mat måste vara jättejobbigt. Stackare. Hoppas det blir bättre för dig.

Jag har en kompis som är i slutspurten nu av sin graviditet och hon mådde verkligen så dåligt i över 20 veckor så jag känner mig tacksam för varje dag jag slipper må som hon gjorde. Tyckte verkligen så synd om henne. Hon var helt förstörd i perioder men var liksom dig glad över minsta lilla ;) Hon kunde komma jätteglad och, "Idag har jag fått behålla både resorb och några kex". Ja men grattis 😅 Ska inte ens klaga över tröttheten känner jag.

Hoppas du får en bra dag idag! 😊
Som tur är så har jag hitintills bara mått så dåligt en dag, de flesta dagarna är mer som du säger, en konstant åksjuka, med bara enstaka kräkningar.
Dock har jag allmänt svårt att hantera illamåendet, särskilt som jag har rätt lågt blodtryck även utan att vara gravid, och är jag inte försiktig och gör för mycket så det inte hänger med så kan jag kräkas av ren utmattning :cautious:
 
Här ökar illamåendet för var dag och jag är så sjukt trött! Kom inte ihåg att jag var det med första (men jag var väldigt illamående). Idag har jag velat sova hela dagen! Satte ungen framför tvn i förmiddags och somnade i soffan innan jag var tvungen att åka och jobba, piggnade tack och lov till då.
Vi var egentligen bortbjudna över midsommar men bestämde oss idag för att stanna hemma. Kommer ju inte bli så kul om jag ska sitta och må illa hela dagen när det ska serveras massa mat och man ska försöka låstas som ingenting.

Ikväll när jag åkte hem från jobbet blev jag sååå sugen på pizza så jag stannade och köpte med mig hem. Väl hemma klarade jag bara av att äta en slice innan jag mådde illa igen :meh:
 
Här ökar illamåendet för var dag och jag är så sjukt trött! Kom inte ihåg att jag var det med första (men jag var väldigt illamående). Idag har jag velat sova hela dagen! Satte ungen framför tvn i förmiddags och somnade i soffan innan jag var tvungen att åka och jobba, piggnade tack och lov till då.
Vi var egentligen bortbjudna över midsommar men bestämde oss idag för att stanna hemma. Kommer ju inte bli så kul om jag ska sitta och må illa hela dagen när det ska serveras massa mat och man ska försöka låstas som ingenting.

Ikväll när jag åkte hem från jobbet blev jag sååå sugen på pizza så jag stannade och köpte med mig hem. Väl hemma klarade jag bara av att äta en slice innan jag mådde illa igen :meh:


Om jag ändå kunde pigga på mig på jobbet. Eftermiddagarna är vedervärdiga. Sitter jag vid datorn somnar jag, står jag vid datorn kan jag fortfarande nicka till. Jag kan inte för mitt liv hålla ögonen öppna. Att köra 40 minuter hem är olidligt. Tänkte köra mammas lilla posche nästa vecka för att kunna köra nercabat. Det kanske håller mig vaken 😅

Det kan ju ändå vara ganska skönt att vara hemma. Framförallt om man mår illa till och från. Vi firar bara med ett annat par som är gravida och som redan vet om min graviditet så oavsett mående så spelar det inte så stor roll. Hade nog haft svårt i ett annat sammanhang.

Hoppas du får må bättre idag och kan äta pizzan idag istället :)
 
Här ökar illamåendet för var dag och jag är så sjukt trött! Kom inte ihåg att jag var det med första (men jag var väldigt illamående). Idag har jag velat sova hela dagen! Satte ungen framför tvn i förmiddags och somnade i soffan innan jag var tvungen att åka och jobba, piggnade tack och lov till då.
Vi var egentligen bortbjudna över midsommar men bestämde oss idag för att stanna hemma. Kommer ju inte bli så kul om jag ska sitta och må illa hela dagen när det ska serveras massa mat och man ska försöka låstas som ingenting.

Ikväll när jag åkte hem från jobbet blev jag sååå sugen på pizza så jag stannade och köpte med mig hem. Väl hemma klarade jag bara av att äta en slice innan jag mådde illa igen :meh:
Jag är så glad över att jag jobbar hemifrån just nu, vet inte hur jag skulle klara att gå till jobbet, särskilt om enda toan skulle vara upptagen när jag plötsligt mår illa (liten arbetsplats).

Vi ska iväg till midsommar, med familjen, så ska förhoppningsvis gå bra.

Imponerad av er som kör, jag har inte vågat köra på ett tag, på grund av trötthet och illamående, plus att jag tar postafen som gör mig ännu tröttare.
 
Igår var en riktigt bra dag vad gäller illamående, ända tills jag började spy galla när jag skulle sova....
Idag fick jag inte behålla den halva tomaten jag åt till lunch :banghead:

Så tacksam för maken som kommer med papper och vatten och tömmer spannen åt mig :heart
Och som tar hand om allt i köket för jag kan inte vara där mer än en minut utan att börja må illa av lukter :crazy:
 
@Miiikaela_ välkommen hit🥰

Hopps ni alla fått en fin midsommar! 🌸 vi ska börja packa ihop våra saker och köra hem till Stockholm från västkusten här under kvällen😊 längtar med skräckblandad förtjusning till imon då jag ska på mitt extra tidiga ul🙏 Mår fortfarande illa och är så trött! Länge sedan jag sov så mycket lunch:angel:
 
Hoppar också in i tråden :)

December
25 - VLMF, 1:a barnet

Januari
25 - Madalitso, första barnet, Skåne

Februari
1 - Olympus, 2:a barnet
5 - Sedär, 2:a barnet

Har passerat illamående-veckorna och kanske även trötthets-veckorna, så just nu mår jag rätt så bra. Tror jag är inne i 14:e veckan sedan någon dag. Gjorde KUB-ultraljudet förra veckan och helt plötsligt blev det inte så abstrakt längre, det var en liten en där inne som rörde runt och mådde finfint och vi började berätta för familj och vänner :)
 
Lägger till mig i listan jag också :)

December
25 - VLMF, 1:a barnet

Januari
16 - Miiikaela_, 1:a barnet
25 - Madalitso, första barnet, Skåne

Februari
1 - Olympus, 2:a barnet
5 - Sedär, 2:a barnet
 
Hoppar också in i tråden :)

December
25 - VLMF, 1:a barnet

Januari
25 - Madalitso, första barnet, Skåne

Februari
1 - Olympus, 2:a barnet
5 - Sedär, 2:a barnet

Har passerat illamående-veckorna och kanske även trötthets-veckorna, så just nu mår jag rätt så bra. Tror jag är inne i 14:e veckan sedan någon dag. Gjorde KUB-ultraljudet förra veckan och helt plötsligt blev det inte så abstrakt längre, det var en liten en där inne som rörde runt och mådde finfint och vi började berätta för familj och vänner :)
Vad kul, välkommen hit :)
Går och väntar avundsjukt tills om en månad då jag förhoppningsvis också blivit fri från illamående :D

Upptäckte igår att jag gått ner 5 kg sen början av graviditeten.....
 
Vad kul, välkommen hit :)
Går och väntar avundsjukt tills om en månad då jag förhoppningsvis också blivit fri från illamående :D

Upptäckte igår att jag gått ner 5 kg sen början av graviditeten.....
Tack!

Håll ut med illamåendet, det blir bättre! Mitt kommer lite tillbaka innan måltider när jag är hungrig, typ innan frukost eller om vi äter middag sent någon gång. Avhjälps bäst med ett glas juice så snabbt som möjligt :D
 
Hoppar också in i tråden :)

December
25 - VLMF, 1:a barnet

Januari
25 - Madalitso, första barnet, Skåne

Februari
1 - Olympus, 2:a barnet
5 - Sedär, 2:a barnet

Har passerat illamående-veckorna och kanske även trötthets-veckorna, så just nu mår jag rätt så bra. Tror jag är inne i 14:e veckan sedan någon dag. Gjorde KUB-ultraljudet förra veckan och helt plötsligt blev det inte så abstrakt längre, det var en liten en där inne som rörde runt och mådde finfint och vi började berätta för familj och vänner :)

Välkommen hit:bump: Hoppas du haft en bra start på graviditeten! Skönt o ha kommit så långt, både för måendets skull men också för att ha passerat de första 12 veckorna☺️
 
Var på både inskrivningsmöte hos BM och ett privat ultraljud idag😊 fick se den lilla som levde samt lyssna på hjärtat! Sjukt coolt att det går såhär tidigt😳 bokade också in nästa besök hos BM som blir förarna mitten på september, känns väldigt långt bort! Men med tanke på att det är sommar så lär väl tiden gå alldeles för fort ändå..😫
 
Var på både inskrivningsmöte hos BM och ett privat ultraljud idag😊 fick se den lilla som levde samt lyssna på hjärtat! Sjukt coolt att det går såhär tidigt😳 bokade också in nästa besök hos BM som blir förarna mitten på september, känns väldigt långt bort! Men med tanke på att det är sommar så lär väl tiden gå alldeles för fort ändå..😫
Skönt att få se hjärtat slå! Har tänkt på hur ditt ultraljud gått under dagen :)
 
hoppar in jag med.
beräknad den 25 januari, men det är en gissning då jag inte hunnit få mens efter förra förlossningen. Kommer ha ca15 månader mellan barnen.

oplanerat och planerat på samma gång, tog tid med första så vi hade nog inte räknat med att det skulle gå såhär lätt med nr två. :)



December
25 - VLMF, 1:a barnet

Januari
25 - Madalitso, första barnet, Skåne
25 - Rouise, 2:a barnet,

Februari
1 - Olympus, 2:a barnet
5 - Sedär, 2:a barnet
 
hoppar in jag med.
beräknad den 25 januari, men det är en gissning då jag inte hunnit få mens efter förra förlossningen. Kommer ha ca15 månader mellan barnen.

oplanerat och planerat på samma gång, tog tid med första så vi hade nog inte räknat med att det skulle gå såhär lätt med nr två. :)



December
25 - VLMF, 1:a barnet

Januari
25 - Madalitso, första barnet, Skåne
25 - Rouise, 2:a barnet,

Februari
1 - Olympus, 2:a barnet
5 - Sedär, 2:a barnet
Kul att vi blir fler :)
Blir spännande att se om vi hamnar dag i slutändan också :D
 
Väldigt ödmjukt säger jag hej i den här tråden, är väldigt tidigt gravid och enligt egna beräkningar så kanske det kommer en bebis i slutet av februari. Då jag har endometrios och vi har kämpat i flera år med infertilitet så är jag väldigt nojig att det här inte ska gå vägen, men i dagsläget är jag iallafall gravid, på naturlig väg, något som inte har hänt på 7år :nailbiting:

Jag mår bra förutom en del molvärk/växtvärk, dock så har jag helt sjuka smärtor vissa nätter, sådär så att jag ligger i fosterställning och kippar efter luft. Ringde mvc samt pratade med min endoläkare som båda trodde på att det kan vara ligamentsmärtor, men det är riktigt obehagligt och man blir livrädd :down:

Är det någon annan som har upplevt något liknande?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
5 676
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 170
Senast: Fille
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Efter en liten överansträngning i helgen känns det som att livmodern sitter löst och liksom förflyttar sig när tyngdpunkten ändras...
Svar
16
· Visningar
1 843
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp