Vinterföräldrar 2020/2021

Japp vi drog den stora nitlotten med resa in till akuten med snabb incheckning på gynnavdelningen då jag vaknade med 40 graders feber I går. Ett dygn med intravenöst antibiotika så är jag nästan som folk igen men det blir dubbla antibiotika kurer de kommande 10 dagarna. Blääää

Men bebis mår iaf bra och har charmat all personal på hela sjukhuset

Kan dock säga att gå in på akuten med bebis och 40 graders feber I covid tider va både intressant och lite skrämmande - blev såklart visade till covidavdelningen "utan att passera gå"... väl där blev vi dock väldigt väl omhändertagen och när covid väl va utesluten vart jag satt i en rullstol för all vidare transport runt olika instanser på sjukhuset..
 
Japp vi drog den stora nitlotten med resa in till akuten med snabb incheckning på gynnavdelningen då jag vaknade med 40 graders feber I går. Ett dygn med intravenöst antibiotika så är jag nästan som folk igen men det blir dubbla antibiotika kurer de kommande 10 dagarna. Blääää

Men bebis mår iaf bra och har charmat all personal på hela sjukhuset

Kan dock säga att gå in på akuten med bebis och 40 graders feber I covid tider va både intressant och lite skrämmande - blev såklart visade till covidavdelningen "utan att passera gå"... väl där blev vi dock väldigt väl omhändertagen och när covid väl va utesluten vart jag satt i en rullstol för all vidare transport runt olika instanser på sjukhuset..
Usch vad tråkigt :(
Hoppas du snabbt blir bättre!
 
Grattis till alla bebisar :heart

Hos oss kom det en grabb på alla hjärtans dag, som hade jättebråttom och nästan tänkte ramla ut på parkeringen. Förlossningen gick på cirka en timme utan komplikationer, men vid födseln upptäcktes en stor tumör.

Vi skickades samma dag med flyg till Umeås onkologavdelning, men på pga en väldigt ovanlig typ av tumör så skickades vi sedan till Uppsala för operation. Operationen gjordes på torsdagen och gick bra, men det var ett hemskt dygn då han fick ligga i respirator tills på fredagen.

Vi är kvar i Uppsala pga svårläkt operationssår, men ska förhoppningsvis få åka till vårat hemsjukhus denna vecka. Provsvar på tumören kommer dröja några veckor men den här typen av tumör är i de flesta fall godartade när dom upptäcks på nyfödda :heart

Längd 49cm, vikt 3258gram. Tumören vägde 240 gram.
 
Grattis till alla bebisar :heart

Hos oss kom det en grabb på alla hjärtans dag, som hade jättebråttom och nästan tänkte ramla ut på parkeringen. Förlossningen gick på cirka en timme utan komplikationer, men vid födseln upptäcktes en stor tumör.

Vi skickades samma dag med flyg till Umeås onkologavdelning, men på pga en väldigt ovanlig typ av tumör så skickades vi sedan till Uppsala för operation. Operationen gjordes på torsdagen och gick bra, men det var ett hemskt dygn då han fick ligga i respirator tills på fredagen.

Vi är kvar i Uppsala pga svårläkt operationssår, men ska förhoppningsvis få åka till vårat hemsjukhus denna vecka. Provsvar på tumören kommer dröja några veckor men den här typen av tumör är i de flesta fall godartade när dom upptäcks på nyfödda :heart

Längd 49cm, vikt 3258gram. Tumören vägde 240 gram.
Men vilken tur att allt gått bra. Hur upptäcktes tumören?
 
Men vilken tur att allt gått bra. Hur upptäcktes tumören?

Tumören var i ungefär samma storlek som hans huvud och växte ut på ryggen/rumpan så den satt till störst del utanpå kroppen.

2-3 barn per år föds med det här varje år, men man brukar alltid hitta det här på ultraljudet och förlösa med kejsarsnitt.

Dom hittade också några mindre cystor inne i kroppen på honom samt att dom fick ta bort svansbenet.

Men ja, vi är oerhört tacksamma för svensk sjukvård och att han verkar få en chans till ett bra liv 🙏🏻
 
Tumören var i ungefär samma storlek som hans huvud och växte ut på ryggen/rumpan så den satt till störst del utanpå kroppen.

2-3 barn per år föds med det här varje år, men man brukar alltid hitta det här på ultraljudet och förlösa med kejsarsnitt.

Dom hittade också några mindre cystor inne i kroppen på honom samt att dom fick ta bort svansbenet.

Men ja, vi är oerhört tacksamma för svensk sjukvård och att han verkar få en chans till ett bra liv 🙏🏻
Oj, vilken start! Skönt att allt verkar gå bra :heart
 
Tumören var i ungefär samma storlek som hans huvud och växte ut på ryggen/rumpan så den satt till störst del utanpå kroppen.

2-3 barn per år föds med det här varje år, men man brukar alltid hitta det här på ultraljudet och förlösa med kejsarsnitt.

Dom hittade också några mindre cystor inne i kroppen på honom samt att dom fick ta bort svansbenet.

Men ja, vi är oerhört tacksamma för svensk sjukvård och att han verkar få en chans till ett bra liv 🙏🏻
Tur att allt gick bra somsagt och hoppas han inte behöver påverkas i någon större utsträckning längre fram i livet.
Grannen fick också barn med tumörer för ett par år sedan så därför blir jag lite extra berörd (tyvärr satt inte hennes tumörer så bra till 😔)

Hur känns det för dig då? Ni måste ju levt med fruktansvärd oro sedan han föddes. Har ni fått ordentligt stöd under resans gång?

Hoppas ni får komma hem snart och får njuta och bara vara småbarnsföräldrar ❤
 
Grattis till alla bebisar :heart

Hos oss kom det en grabb på alla hjärtans dag, som hade jättebråttom och nästan tänkte ramla ut på parkeringen. Förlossningen gick på cirka en timme utan komplikationer, men vid födseln upptäcktes en stor tumör.

Vi skickades samma dag med flyg till Umeås onkologavdelning, men på pga en väldigt ovanlig typ av tumör så skickades vi sedan till Uppsala för operation. Operationen gjordes på torsdagen och gick bra, men det var ett hemskt dygn då han fick ligga i respirator tills på fredagen.

Vi är kvar i Uppsala pga svårläkt operationssår, men ska förhoppningsvis få åka till vårat hemsjukhus denna vecka. Provsvar på tumören kommer dröja några veckor men den här typen av tumör är i de flesta fall godartade när dom upptäcks på nyfödda :heart

Längd 49cm, vikt 3258gram. Tumören vägde 240 gram.
Grattis till sonen! Ett hjärtegryn på Alla hjärtans dag ❤️
Vilken tuff start ni fått! Sjukvården är fantastisk. Hoppas såret läker snabbt och fint och ni får ta det lugnt hemma i lugn och ro snart. Kan knappt föreställa mig en sådan liten en i respirator 😔😭 Hur mår du?
 
Grattis till alla bebisar :heart

Hos oss kom det en grabb på alla hjärtans dag, som hade jättebråttom och nästan tänkte ramla ut på parkeringen. Förlossningen gick på cirka en timme utan komplikationer, men vid födseln upptäcktes en stor tumör.

Vi skickades samma dag med flyg till Umeås onkologavdelning, men på pga en väldigt ovanlig typ av tumör så skickades vi sedan till Uppsala för operation. Operationen gjordes på torsdagen och gick bra, men det var ett hemskt dygn då han fick ligga i respirator tills på fredagen.

Vi är kvar i Uppsala pga svårläkt operationssår, men ska förhoppningsvis få åka till vårat hemsjukhus denna vecka. Provsvar på tumören kommer dröja några veckor men den här typen av tumör är i de flesta fall godartade när dom upptäcks på nyfödda :heart

Längd 49cm, vikt 3258gram. Tumören vägde 240 gram.

Grattis till sonen!
Kan inte ens föreställa mig den oro när ens nyfödda måste opereras och ligga i respirator 😥 Vad skönt att det verkar ha gått bra :heart
 
Men oj vad tidigt! Vilken stark en 💪

Han växer som en häst också så har väll mycket energi.
Vägde och mätte in på ’medelbebis’ idag på 4v kollen , 52cm och 3400g.
När jag var orolig för att inte ha tillräckligt med mat så har han gått upp nästan ett halvt kilo på 2 v 😅
 
Han växer som en häst också så har väll mycket energi.
Vägde och mätte in på ’medelbebis’ idag på 4v kollen , 52cm och 3400g.
När jag var orolig för att inte ha tillräckligt med mat så har han gått upp nästan ett halvt kilo på 2 v 😅
Vi hade också 4v koll idag, 54 cm och 4,5 kg. Och hemma tränas det flitigt på att kunna le :heart
 
Jag har inte hunnit vara så aktiv i tråden.
Stort grattis till alla bebisar!

Vi fick en liten kille den 2 mars! :love: 3770 g och 53 cm.

Från inskrivning på förlossningen till bebis ute tog det 2 timmar och 25 min så han hade bråttom :nailbiting: sambon hann vara med i 30 min.
Hade dock vattenavgång ett dygn tidigare och värkar i 1 dygn innan.
 
Jag har inte hunnit vara så aktiv i tråden.
Stort grattis till alla bebisar!

Vi fick en liten kille den 2 mars! :love: 3770 g och 53 cm.

Från inskrivning på förlossningen till bebis ute tog det 2 timmar och 25 min så han hade bråttom :nailbiting: sambon hann vara med i 30 min.
Hade dock vattenavgång ett dygn tidigare och värkar i 1 dygn innan.
Grattis!!
 
Jag har inte hunnit vara så aktiv i tråden.
Stort grattis till alla bebisar!

Vi fick en liten kille den 2 mars! :love: 3770 g och 53 cm.

Från inskrivning på förlossningen till bebis ute tog det 2 timmar och 25 min så han hade bråttom :nailbiting: sambon hann vara med i 30 min.
Hade dock vattenavgång ett dygn tidigare och värkar i 1 dygn innan.
Wow, grattis! Kom han ungefär på beräknad tid?
 
Har ni andra bestämt alla namn ännu? Det drar ihop sig till maxgränsen 3 mån för oss snart, papperna måste in till Skatteverket. Förnamnet spikade vi tillslut när han var sex veckor, efternamnet är klart men det här med andranamn..! 😩
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Imnir
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 567
Senast: Soapbubble
·
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 224
Senast: Fille
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 199
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp