Vinterföräldrar 2020/2021

Hej!😊

Jag hakar på här med dig! Plussade igår och är i 3+2/3+3. Har inte ringt BM än, tänker att jag iaf ska vänta tills efter mensen som är beräknad i helgen har uteblivit🙈

När är du beräknad? Är beräknad till 5-6/2, två appar som säger olika☺️

Är det ditt/erat första barn?😃
 
Oh, vad kul med sällskap :bump:

Det är första barnet, så nojjar mig riktigt över allt jag känner/inte känner :rofl:

Jag är beräknad till 25/1. Vi kan ju göra en lista så får folk hoppa på :)
 
Så spännande! 🙌 Vi väntar vårt andra så är faktiskt inte riktigt lika nervös denna gång som sist. Kommer ihåg hur jag då gick o kände efter hela tiden o analyserade allt, verkligen allt:o nu känns det knappt som jag hinner fundera på det, är så mycket på dagarna så dom springer iväg (säger jag nu när ja varit gravid i 2 dagar🙈 haha). Lär tänka annorlunda sen:rofl:

Lägger till mig på listan! Får jag fråga var du bor?☺ Vi bor i Stockholm☺️
 
Så spännande! 🙌 Vi väntar vårt andra så är faktiskt inte riktigt lika nervös denna gång som sist. Kommer ihåg hur jag då gick o kände efter hela tiden o analyserade allt, verkligen allt:o nu känns det knappt som jag hinner fundera på det, är så mycket på dagarna så dom springer iväg (säger jag nu när ja varit gravid i 2 dagar🙈 haha). Lär tänka annorlunda sen:rofl:

Lägger till mig på listan! Får jag fråga var du bor?☺ Vi bor i Stockholm☺
Gick och oroade mig för att jag kände mig mindre illamående denna veckan än förra, och sedan kom jag på att jag tagit antihistaminer för allergi denna veckan, vilket ju också hjälper mot illamående :rofl:

Hur gammal är första? :)

Jag bor mer söderut, är lite anonym just nu, innan jag gått ut med graviditeten då jag har folk som vet vem jag är på buke :D
 
Skönt att du iaf fick svar på varför illamåendet kan ha blivit bättre😄 hoppas på o klara mig utan illamående även denna graviditet🙏 Hon blir 1 i juni så det blir cirka 20 månader mellan dem. Förstår inte hur vi ska orka med två så små🙈

fullt förståeligt! Du behöver absolut inte säga, var egentligen intresserad för o se lite hur våra olika regioner gör med besök och ultraljud i och med Corona. Har ni tänkt göra kub?😊
 
Jag har ändå haft okej nivå av illamående än så länge, så länge jag inte kräks är jag nöjd :yuck:
Dock lite irriterande att jag blir illamående både av lättridning och av att sitta ner i traven när jag rider :rofl:

Man brukar alltid klara mer än vad man tror, så förhoppningsvis ska det gå. Har ni riktig tur så kommer de ju ha glädje av varandra som lekkamrater sen :)

Här erbjuds alla kub (eller i alla fall så var det så innan corona, men har inte sett att de skulle ha ändrat på det), så jag vill gärna göra det. Har inga direkta riskfaktorer, men känner att det är skönt att veta att allt är okej.
Lite tråkigt bara att partner inte får följa med till MVC på grund av läget, är det likadant för dig?
 
Du får helt enkelt skippa traven:D Men skönt att du ändå känner att det är okej och hopps det blir bättre snart! Har för mig att jag mådde ganska dåligt till v.16 någonstans sist,som sagt inte illamående utan mer en känsla av att inte vara sugen på något och så hade jag problem med magkatarr. Men när det gick över var det kanon!

Jo det kommer gå bra! Inser bara ibland att den där vilan som jag kunde ta närsomhelst i förra graviditeten inte riktigt kommer hinnas med. Men samtidigt så går tiden fort då med😊

Vi erbjuds också kub och gjorde det sist. Tyckte det var skönt o veta, gäller bara o ha pratat igenom vad man gör om man får ett sämre resultat. Vet dock inte hur det blir nu, får kolla det när jag väl ringer till BM. Gissar att min man inte får följa med men han tycker inte det är lika jobbigt denna gång som om det varit vårt första så förstår att ni tycker det är supertråkigt! Är ju en upplevelse för båda o vara med i processen, min man var med på nästan alla besök förutom något på slutet då det var så ofta. Hopps det blir bättre snart

(Hjälp va långt det blev:o)
 
Jag sa det, sen kom maken hem med vitlöksandedräkt, och så var illamåendet tillbaks :rofl:
Annars reagerar jag mest på att jag är törstig och behöver springa på toa hela tiden.

Tycker tiden går jättelångsamt och vill kunna känna bebis nu! :o

Ja, vi var helt överens om kub. Och jag har dyrt och heligt lovat att berätta allt som tas upp hos barnmorskan. Tänker också att det är ett bra sätt att göra det verkligare. Just nu märker jag ju av graviditeten, medan maken bara får höra att jag mår illa.

Det är lungt, jag tycker bara det är kul att ha någon att skriva med :)
 
Haha😂 jag är mest hungrig och kissnödig:meh: försöker undvika att äta hela tiden, det behövs ju verkligen inte och jag mår inte heller illa om jag inte äter så då känns det bara onödigt.:angel:

haha jag det lär ta ett tag till innan du gör de:D men förstår va du menar! längtar själv, är så mysigt🥰

Låter som en bra plan! Som tur är så är det iaf ett tag kvar till rul, och vem vet, det kanske är annorlunda då! Hoppas! 🙏
 
Hungern har jag ibland, ofta så kommer den vid middag i form av att jag inte blir mätt trots att jag äter en normal portion. Och sen andra gånger så känner jag mig jättemätt direkt, för varför skulle något vara enkelt :rofl:

Ja, hoppas verkligen det. Om inget annat så får man väl hoppas att de tillåter videochatt under ultraljudet så maken också kan se :)
 
Nej varför:D

ja det är ju en lösning om man får! Då kanske det känns som att man får vara med lite iaf.

Här börjar det sjunka in mer o mer att vi ska få en liten till🥰jag är väldigt praktiskt lagd såhar mycket tankar kring vagn, transport o hur vi ska lösa resan till våra föräldrar framöver🙈 tåg med två vuxna, två små och en hund kan bli rörigt😂 men allts sånt kommer ju lösa sig😄
 
Jag är en sån som älskar att ah något att planera inför, men hatar att behöva vänta med att göra det. Så vill börja kolla på allt man ska fixa och köpa redan nu, men inser också att vecka 6 är lite tidigt att börja köpa möbler och vagnar och dylikt. :rofl:

Och sen lite då och då känner jag panik över hur livet kommer bli och hur allt runt omkring kommer påverkas av att ha en bebis, och hur i hela friden jag ska lösa det. :nailbiting:
 
Haha då är vi likadana! Vi hade tur i oturen under förra graviditeten så vi skulle sälja vår lägenhet under hösten (hon är född i juni) så vi ville fota det när våren kommit. Så vi väntade med att köpa saker. (Så vi slapp flytta undan det) tills efter fotografering. Då va jag i v.30🙈 så direkt när de var klart så köpte vi hem allt😃 tyckte det var skönt att inte ha det hemma för tidigt för när det väl gammans lägenheten kunde jag inte sluta o kolla på de😍

Det kan jag faktiskt förstå. Tänkte lite likadant när vi väntade första. O livet blir förändrat det går ju inte o blunda för men vilket liv det Blev😍och som du skrev till mig, man klarar mer än vad man tror!
 
Vi kommer bli kvar i vår lägenhet några år till på grund av jobb, och den är visserligen stor, men nästan all yta är vardagsrum. Så bebis får bo i vårt sovrum tills vi flyttar, för enda andra sovrummet är upptaget till annat, samt i andra änden av lägenheten.
Tänker att det kommer ju säkert gå bra, behöver ju inte eget rum till barnet på några år, men saknar att inte ha ett barn rum att fixa.

Plus att det är lite funderingar kring hur i hela fridens namn vi ska få plats med säng och skötbord :rofl:

Ja, tänker också att tillsammans ska nog jag och maken lyckas klura ut det där med att vara föräldrar :heart
 
Vi bodde i en 2:a på 52 kvm på fjärde våningen utan hiss så var sååå nöjd när vi flyttade till vår nyproducerade 3:a med hiss:banana: alltså 2:an funkade fint storleksmässigt de första månaderna men sen började det bli så mycket saker😳 och vi hade Köpt den nya innan vi visste att vi väntade barn😊

jag tror ni kommer klara er fint! Och jag tror ni tycker det är skönt med stort vardagsrum när babygym och leksaker ska fram:angel: men förstår vad du menar med barnrummet! Vi köpte en bedside crib för vi hade det så trångt och la en skötbädd på tvättmaskinen😊 ni kommer nog på något!

Ni kommer lösa det galant! En helt fantastisk upplevelse❤️
 
Ja, vi kommer nog uppskatta att vi har lite golvyta att använda den :)
Vad gäller skötbord så funderar vi på att göra något som man kan lägga på kanterna av en spjälsäng, och ha stående bredvid när det inte används.

Idag var det lite mindre kul att vara gravid, har mått så förfärligt illa hela kvällen. Tänker att det är ju skönt med tecken på att jag verkligen är gravid, men att ligga och känna sig spyfärdig en hel kväll är inte min favorit precis :yuck::cry:
 
Jag joinar tråden, plussade nu ikväll. Hade tänkt vänta med att testa till måndag men jag har haft en konstig känsla i magen och kunde verkligen inte hålla mig, och det blev ett klart och tydligt plus!
Blir andra barnet och det kommer vara 15 månader mellan dom :nailbiting: men det är också lite planerat. Vågade bara inte tro att det skulle gå så snabbt att bli gravid igen (med första barnet gick det också snabbt). Jag är jättejätterädd att något ska gå fel så jag vågar inte skriva upp mig på listan riktigt än men är isåfall beräknad till början av februari så är i vecka 5 nu.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 149
Senast: Fille
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 795
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Efter en liten överansträngning i helgen känns det som att livmodern sitter löst och liksom förflyttar sig när tyngdpunkten ändras...
Svar
16
· Visningar
1 821
Senast: turbofling
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 745
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp