Vinterföräldrar 21/22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner fortfarande inte mycket av graviditeten, varken positivt eller negativt. Något litet ibland som jag tror är fostret, och lite sämre flås när jag går promenad.

Däremot lider jag av noll-motivation-för-mitt-jobb. Inte för att det är något fel på jobbet (mer än att det är ett jobb), eller för att jag längtar efter bebisliv (han får gärna stanna inne ett bra tag till så vi hinner vänja oss vid tanken lite mer). Det känns lite som när man sagt upp sig och jobbar under sin uppsägningstid - jag ska ju ändå försvinna snart så engagemanget är lågt. Men det är ändå ca 4 månader kvar, så jag behöver rycka upp mig. Och jag somnar tidigare och tidigare på kvällen, så fritiden känns så kort nu.
Jag blir exakt likadan när jag är gravid, tappar motivationen helt för arbetet :wtf:
Förra vändan gick jag hem redan i vecka 34, för tyckte mitt jobb var SÅ tråkigt, jag var ganska ny då med, så jag trodde verkligen inte det var rätt plats för mig och funderade på att söka annat efter föräldraledigheten. Men ett par månader efter förlossningen kom motivationen tillbaka och längtade tillbaka till arbetet :angel:
Denna gången vet jag att jag har ett arbete jag egentligen tycker om, men har tappat motivationen igen :meh: Känns som 3,5 oändligt långa månader kvar att arbeta :sleep:
 
Åh, segt för er som är omotiverade kring jobbet. Jag känner tvärtom, lite stressad över att det är så kort tid kvar att jobba (räknar med graviditetspenning från 1/11) då jag vet att jag kommer sakna det sen. Samtidigt kommer det bli svårt att fortsätta därefter då jag redan börjar känna att min stora mage är ivägen 😂
 
Mysigt att få känna bebis @Voeux :love:
Här är det ett himla bubblande periodvis nu, nästan så jag tvivlar på att det verkligen är bebis, speciellt då jag blev upplyst om att moderkakan ligger lite i framkant vid senaste BM-besöket, så nu tvivlar jag på min egen känsla och tänker att det kanske bara är nån form av extremt udda tarmrörelser jag känner. :p

Vad gäller jobbmotivation är jag helt med er som tappat den biten. Gissar att det dock kommer krypa på mer stress (hej kontrollbehov) när det närmar sig ledighet, speciellt då jag är ensam om att kunna det jag gör… Lite därav att jag också tänker att det får räcka med 6 månader heltid och sen gå tillbaka på deltid för att kontrollera att allt står rätt till. :angel:

Och fy tusan vad magen börjar växa fort nu! Känns som den blir större för varje dag, vilket är lite småläskigt då jag ännu inte hunnit vänja mig vid att den tar plats utan tror att jag fortfarande kan klämma mig igenom små utrymmen som normalt. Går sådär nu. Just nu är den ändå behändig, syns att jag är gravid men den är liksom inte jobbig att bära på. Tycker den kan stanna i den storleken, behöver inte bli så mycket större. 😂
 
Mysigt att få känna bebis @Voeux :love:
Här är det ett himla bubblande periodvis nu, nästan så jag tvivlar på att det verkligen är bebis, speciellt då jag blev upplyst om att moderkakan ligger lite i framkant vid senaste BM-besöket, så nu tvivlar jag på min egen känsla och tänker att det kanske bara är nån form av extremt udda tarmrörelser jag känner. :p

Vad gäller jobbmotivation är jag helt med er som tappat den biten. Gissar att det dock kommer krypa på mer stress (hej kontrollbehov) när det närmar sig ledighet, speciellt då jag är ensam om att kunna det jag gör… Lite därav att jag också tänker att det får räcka med 6 månader heltid och sen gå tillbaka på deltid för att kontrollera att allt står rätt till. :angel:

Och fy tusan vad magen börjar växa fort nu! Känns som den blir större för varje dag, vilket är lite småläskigt då jag ännu inte hunnit vänja mig vid att den tar plats utan tror att jag fortfarande kan klämma mig igenom små utrymmen som normalt. Går sådär nu. Just nu är den ändå behändig, syns att jag är gravid men den är liksom inte jobbig att bära på. Tycker den kan stanna i den storleken, behöver inte bli så mycket större. 😂

Haha ja, jag tvivlar också på bubblandet ibland. Man har ju en del annat som försiggår i magen och tarmar som bubblar ibland så först tänkte jag inte så mycket på det. Tills jag märkte att bubblandet var mycket mindre, nästan som kolsyra, och att jag har ju faktiskt inte tarmar vid naveln vad jag vet :D

Min mage växer också snabbt, det känns som att det var igår det fortfarande var sådär.. syns det eller inte? Men nu köpte jag ett par gravidtights äntligen, efter att ha insett att alla mina träningsbyxor börjar göra ont. Så det börjar synas ordentligt, som en kula nu. Mysigt ändå :heart Men jag håller med dig om att den ändå inte behöver bli jättemycket större 😅 Jag börjar redan märka att det känns konstigt att böja mig ner och sätta mig upp från liggande. Börjar också bli mer andfådd när jag går.
 
Haha ja, jag tvivlar också på bubblandet ibland. Man har ju en del annat som försiggår i magen och tarmar som bubblar ibland så först tänkte jag inte så mycket på det. Tills jag märkte att bubblandet var mycket mindre, nästan som kolsyra, och att jag har ju faktiskt inte tarmar vid naveln vad jag vet :D

Min mage växer också snabbt, det känns som att det var igår det fortfarande var sådär.. syns det eller inte? Men nu köpte jag ett par gravidtights äntligen, efter att ha insett att alla mina träningsbyxor börjar göra ont. Så det börjar synas ordentligt, som en kula nu. Mysigt ändå :heart Men jag håller med dig om att den ändå inte behöver bli jättemycket större 😅 Jag börjar redan märka att det känns konstigt att böja mig ner och sätta mig upp från liggande. Börjar också bli mer andfådd när jag går.
Haha jag har inte ens tänkt på tarmarnas placering! Men det har du ju rätt i (nu när jag bildgooglat), tarmarna ligger inte framför bebis och så långt ned? 🙈 Fasiken, jag hade nästan börjat hoppas på tarmrörelser för annars är det nån som är lite onödigt livlig därinne. :laugh:

Skönt att bli andfådd först nu ändå! Det har jag varit sen dag ett, det var ett av symptomen som gjorde att jag misstänkte graviditet innan testet var taget. Känner mig skitlöjlig när jag är ute och går med hundarna och knappt orkar upp för en backe, liksom SÅ otränad är jag faktiskt inte! :p
 
Haha ja, jag tvivlar också på bubblandet ibland. Man har ju en del annat som försiggår i magen och tarmar som bubblar ibland så först tänkte jag inte så mycket på det. Tills jag märkte att bubblandet var mycket mindre, nästan som kolsyra, och att jag har ju faktiskt inte tarmar vid naveln vad jag vet :D

Min mage växer också snabbt, det känns som att det var igår det fortfarande var sådär.. syns det eller inte? Men nu köpte jag ett par gravidtights äntligen, efter att ha insett att alla mina träningsbyxor börjar göra ont. Så det börjar synas ordentligt, som en kula nu. Mysigt ändå :heart Men jag håller med dig om att den ändå inte behöver bli jättemycket större 😅 Jag börjar redan märka att det känns konstigt att böja mig ner och sätta mig upp från liggande. Börjar också bli mer andfådd när jag går.
Åh känner igen det med att det känns konstigt att böja sig ner! Måste liksom sära på benen när jag ska böja mig ner. Min mage syns ju inte alls än, eller jo på morgonen när jag ligger på rygg! Då står den rakt upp liksom 😅 men den ligger nog mer inuti mig typ. Så känns när man trycker med fingrarna och när man böjer sig som sagt.

Blir också så andfådd, men varit så ett tag. 2 trappor räcker så blir det typ andnöd.. :o





Nånting är det nog därinne ändå?! Men syns inget alls när jag står upp..v. 18 nu, när kommer det? :down:
Screenshot_20210908-172020_Gallery.jpg
 
Åh känner igen det med att det känns konstigt att böja sig ner! Måste liksom sära på benen när jag ska böja mig ner. Min mage syns ju inte alls än, eller jo på morgonen när jag ligger på rygg! Då står den rakt upp liksom 😅 men den ligger nog mer inuti mig typ. Så känns när man trycker med fingrarna och när man böjer sig som sagt.

Blir också så andfådd, men varit så ett tag. 2 trappor räcker så blir det typ andnöd.. :o





Nånting är det nog därinne ändå?! Men syns inget alls när jag står upp..v. 18 nu, när kommer det? :down:
Visa bifogad fil 76654

För mig kom det hastigt typ kring v. 18, och nu v. 20 så syns det plötsligt väldigt mycket. Blev riktiga raketveckor! Sen yogar jag med en tjej som är i v. 21 och hon har betydligt mer mage än mig, så visst är det väldigt individuellt. Det kommer att komma! ☺️ Är man mindre än ”alla andra” så kommer man undra varför och detsamma om man är större. Men alla kroppar är ju olika, även här.
 
För mig kom det hastigt typ kring v. 18, och nu v. 20 så syns det plötsligt väldigt mycket. Blev riktiga raketveckor! Sen yogar jag med en tjej som är i v. 21 och hon har betydligt mer mage än mig, så visst är det väldigt individuellt. Det kommer att komma! ☺️ Är man mindre än ”alla andra” så kommer man undra varför och detsamma om man är större. Men alla kroppar är ju olika, även här.
Ja det verkar ju oerhört individuellt! Och när man är stor och tung sen lär man väl ångra att man ville att det skulle komma igång.. 😅 tack för pepp! :heart
 
För övrigt kom första handen på magen idag, sambons pappa.. :grin: var inte beredd alls, har ju ingen mage än så har knappt tänkt på det där och sambon har nog ingen aning om hur jag känner om det. Han är inte hemma så har inte sagt nåt än, lite orolig att han inte riktigt fattar det där men får be honom köpa det bara. Vill ju att han ska säga nåt till honom/dem, känns jättejobbigt att säga nåt själv just till hans föräldrar... trodde det skulle dröja innan man behövde hantera detta..suck!
 
Man är nog aldrig nöjd kring detta med magens storlek :p Jag har fått stor mage tidigt med alla barnen (stor som översta kurvan på sf-måttet när den börjar mätas) och tycker det på sätt och vis är mysigt, jag gillar för det mesta att det syns och att det inte är någon tvekan, men nog sjutton blir det otympligt och klumpigt och jag tänker ofta att det hade varit skönt med en liten smidig mage.

Idag är illamåendet tillbaka igen, tog Lergigan för första gången på nån vecka. Har sovit jättedåligt pga hostande barn så vet ju iaf varför... Men fy, blir verkligen påmind om hur glad jag är att det blivit bättre :yuck:
 
Hemma från RUL, allt såg bra ut och det är en liten tjej 🥰

Hon ville inte alls visa upp sig till en början utan låg med ryggraden mot naveln. De gjorde alla mätningar och barnmorskan försökte ibland peta lite på henne så hon skulle flytta på sig, men hon verkade mest besvärad och gosade ihop sig ännu mer. Tillslut bad hon mig att lyfta på bäckenet och skaka lite på höfterna, jag testade men liten ville absolut inte flytta på sig. Så vi fick ta en paus, jag fick springa lite upp och ner i trappen, göra några squats och massera magen lite. När vi kommer tillbaks säger barnmorskan att "MEN det här är ju SÅ ROLIGT!" Då visade hon upp sig som ett riktigt praktexemplar. Även en barnmorska som var med under utbildning fick titta runt och lära sig, de sa att de passade på att göra lite utbildning nu när allting syntes så bra. På slutet sa de att "det ser ut att vara en flicka" 🥰

När vi kom ut skämtade mannen till det och sa "Jaså, så man ska sätta en tjej till den här världen. Då måste det bli förändring NU!" med stor distans till pappafeministerna :D Sedan käkade vi tryffelpasta på Brillo.
 
Hemma från RUL, allt såg bra ut och det är en liten tjej 🥰

Hon ville inte alls visa upp sig till en början utan låg med ryggraden mot naveln. De gjorde alla mätningar och barnmorskan försökte ibland peta lite på henne så hon skulle flytta på sig, men hon verkade mest besvärad och gosade ihop sig ännu mer. Tillslut bad hon mig att lyfta på bäckenet och skaka lite på höfterna, jag testade men liten ville absolut inte flytta på sig. Så vi fick ta en paus, jag fick springa lite upp och ner i trappen, göra några squats och massera magen lite. När vi kommer tillbaks säger barnmorskan att "MEN det här är ju SÅ ROLIGT!" Då visade hon upp sig som ett riktigt praktexemplar. Även en barnmorska som var med under utbildning fick titta runt och lära sig, de sa att de passade på att göra lite utbildning nu när allting syntes så bra. På slutet sa de att "det ser ut att vara en flicka" 🥰

När vi kom ut skämtade mannen till det och sa "Jaså, så man ska sätta en tjej till den här världen. Då måste det bli förändring NU!" med stor distans till pappafeministerna :D Sedan käkade vi tryffelpasta på Brillo.

Så underbart att läsa 🥰
 
Vad härligt att höra @Voeux :love:
Roligt det där att de är så olika redan i magen! Min sprattelpelle fick de ju liksom jaga efter på ultraljudet istället för att han flyttade på sig konstant.
 
Här har vi tydligen numer fredagsparty i magen när jag går och lägger mig. Satan vad sparkad jag blev igår kväll. :D

Går in i vecka 22 imorgon och har nu börjat tillåta mig själv att shoppa lite… Men att beställa hemsydda produkter av en Buke-vän känns ändå fullt godkänt i det här läget tycker jag. :D
 
Här har vi tydligen numer fredagsparty i magen när jag går och lägger mig. Satan vad sparkad jag blev igår kväll. :D

Går in i vecka 22 imorgon och har nu börjat tillåta mig själv att shoppa lite… Men att beställa hemsydda produkter av en Buke-vän känns ändå fullt godkänt i det här läget tycker jag. :D
Det tycker jag du gör helt rätt i :D :angel:
 
Går in i vecka 23 idag, vilket innebär ny juridisk status för knyttet - han är nu formellt sett ett barn och inte ett foster :banana: Men det kan nog hända att hans elaka moder kommer fortsätta hänvisa till honom som "fostret", det känns hemtamt.
 
Man är nog aldrig nöjd kring detta med magens storlek :p Jag har fått stor mage tidigt med alla barnen (stor som översta kurvan på sf-måttet när den börjar mätas) och tycker det på sätt och vis är mysigt, jag gillar för det mesta att det syns och att det inte är någon tvekan, men nog sjutton blir det otympligt och klumpigt och jag tänker ofta att det hade varit skönt med en liten smidig mage.

Idag är illamåendet tillbaka igen, tog Lergigan för första gången på nån vecka. Har sovit jättedåligt pga hostande barn så vet ju iaf varför... Men fy, blir verkligen påmind om hur glad jag är att det blivit bättre :yuck:

Ja det finns definitivt fördelar med att det inte är någon tvekan! Jag är i v 27 nu och det är definitivt tvekan hos folk :p Inte för att jag inte har någon mage, det har jag även om den inte är så stor. Utan för att jag hade det även innan graviditeten och nu är det mer som att magen omformats än vuxit :p (-2 kg sen inskrivning också). Så det är definitivt så att folk inte vågar fråga eller säga något, vilket leder till en del lustiga situationer 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 163
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 184
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 645
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 088
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp