Vinterföräldrar 22/23

Är det nån kvar i tråden, mer än jag, som inte fött än...? 🙈 Känns som man bara går och väntar just nu.

Japp! Har nästan en månad kvar :sleep: Väntan känns oändlig! :cautious: Har i alla fall börjat boa lite hemma, packat BB-väska och övernattningsväska till dottern och hunden ifall vi kör iväg dem någonstans och häromdagen var dottern och köpte presenter till blivande lillasystern, sååå gulligt! Då smälte jag lite och det känndes genast lite lättare att vara höggravid och otymplig igen :laugh::love:
 
Ja, nu känner jag också att jag varit gravid tillräckligt länge. Längtar efter brant utförscykling, att se vad det är för typ som ligger i magen, rödvin och att kunna vara "stora skeden" när jag sover med sambon 😆. BB-väskans innehåll ligger på ett bord. Inte ordnat barnvagn än, men bärsele och sjal. (Det ordnar sig 😁.) Nu kör vi tycker jag.
 
Apropå utmaningar så har min sambo precis kört upp till Stockholm och kommer hem torsdag kväll 😅 fram till nu har vi varit två 24/7 så detta blir spännande!
Svärmor har jour iaf och ska komma ut lite varje dag för att hjälpa mig. Tack och lov så är Ärtan, hittills, väldigt enkelt att vara förälder till.
 
Ja, nu känner jag också att jag varit gravid tillräckligt länge. Längtar efter brant utförscykling, att se vad det är för typ som ligger i magen, rödvin och att kunna vara "stora skeden" när jag sover med sambon 😆. BB-väskans innehåll ligger på ett bord. Inte ordnat barnvagn än, men bärsele och sjal. (Det ordnar sig 😁.) Nu kör vi tycker jag.
Håller med! Längtar efter vin och ostar! :D Har heller inte packat ner allt i BB väskan än, men som sagt, allt ligger framme iaf!
 
Japp! Har nästan en månad kvar :sleep: Väntan känns oändlig! :cautious: Har i alla fall börjat boa lite hemma, packat BB-väska och övernattningsväska till dottern och hunden ifall vi kör iväg dem någonstans och häromdagen var dottern och köpte presenter till blivande lillasystern, sååå gulligt! Då smälte jag lite och det känndes genast lite lättare att vara höggravid och otymplig igen :laugh::love:
Eller hur, tre veckor drygt kvar här, känns som galet lång tid 🙈
 
Hmmm, minskat/oförändrat SF-mått för andra mätningen idag. Gått ned lite i vikt. Inbokad på TUL imorgon. För första gången under hela graviditeten är jag lite orolig (trots fortsatt livlig bebis med bra hjärtljud).
SF-mått är väldigt klumpigt. Jag låg en bra bit under "normalkurvan" men följde iof en ganska jämn ökning. Tänkte att jag skulle få en bebis i storlek med förra gången (48 cm, 3300 g) men ut kom 51 cm och 3915 g. Har bebis ändrat läge/sjunkit ner så minskar ökningen av SF-måttet. Så mest troligt är allt som det ska. :)
 
Puh, TUL gick bra. 600g mindre bebis än beräknat annars var allt fint. Skulle försöka äta oftare. Fick något slags planeringsmöte inbokat till den 29:e som jag hoppas att vi slipper gå på (men med tanke på att vinterbebisarna verkar gilla livet i magen så får vi säkert masa oss dit ändå).
Men skönt ändå!
Känner samma, fick en tid på MVC den 8e februari, 8e?! Då hade jag verkligen inte tänkt vara gravid fortfarande... O_o
 
Förlossningsplanering idag, fick bra! :)
Alla värden var fortfarande på topp, jag har känt en del yrsel och typ blodsockerfall, men som sagt både tryck och socker låg toppen. BM tyckte jag skulle äta lite mer fetter , så jag kan hålla mig mätt längre och för att kroppen får energi. Är väldigt trött just nu, och äter egentligen nästan uteslutande frukt och grönt.
 
Jahopp, BF imorgon... Tror inte att just vår bebis tillhör de där 4-ish procenten som kommer den dagen😆. Har iaf spanat in SMHI och konstaterat att det blir MTB-väder, så något ska jag väl kunna hitta på då om det inte ska födas barn. Känns så himla konstigt att gå och vänta på detta. Längtar till "facit" och då främst vad det är för barn och få en uppskattning om hur lång min egen rehab kommer att ta 🤔. Vill liksom bara sätta igång med det nya jobbet.
 
Jahopp, BF imorgon... Tror inte att just vår bebis tillhör de där 4-ish procenten som kommer den dagen😆. Har iaf spanat in SMHI och konstaterat att det blir MTB-väder, så något ska jag väl kunna hitta på då om det inte ska födas barn. Känns så himla konstigt att gå och vänta på detta. Längtar till "facit" och då främst vad det är för barn och få en uppskattning om hur lång min egen rehab kommer att ta 🤔. Vill liksom bara sätta igång med det nya jobbet.

Men NÅN ska ju pricka BF. ;) Heja, heja!
 
Idag är vår tjej 4 veckor gammal och har växt ur sina minsta kläder. Plus 700 gram sen födelsen. Våra utmaningar just nu är att få blöjorna att inte läcka när bebis kissar - det verkar rinna längs hudvecken vid höften och sen ut på ryggen, mycket opraktiskt! - och att få bebis att vara vaken på dagen och sova på natten. :p Vi fick tyvärr ett dödsfall i familjen och spenderar mycket tid i bilen och hemifrån, och tösen sover gärna både i bil och vagn. Sen är hon klarvaken typ kl 3 på natten istället. Annars är hon hittills en väldigt lugn och okomplicerad bebis. Sover tungt, lika svår att väcka när hon sover som att söva henne när hon är vaken.:laugh:
 
Idag är vår tjej 4 veckor gammal och har växt ur sina minsta kläder. Plus 700 gram sen födelsen. Våra utmaningar just nu är att få blöjorna att inte läcka när bebis kissar - det verkar rinna längs hudvecken vid höften och sen ut på ryggen, mycket opraktiskt! - och att få bebis att vara vaken på dagen och sova på natten. :p Vi fick tyvärr ett dödsfall i familjen och spenderar mycket tid i bilen och hemifrån, och tösen sover gärna både i bil och vagn. Sen är hon klarvaken typ kl 3 på natten istället. Annars är hon hittills en väldigt lugn och okomplicerad bebis. Sover tungt, lika svår att väcka när hon sover som att söva henne när hon är vaken.:laugh:

Beklagar dödsfallet! :heart

Jag packade upp dotterns gamla kläder i 50 och kunde inte för mitt liv komma ihåg hur länge de liksom "räckte", konstaterade i alla fall att det mest var kortärmat och knappt några byxor så jag har ändå shoppat lite nya minikläder :love:

Har ni provat olika märken av blöjor? Upplever att olika modeller sitter olika bra på olika bebisar!
 
Beklagar dödsfallet! :heart

Jag packade upp dotterns gamla kläder i 50 och kunde inte för mitt liv komma ihåg hur länge de liksom "räckte", konstaterade i alla fall att det mest var kortärmat och knappt några byxor så jag har ändå shoppat lite nya minikläder :love:

Har ni provat olika märken av blöjor? Upplever att olika modeller sitter olika bra på olika bebisar!

Tack! Det var Bubblans farmor, så det har varit och är lite känslosamt.

Vi har provat en storlek Pampers och två modeller och storlekar Libero. Ibland funkar det, ibland inte. Blir inte klok på vad vi gör annorlunda. :p
 
Och jag har ridit idag! 😍 Lycka på högsta nivå att få komma upp i sadeln igen för en stund! Kroppen känns oförskämt bra så här två veckor efter förlossningen.

Stora syster hade storlek 50-56 i typ 2-3 månader, lillebror har på två veckor snart vuxit ur storlek 50. 🙈 Han äter som en häst, ca 100-120 ml ersättning var 2-3e timme 😱. Från dag 3 till dag 10 gick han upp 280 gram!
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 107
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 152
Senast: Heulwen
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 236
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på vad ni anser. Min cykel är på 28 dagar, men kan variera från 28-30 dagar. Men 10 av 12 gånger så är den på 28...
Svar
19
· Visningar
2 872
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp