Vinterföräldrar 21/22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag fick välja mellan att ta nipt och moderkaksprov, var så jobbig väntan bara när jag redan väntat på kub så länge. Hade man bekostat nipt själv så hade man ju kunnat tagit det i vecka 10 redan.
Men under tiden läste jag mkt och det är ju väldigt många som får dåliga siffror på kub och sen visar sig inte vara någonting.
Nä alltså även de ”dåliga” siffrorna är ju relativa… 1/32 innebär ju fortfarande ca 97% chans till ett friskt barn/barn utan avvikelse och det är ju generellt rätt bra statistik.
 
Nä alltså även de ”dåliga” siffrorna är ju relativa… 1/32 innebär ju fortfarande ca 97% chans till ett friskt barn/barn utan avvikelse och det är ju generellt rätt bra statistik.
Jo precis! Det är ju egentligen inte så dåligt alls liksom :) Men blir ju en del väntan och mycket oro, oftast då i onödan.
 
Hoppar in i tråden. Har plussat idag (inne på en toalett på Max, påväg ner till kusten :D). Fick säga till sambon att det inte blir någon skumpa för mig i helgen.
Jag är bara i v 4+2, har en dotter född -19 sen innan. Hade några missfall innan dottern, så skulle inte bli förvånad om jag får lämna tråden snart ändå. Men vi får se :). Är det någon som vet vem jag är, så får den gärna hålla tyst om detta :up:
 
Januari
1 - superstar, tredje barnet, 34 år, Uppland
8 - Cilla89a, andra barnet, 32 år, Skåne
12 - human, första barnet, 32 år, Sörmland

Februari
5 - Voeux, första barnet, 33 år, Stockholm
9 - Skuggviol, andra barnet, 31 år, Västra Götaland
9 - CajsaStina, första barnet, 35 år, Östergötland
16 - Johanna1988 första barnet 39 år, Västra Götaland
28- underensten, andra barnet, 32 år, Västra Götaland
 
Hoppar in i tråden. Har plussat idag (inne på en toalett på Max, påväg ner till kusten :D). Fick säga till sambon att det inte blir någon skumpa för mig i helgen.
Jag är bara i v 4+2, har en dotter född -19 sen innan. Hade några missfall innan dottern, så skulle inte bli förvånad om jag får lämna tråden snart ändå. Men vi får se :). Är det någon som vet vem jag är, så får den gärna hålla tyst om detta :up:
Haha förlåt, men på en toalett på Max :D Var det planerat (att testa då alltså) eller var det något symptom som dök upp plötsligt som gjorde att du testade där och då?
Grattis i alla fall, håller tummarna för att det går vägen!
 
December

Januari

1 - superstar, tredje barnet, 34 år, Uppland
8 - Cilla89a, andra barnet, 32 år, Skåne
12 - human, första barnet, 32 år, Sörmland
22 - Hedinn, första barnet, 32 år, Dalarna

Februari
5 - Voeux, första barnet, 33 år, Stockholm
9 - Skuggviol, andra barnet, 31 år, Västra Götaland
9 - CajsaStina, första barnet, 35 år, Östergötland
16 - Johanna1988 första barnet, 39 år, Västra Götaland
28 - underensten, andra barnet, 32 år, Västra Götaland
 
Haha förlåt, men på en toalett på Max :D Var det planerat (att testa då alltså) eller var det något symptom som dök upp plötsligt som gjorde att du testade där och då?
Grattis i alla fall, håller tummarna för att det går vägen!
Nej, inte direkt. Min mens dök inte riktigt upp och ville veta innan vi kom till kusten så jag visste om jag kunde ta nått glas med gott samvete eller inte. Hade inget test hemma, så fick köpa på vägen så det blev som det blev :laugh:.
 
December
31 - superstar, tredje barnet, 34 år, Uppland

Januari

8 - Cilla89a, andra barnet, 32 år, Skåne
12 - human, första barnet, 32 år, Sörmland
22 - Hedinn, första barnet, 32 år, Dalarna

Februari
5 - Voeux, första barnet, 33 år, Stockholm
9 - Skuggviol, andra barnet, 31 år, Västra Götaland
9 - CajsaStina, första barnet, 35 år, Östergötland
16 - Johanna1988 första barnet, 39 år, Västra Götaland
28 - underensten, andra barnet, 32 år, Västra Götaland

Uppdaterar med nytt datum 🎉🥂
 
Har nog lite symtom nu ändå, kommer faktiskt lite illamående till och från. Typ när jag är hungrig (Vilket är typ jämt) och när jag ätit lite, typ halva portionen. Försöker hitta på andra förklaringar, men är ingen person som brukar må illa.. Trög mage och svinont i brösten. Så pyttelite mer hopp nu kanske, men min negativa sida kämpar järnet. 10 dagar kvar till ultraljud.. kämpa 😩

Kom på en sak till, började grina igår på Plantagen för att sambon inte kunde hjälpa mig att välja en kruka på telefon.. 😅
 
Har nog lite symtom nu ändå, kommer faktiskt lite illamående till och från. Typ när jag är hungrig (Vilket är typ jämt) och när jag ätit lite, typ halva portionen. Försöker hitta på andra förklaringar, men är ingen person som brukar må illa.. Trög mage och svinont i brösten. Så pyttelite mer hopp nu kanske, men min negativa sida kämpar järnet. 10 dagar kvar till ultraljud.. kämpa 😩

Kom på en sak till, började grina igår på Plantagen för att sambon inte kunde hjälpa mig att välja en kruka på telefon.. 😅
Låter hoppfullt 👌💕
 
December
31 - superstar, tredje barnet, 34 år, Uppland

Januari
8 - Cilla89a, andra barnet, 32 år, Skåne
12 - human, första barnet, 32 år, Sörmland
22 - Hedinn, första barnet, 32 år, Dalarna

Februari
5 - Voeux, första barnet, 33 år, Stockholm
9 - Skuggviol, andra barnet, 31 år, Västra Götaland
9 - CajsaStina, första barnet, 35 år, Östergötland
16 - Johanna1988 första barnet, 39 år, Västra Götaland
28 - underensten, andra barnet, 32 år, Västra Götaland

Uppdaterar med nytt datum 🎉🥂

Du får ha en sån där ”Kalle var den första bebisen att födas i Säffle 2022”-artikel som målsättning :D
 
Idag ser jag faktiskt gravid ut ”på riktigt”. Inte den runda, uppsvällda magen, utan ett litet, litet put vid höftbenen typ. Antar att det är tarmar som tryckts ut lite av livmodern dock, men kan inte låta bli att noja över att det ska vara tvillingar. 🙈
 
Jag har lite molvärk i magen och lite lätt illamående. Började typ igår, så vet inte om det är lite inbillningssymtom bara för att jag precis plussat :D.

Min dotter fyller två år nästa lördag, men trots att det inte är så längesen jag var gravid så kommer jag inte ihåg riktigt hur/ när symtomen var då. Lite illamående med någon kräkning och trötthet första trimestern. Efter v 12 kände jag mig nog knappt gravid så trodde jag inbillat mig alltihop. Senare i graviditeten hade jag problem med Vena cava och svår halsbränna. Annars mådde jag nog förvånansvärt bra. Få se hur bra det går denna gången, om det håller i sig. Jaga runt på en tvååring :D.

Tänker nog berätta för en av mina bästa vänner i veckan. Hon är gravid med sitt första barn, så vore fint om vi kunde få följas åt här.
 
@underensten Jag tänker att man dels glömmer hur det kändes, vilka symtom man hade förutom om man har det riktigt jäkligt kanske med illamående eller smärta, men dels att alla graviditeter är olika. Låter som om din förra graviditet var skapligt smidig, förhoppningsvis blir det så igen 😊

Jag har nu plötsligt gått in i v 14, andra trimestern, och precis som det står överallt känns allt nu mycket lättare. Så var även min första graviditet men inte den när jag väntade minsta tjejen, då höll illamåendet i sig myclet längre. Visst finns det kvar nu också, men inte i närheten av hur det var för ett par veckor sedan. Är dessutom piggare och känner mig gladare, ser fram emot semestern som innan bara kändes som en plåga 🤢 Ultraljudet på KUB gjorde säkert sitt också, att mycket oro har släppt. Det är lustigt, innan KUB var det allt jag kunde tänka på och nu har jag nästan glömt att jag gjort det 😆

Nu ser jag fram emot att börja känna fosterrörelser, jag har gjort det skapligt tidigt de tidigare gångerna trots moderkakan i framvägg, får se hur det blir denna gång. Båda mina barn har varit ganska lugna i magen, särskilt andra barnet som jag ofta oroade mig för pga lite rörelser, tar gärna en mer aktiv en denna gång 😁 Om man får beställa det 😅

Hoppas ni alla får en fin dag!
 
Jag har blivit mig själv igen och helt släppt oron som jag hade i ett par dagar förra veckan. Så himla skönt! Nu är jag helt lugn med att det troligtvis finns ett levande foster som jag får se på torsdag.

Vi passade på att berätta för lite fler i familjen på midsommar när vi var samlade. Som väntat mycket glada, om än förvånade, reaktioner. Och sen började folk skrämma upp oss med hur allt kommer bli helt annorlunda, sömnbristen, slut på det egna livet osv. Jaja, jag tänker att vi får ta det där när det kommer, fram tills ankomsten lär jag försöka förneka alla kommande livsförändringar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 510
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 567
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 837
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 420
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp