Vinterföräldrar 21/22

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det finns definitivt fördelar med att det inte är någon tvekan! Jag är i v 27 nu och det är definitivt tvekan hos folk :p Inte för att jag inte har någon mage, det har jag även om den inte är så stor. Utan för att jag hade det även innan graviditeten och nu är det mer som att magen omformats än vuxit :p (-2 kg sen inskrivning också). Så det är definitivt så att folk inte vågar fråga eller säga något, vilket leder till en del lustiga situationer 😅
Haha ja jag har också haft mage sedan innan, är nog en sån som kunde se gravid ut även före första barnet så fort magen var svullen eller liknande och efter barnen är det definitivt en "gravidmage" där, som dock både vuxit och omformats 😅 Jag är i v 25 och har gått upp runt 7 kg, vilket ändå är mindre än med de andra barnen i denna vecka, men magen är inte mindre 😝
 
Känner mig riktigt hurtig idag! Haft en ganska hektisk dag på jobbet, kom hem på eftermiddagen och var fruktansvärt trött men hade planerat att lägga ett spår åt hunden så tog med mig barnen (eftersom de bröt ihop när jag sa att jag skulle iväg igen) och cyklade ut i skogen. De lekte på ett hygge och jag la spår typ runt dem. Cyklade hem, åt god middag som maken lagat och cyklade sen ut igen med hunden och gick spåret. Då fick jag energi en stund igen, så roligt det var! Hem igen, efterrätt med familjen, dusch och nu landat framför Tv:n 😝 Ska bli skönt att sova inatt ❤

Hur är er helg?
 
Klistrar in listan, det tar sån tid att hitta den om den hamnar för långt bak 😊

December
31 - superstar, tredje barnet, 34 år, Uppland

Januari
6 - Cilla89a, andra barnet, 32 år, Skåne
14 - human, första barnet, 32 år, Sörmland
22 - Hedinn, första barnet, 32 år, Dalarna

Februari
5 - Voeux, första barnet, 33 år, Stockholm
9 - Skuggviol, andra barnet, 31 år, Västra Götaland
13 - CajsaStina, första barnet, 35 år, Östergötland
28 - underensten, andra barnet, 32 år, Västra Götaland
 
Känner mig riktigt hurtig idag! Haft en ganska hektisk dag på jobbet, kom hem på eftermiddagen och var fruktansvärt trött men hade planerat att lägga ett spår åt hunden så tog med mig barnen (eftersom de bröt ihop när jag sa att jag skulle iväg igen) och cyklade ut i skogen. De lekte på ett hygge och jag la spår typ runt dem. Cyklade hem, åt god middag som maken lagat och cyklade sen ut igen med hunden och gick spåret. Då fick jag energi en stund igen, så roligt det var! Hem igen, efterrätt med familjen, dusch och nu landat framför Tv:n 😝 Ska bli skönt att sova inatt ❤

Hur är er helg?

Igår var vi och kollade när dotterns kusin spelade fotbollsmatch. Dottern tycker ju det är väldigt kul att spela fotboll. Synd att det inte finns något för 3 åringar här omkring.
Jag hoppas ju dock hellre på att hon ska vilja ha en ponny sen när hon är lite äldre :angel:
Efter fotbollen åkte vi vidare till dotterns farmor och farfar och åt lunch och stannade ända fram till kvällen.

Idag är planen att åka och fiska med dottern. Får dock se lite med vädret, mulet och lite ostadigt, jag njuter dock :love: Har haft sommarvärme och soligt de senaste veckorna, har varit SÅ färdig med sommaren nu sedan länge!
 
Känner mig riktigt hurtig idag! Haft en ganska hektisk dag på jobbet, kom hem på eftermiddagen och var fruktansvärt trött men hade planerat att lägga ett spår åt hunden så tog med mig barnen (eftersom de bröt ihop när jag sa att jag skulle iväg igen) och cyklade ut i skogen. De lekte på ett hygge och jag la spår typ runt dem. Cyklade hem, åt god middag som maken lagat och cyklade sen ut igen med hunden och gick spåret. Då fick jag energi en stund igen, så roligt det var! Hem igen, efterrätt med familjen, dusch och nu landat framför Tv:n 😝 Ska bli skönt att sova inatt ❤

Hur är er helg?
Slö! Spenderar helgen med att bara ”vara gravid”, dvs hänga i soffan. Utan barn sen tidigare behöver jag bara ägna lite uppmärksamhet åt hundarna och i övrigt bara bry mig om mig själv.

Lite segt dock, för det är väldigt mycket jag skulle vilja göra men inte orkar. Veckodagarna består liksom av att jobba, äta och sova, så på helgerna orkar jag sällan mycket mer än att ta igen mig för att orka med nästa jobbvecka… Lite trist, men är väl bara att acceptera med lågt hb.

Även om vädret gör att skogspromenaderna är riktigt behagliga nu så har vi fått så galet mycket älgflugor! Får plocka bort de vidriga krypen från både hundarna och mig efteråt. Nästan så jag föredrar fästingar (nja okej, inte riktigt :D).
 
Slö! Spenderar helgen med att bara ”vara gravid”, dvs hänga i soffan. Utan barn sen tidigare behöver jag bara ägna lite uppmärksamhet åt hundarna och i övrigt bara bry mig om mig själv.

Lite segt dock, för det är väldigt mycket jag skulle vilja göra men inte orkar. Veckodagarna består liksom av att jobba, äta och sova, så på helgerna orkar jag sällan mycket mer än att ta igen mig för att orka med nästa jobbvecka… Lite trist, men är väl bara att acceptera med lågt hb.

Även om vädret gör att skogspromenaderna är riktigt behagliga nu så har vi fått så galet mycket älgflugor! Får plocka bort de vidriga krypen från både hundarna och mig efteråt. Nästan så jag föredrar fästingar (nja okej, inte riktigt :D).
Åh, njut av att "bara vara gravid" ❤ Det är det man saknar när det inte är första barnet 😆 Jag jobbar ju skift så har en del lediga vardagar så då försöker jag med just det.
 
December
31 - superstar, tredje barnet, 34 år, Uppland

Januari
6 - Cilla89a, andra barnet, 32 år, Skåne
14 - human, första barnet, 32 år, Sörmland
22 - Hedinn, första barnet, 32 år, Dalarna

Februari
9 - Voeux, första barnet, 33 år, Stockholm
9 - Skuggviol, andra barnet, 31 år, Västra Götaland
13 - CajsaStina, första barnet, 35 år, Östergötland
28 - underensten, andra barnet, 32 år, Västra Götaland

Uppdaterade mitt datum, så nu har vi samma BF @Skuggviol ☺️
 
Hur är er helg?

Den har varit bra, vilat och tränat! Men herregud vad trött jag är hela tiden, inte sådär att jag känner mig som en zombie i vaket tillstånd men jag måste sova fruktansvärt mycket. Har tagit nap på 2 h både idag, igår och i fredags :angel: Är det bara jag som sover som om man vore sjuk?

Annars har jag äntligen tagit tag i att skaffa en gravidkudde, en lång som går hela vägen ner till fötterna. Herregud så skönt det är! Idag på min 2 h långa nap så rörde jag mig knappt ur fläcken, jag som brukar vända och vrida på mig med ont rygg precis hela tiden. Ser fram emot att bara få vara gravid också, men det har varit så mycket senaste veckorna. Med jobb, träning, projekt hemma, vaccinationer, tandläkare, läkarbesök, MVC, hunden och hinna försöka träffa lite folk också så känns det som att dagarna bara springer. Men det blir lugnare nu framåt hösten. Ser fram emot lugna helger i stugan med öppen spis och långkok :heart
 
Den har varit bra, vilat och tränat! Men herregud vad trött jag är hela tiden, inte sådär att jag känner mig som en zombie i vaket tillstånd men jag måste sova fruktansvärt mycket. Har tagit nap på 2 h både idag, igår och i fredags :angel: Är det bara jag som sover som om man vore sjuk?

Annars har jag äntligen tagit tag i att skaffa en gravidkudde, en lång som går hela vägen ner till fötterna. Herregud så skönt det är! Idag på min 2 h långa nap så rörde jag mig knappt ur fläcken, jag som brukar vända och vrida på mig med ont rygg precis hela tiden. Ser fram emot att bara få vara gravid också, men det har varit så mycket senaste veckorna. Med jobb, träning, projekt hemma, vaccinationer, tandläkare, läkarbesök, MVC, hunden och hinna försöka träffa lite folk också så känns det som att dagarna bara springer. Men det blir lugnare nu framåt hösten. Ser fram emot lugna helger i stugan med öppen spis och långkok :heart
Nejdå, inte bara du. Jag sover extremt mycket. Dock rätt dåligt på nätterna (sover lätt och vaknar oftast minst en gång, inte ovanligt att jag ligger vaken några timmar heller). Men som du säger, i början var det mer zombie-mode, en konstant trötthet på ett annat sätt. Numer känner jag mig mest väldigt mycket som Skalman, med regelbundna, akuta behov av att äta och sova. Men som sagt, har lågt hb också, men möjligt att jag vore lika trött oavsett.
 
Åh, njut av att "bara vara gravid" ❤ Det är det man saknar när det inte är första barnet 😆 Jag jobbar ju skift så har en del lediga vardagar så då försöker jag med just det.
Haha det förstår jag! Just nu fattar jag inte hur folk pallar med ett litet barn hemma, jag tycker det är nog med två hundar (och då bor vi ändå på gård i skogen, så aktiveringen är inte värst ansträngande de dagar man verkligen inte orkar). Riktigt starkt jobbat av er som har små att ta hand om under graviditeten också!
 
December
31 - superstar, tredje barnet, 34 år, Uppland

Januari
6 - Cilla89a, andra barnet, 32 år, Skåne
14 - human, första barnet, 32 år, Sörmland
22 - Hedinn, första barnet, 32 år, Dalarna

Februari
9 - Voeux, första barnet, 33 år, Stockholm
9 - Skuggviol, andra barnet, 31 år, Västra Götaland
13 - CajsaStina, första barnet, 35 år, Östergötland
28 - underensten, andra barnet, 32 år, Västra Götaland

Uppdaterade mitt datum, så nu har vi samma BF @Skuggviol ☺️

Kul att vi har samma datum! Jag har RUL på tisdag, så får se om jag står kvar eller blir flyttad :D Är så himla nervös inför RUL, vet inte riktigt varför.. Kände inte såhär inför RUL med sonen, men kanske att det är mer verkligt nu på något sätt att det är ett litet barn som ska komma, kändes så overkligt med första tyckte jag. Också himla jobbigt att sambon inte får följa med.. Om något är tokigt vill jag ju inte vara ensam :down:


Den har varit bra, vilat och tränat! Men herregud vad trött jag är hela tiden, inte sådär att jag känner mig som en zombie i vaket tillstånd men jag måste sova fruktansvärt mycket. Har tagit nap på 2 h både idag, igår och i fredags :angel: Är det bara jag som sover som om man vore sjuk?

Annars har jag äntligen tagit tag i att skaffa en gravidkudde, en lång som går hela vägen ner till fötterna. Herregud så skönt det är! Idag på min 2 h långa nap så rörde jag mig knappt ur fläcken, jag som brukar vända och vrida på mig med ont rygg precis hela tiden. Ser fram emot att bara få vara gravid också, men det har varit så mycket senaste veckorna. Med jobb, träning, projekt hemma, vaccinationer, tandläkare, läkarbesök, MVC, hunden och hinna försöka träffa lite folk också så känns det som att dagarna bara springer. Men det blir lugnare nu framåt hösten. Ser fram emot lugna helger i stugan med öppen spis och långkok :heart

Haha, jag är också vansinnigt trött. Sover jättedåligt och ska roa en 2-åring på dagarna.. Han kör helt slut på mig. Nu blir det VAB igen imorgon, antagligen hela veckan... Vi vabbar mer än jobbar just nu känns det som. Dagarna är sååå himla långa när man är hemma med uttråkat barn :laugh:
 
Nejdå, inte bara du. Jag sover extremt mycket. Dock rätt dåligt på nätterna (sover lätt och vaknar oftast minst en gång, inte ovanligt att jag ligger vaken några timmar heller). Men som du säger, i början var det mer zombie-mode, en konstant trötthet på ett annat sätt. Numer känner jag mig mest väldigt mycket som Skalman, med regelbundna, akuta behov av att äta och sova. Men som sagt, har lågt hb också, men möjligt att jag vore lika trött oavsett.
Även jag känner igen mig! Inte zombie som förut, eller jo ibland om jag inte får sova en stund (Typ på jobbet..). Men kan sova flera gånger på dagen och ändå vara trött vid kl. 21. Vaknar dock tidigare på morgonen än vanligt, men kan sen sova en stund till efter frukost..:o

Börjar jobba typ före kl 4 vissa morgnar, de dagarna är INTE roliga. Men är också mest impad av er med små barn! 🙌
 
Åh, trött, ja! Här varit liiite bättre nu några dagar men jag vill ju ta powernaps iaf 3-4 dagar/vecka. Gärna oftare men hinner inte... Lägger mig sjukt tidigt på kvällarna också. Äntligen har vi nu fått 2 nätter då barnen sovit hela nätterna i egna sängar, annars har det strulat en del då de varit sjuka ❤ Men jag ligger också ofta vaken 1-2 timmar mitt i natten vilket är sjukt irriterande 😏
 
Jag är också överlag mycket tröttare än vanligt om dagarna :sleep: Tycker det går lite i vågor, någon vecka där jag känner mig hyfsat som vanligt om dagarna och sen någon vecka där jag är trött och seg heela dagarna. Men är alltid trött på kvällarna, och somnar tidigt, ofta lägger vi oss allihopa i sängen vid 20 tiden, dottern får flaska och sen brukar jag och sambon se något på datorn, men oftast somnar jag efter bara några minuter:angel:
 
Hur är er helg?
Jag är fortfarande så himla lyckligt lottad att graviditeten inte begränsar mig nämnvärt, och har inga barn sen tidigare att behöva underhålla (bara några djur). Igår hade vi en dag där jag var igång hela dagen, det var svampplock i några timmar i skogen och sen skulle vi rensa, förvälla och frysa in. Jag hade några änder att ta vara på och sen så var det hästarna.

När jag gick och njöt i svampskogen så tänkte jag på att det ska bli roligt framöver när vi är en till i familjen som förhoppningsvis ska lära sig trivas i skogen. Sen konstaterade vi att nästa höst kommer vi inte kunna göra som nu, att plocka 15 liter svamp och sen ägna hela eftermiddagen åt att ta vara på det och sen ha hela höstens behov säkrade i frysen. Det var nog en av de första gångerna vi rent konkret insåg att vi kommer behöva anpassa vårt liv framöver. Det känns både fint och läskigt.

Och igår kväll var det ingen tvekan om att det var ungen som hade kvällsgympa. Jag känner ju inte av honom mycket så det var mysigt att liksom hänga lite.
 
Nu har sambon fått känna de första sparkarna också. :love:

Jag hade några igår! Från att knappt ha känt något alls, till lite kolsyrekittel för någon vecka sen och nu verkar hon leva loppan där inne. Igår kväll kändes det som att hon körde en riktigt ninja-vändning och eftersom jag råkade ha handen på magen just då så kände jag det till och med på utsidan. Så jag bad mannen lägga handen på magen. Men då var hon såklart nöjd med sin nya position och blev stilla igen :meh:
 
Jag hade några igår! Från att knappt ha känt något alls, till lite kolsyrekittel för någon vecka sen och nu verkar hon leva loppan där inne. Igår kväll kändes det som att hon körde en riktigt ninja-vändning och eftersom jag råkade ha handen på magen just då så kände jag det till och med på utsidan. Så jag bad mannen lägga handen på magen. Men då var hon såklart nöjd med sin nya position och blev stilla igen :meh:
Ja, men det är ju precis så det är för mig. Har känt i princip noll, tills det helt plötsligt blev riktiga sparkar? Inte konstigt att jag tvivlade i början, liksom, hade ju väntat mig nåt diffust fladder/bubbel först. :p

Typiskt att de ger sig när nån annan ska känna! Jag trodde det skulle hända igår, för han hade hållit igång ett tag innan sambon kom för att känna, och sparkarna blev glesare strax innan. Men nejdå, han var snäll och började sparka lite mer så fort sambon la handen på så han fick känna flera stycken. :D
 
Så mysigt med alla sparkar ❤❤ Min är riktigt aktiv tycker jag, åtminstone jämfört med tidigare barn. Min 2-åring var jättelugn i magen men är en riktig vilde på utsidan, och har alltid varit, så för våra barn finns inget tydligt mönster. Maken har ännu inte kunnat känna något dock, trots att jag känner på utsidan sedan ett par veckor. Den slutar så fort han kommer nära 😂

Alltså vi pratade om trötthet 😴😴 Idag slår den alla rekord!! Sov okej inatt men har jobbat 3 långa dagar och var bara ledig en dag dessförinnan så vet inte om det är det som kommer ikapp idag. Är såååå trött. Har tagit en 45-minuters nap men bara gäspar och gäspar 😴 Ska strax hämta barnen och sen ikväll på vattengympa, får se om jag håller mig vaken 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 171
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 198
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 656
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 100
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp