Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, fick spunk på mannen igår! Vi har båda sovit rätt krassligt dom senaste veckorna, vi köpte nämligen hus igår och det har varit mycket tankar och funderingar inför det. Inatt kunde han inte sova utan låg vaken och funderade över automatiska garageöppnare (:p). När John "vaknade" till vid 02 (han vaknar inte men börjar fäkta med armarna) och jag tog upp honom för att amma såg mannen sin chans att prata och börjar prata om ditten och datten. Resultatet? KLARVAKEN skrattandes bebis. Jag blev ju också pigg och satte mig upp och började söva om bebis. Då ville jag prata, men när jag försöker prata med mannen hör jag bara snarkningar. :meh::p

Måste tukta resten av familjen bättre, bebis är extremt lättdistraherad vid amning nu. Antar att det är fler som är så?

Nu ammar vi förvisso inte. Men otroligt lättdistraherad vid flaskan här. Ibland är det enda som funkar för att hon ska ta flaskan att gå. Runt, runt, runt.
Vilket Ibte är riktigt lika lätt vid amning.
 
Här är en tjej som är otroligt pappig. Inne i en period där mamma knappt duger :mad: tur att storasyster är inne i en mamma period :love:
 
Måste tukta resten av familjen bättre, bebis är extremt lättdistraherad vid amning nu. Antar att det är fler som är så?

Ja! Upplever att hon är väldigt lätt distraherad vid amning nu, jag kan knappt små surfa på telefonen utan att hon ska släppa och kolla, och då kollar jag liksom inte nån video eller nåt med ljud utan småsurfar på sociala medier, hemsidor... :rofl: och jag får absolut inte prata har jag märkt, svarat när någon annan pratat med mig och då slutar hon äta direkt! Nån gång blev hon jättesur :p
 
Här är tjejerna nästan på dagen lika gamla. 4 månader. Snacka om skillnad :p
7185B9F6-72FB-4E53-A1B5-4900F34FD1B6.jpeg
 
Så uppenbart att värmen påverkat henne, senaste dagarna när det varit svalare nu har hon sovit så himla bra även dagtid :) har ju märkt att värmen påverkat men har nog påverkat mer än vi trodde ändå
 
Är det förresten någon annan som haft problem med karpaltunnelsyndrom under eller efter graviditet? Att ha det under verkar ju vanligt, men här har besvären dykt upp senaste månaden. Tror iallafall det är det. Händerna domnar ofta, mest nattetid, och jag har ganska mycket domnng/värk i fingerlederna.

Har också fått ont i framfogen igen, värker till med jämna mellanrum ibland. Känns kul att kroppen inte funkar trots att barnet är ute...
Jag fick karpaltunnelsyndrom under graviditeten, som har blivit bättre men inte helt bra. Har nu också fått morbus de quervain (?), eller om det är det istället, lite oklart. Har varit iväg och fått ortoser och ska äta naproxen i en vecka. Hjälper inte det så blir det kortisonspruta. Kontakta VC!

Jag hade en väldigt felaktig bild av hur det var att vara gravid. Jag trodde det var mest mysigt. Skyller på min mamma som mådde "huuur bra som helst", vilket jag fått höra mer än en gång. Jag tyckte mest det var vidrigt. Graviditet är inte en sjukdom, men det känns som en.
 
Här är nattningarna ganska enkla. Går upp, lägger i hennes säng. Beroende på bär hon åt, mat eller peta i napp. 2min senare sover hon, likt en ostbåge med ansiktet mot kortsidan på sängen.

Hon nattad kring 18-tiden, vaknade precis för mat och vaknar sedan en gång mellan 03-04 sover sedan till 08-09! Det känns Väldigt bra. Hon sov bättre när vi Bytte upp oss i nappstorlek. De små håller hon inte kvar längre.
Vad skönt det låter! Njut!

Svärmor tror att alla bebisar funkar så. Frågar varje gång var man lägger henne när hon börjar bli trött. Det gör man inte. Förra gången la hon henne i soffan och sa "du kan väl sova här". Svar: vråååål. Och min mamma kan man undra om hon nånsin haft bebis. Hon kan inte minnas att det var såhär "besvärligt". Jag hade kolik, så det var nog besvärligare... :grin:
 
Åh, fick spunk på mannen igår! Vi har båda sovit rätt krassligt dom senaste veckorna, vi köpte nämligen hus igår och det har varit mycket tankar och funderingar inför det. Inatt kunde han inte sova utan låg vaken och funderade över automatiska garageöppnare (:p). När John "vaknade" till vid 02 (han vaknar inte men börjar fäkta med armarna) och jag tog upp honom för att amma såg mannen sin chans att prata och börjar prata om ditten och datten. Resultatet? KLARVAKEN skrattandes bebis. Jag blev ju också pigg och satte mig upp och började söva om bebis. Då ville jag prata, men när jag försöker prata med mannen hör jag bara snarkningar. :meh::p

Måste tukta resten av familjen bättre, bebis är extremt lättdistraherad vid amning nu. Antar att det är fler som är så?
Väldigt lättdistraherad, speciellt på kvällen. Har beställt ett amningshalsband, får se om det kan hjälpa fokuset lite. Vi gå-ammar när det är som värst.
 
Oj, förstår att det inte är lätt om du har honom med! (Jag utgick från att din sambo hade honom under samtalen - jag blir nämligen själv totalt oförmögen att prata om något mer krävande än väder och vind när jag har en (vaken/kontaktsökande) bebis med). Annars - vad säger psykologen om du säger som du skrev i det här inlägget om vad/varför/strategier?
+ @Sofie_B

Jag brukar försöka be om tider när han är föräldraledig, men finns nästan aldrig några, så det är svårt om jag vill ha kontinuitet i mötena tyvärr. Nu blir det uppehåll över semestern men sen ska jag försöka be om att boka flera tider i förväg så kanske det blir bättre.

Försökte också lufta det om vad/varför igår, men är inte säker på om hon förstod, återigen det där med att försöka tänka med bebis i famnen... Får se om det blir annorlunda nästa gång, som ju tyvärr är 1,5 månad bort.
 
@Sofie_B kotten har ju knölat vid flaskmatning i typ 1 månad :p men jo, jag känner igen mig, och de andra(ammande) mammorna med jämngamla bebisar omkring mig säger samma. Vi lägger ju ner och matar när det är så, men det går ju inte på samma sätt med amning förstås...
 
Jag hade karpaltunnelsyndrom under första graviditeten och blev mycket hjälpt av ortoser på nätterna. Fick dessutom råd av en arbetsterapeut om hur jag skulle bära för att det inte skulle bli värre. Så iväg med dig och skaffa ortoser om du inte redan har! Och se om du kan bära lite mer varierat.
Blir det inte bättre kan du behöva operera.

Ont i fogarna vill jag knappt prata om:meh:
Du har inte börjat röra dig mer och framförallt använda rörelser du inte gjort på länge? Det kommer ju av sig självt att man gör det när man känner sig starkare i kroppen och då kan det fresta på fogarna som inte känts innan...

7 år sa fysioterapeuten att det tar för kroppen att återhämta sig efter en graviditet:wtf:

Sju år!? :eek: Det vägrar jag att tro på! :p

(Det är säkert sant! Men jag har känt mig fullt återställd mellan varje barn!)
 
Äh, det kommer! Så känner jag nu men någon dag då och då känner jag stressen över att få det "färdigt". Men just nu är jag nöjd med att det känns som ett välkomnande hem där de få gästerna vi har verkar trivas och tar för sig av utrymmet, lagom stökigt liksom:)

Min barnmorska sa att man skulle knipträna 5 gånger om dagen första halvåret. Det har jag inte gjort:grin: men sedan studsmatteinsikten blir det minst 3 gånger om dagen i alla fall!
Jag tror nog du ska vara hoppfull om bounce!:D

När jag var tonåring började studsmattor göra entré i svenska trädgårdar. Utan nät:nailbiting: jag minns att vi hoppade från ett fönster på andra våningen ner på en studsmatta när jag var iväg på min sommarpraktik som 16-åring :angel:

Förmodligen lagom tills det är dags att flytta igen :p

Fem gånger om dagen kommer jag nog inte heller upp i... men ett par, tre stycken i alla fall, så får hoppas att det är nog! (”Hoppfull”, så vitsigt :D;))

Andra våningen! :eek: Berätta aldrig det för dina föräldrar! ;)
 
Åh, fick spunk på mannen igår! Vi har båda sovit rätt krassligt dom senaste veckorna, vi köpte nämligen hus igår och det har varit mycket tankar och funderingar inför det. Inatt kunde han inte sova utan låg vaken och funderade över automatiska garageöppnare (:p). När John "vaknade" till vid 02 (han vaknar inte men börjar fäkta med armarna) och jag tog upp honom för att amma såg mannen sin chans att prata och börjar prata om ditten och datten. Resultatet? KLARVAKEN skrattandes bebis. Jag blev ju också pigg och satte mig upp och började söva om bebis. Då ville jag prata, men när jag försöker prata med mannen hör jag bara snarkningar. :meh::p

Måste tukta resten av familjen bättre, bebis är extremt lättdistraherad vid amning nu. Antar att det är fler som är så?

Så spännande, grattis till husköpet! Blir det en lång flytt och vad blev det för hus? :)

Brukar ni prata om nätterna? :p Jag är inte talbar då så sambon skulle nog inte våga försöka!
 
Sju år!? :eek: Det vägrar jag att tro på! :p

(Det är säkert sant! Men jag har känt mig fullt återställd mellan varje barn!)
Det var vad just den fysioterapeuten sa och det kanske hänger ihop med att man räknas som förstagångsföderska om det är 7 år mellan barnen.

Tillägg: har läst flera andra siffror så spannet verkar gå mellan 1-7 år:p
 
Vad skönt det låter! Njut!

Svärmor tror att alla bebisar funkar så. Frågar varje gång var man lägger henne när hon börjar bli trött. Det gör man inte. Förra gången la hon henne i soffan och sa "du kan väl sova här". Svar: vråååål. Och min mamma kan man undra om hon nånsin haft bebis. Hon kan inte minnas att det var såhär "besvärligt". Jag hade kolik, så det var nog besvärligare... :grin:

Det verkar som att många bebisgrejer förträngs väldigt effektivt! :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 082
Hundträning En ny tråd måste vi ju ha nu när den gamla har nått 2000 inlägg :). I lördags hade vi en heldagskurs på klubben med mycket nyttig...
37 38 39
Svar
772
· Visningar
62 383
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 749
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 789
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp