Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.

FeatherCloud

Trådstartare
Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn.

Lägger in listan också:

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet


Födda:
November

14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).

December
11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g(BF 20/12)
19 - Frederica, första barnen. Flickor 41 cm, 1920g, 43cm, 2090g. (BF 25/1).

Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
28 - Feathercloud, första barnet. Pojke, 51 cm, 3290 g, (Bf 18/1)

Februari
1 - Sofie_B, första barnet. Pojke, 52 cm, 4138 g.(BF 11/2)
5 - leoparden, första barnet. Flicka, 50 cm, 3600 g. (BF 30/1)
5 - astilbe, första barnet. Pojke, 54 cm, 4000 g. (BF 22/1)
6 - YaHilweh, andra barnet. Flicka (Ronja), 55cm, 4485g (BF 8/2, planerat snitt)
6 - Cattaflajna, första barnet. Flicka, 51cm, 3530 g. (BF 25/1)
16 - Heulwen, första barnet, Flicka, 50 cm, 3416 g (BF 23/2)
17 - Jeayl, första barnet, Pojke, 54 cm, 4060 g (BF 10/2)
18 - Monifa, första barnet, pojke, 54 cm, 4715 g (BF 3/2)
19 - soom, första barnet, flicka, 49 cm, 3248 g (BF 20/2)

Mars
6 - pollex, tredje barnet, pojke, 52 cm, 3700 g (BF 19/2)
 
Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn.

Lägger in listan också:

Januari
2 - Venus_in_furs, första barnet
15 - jordgubbsdoft, första barnet


Födda:
November

14 - Cili, första barnet. Flicka, 36,5 cm, 1071 g (BF 15/2. -3 mån korr)
27 - Evenstar, andra barnet. Flicka, 49 cm, 4240 g (BF 2/12).

December
11 - Rugge, Första barnet. Flicka, 53 cm, 3375 g(BF 20/12)
19 - Frederica, första barnen. Flickor 41 cm, 1920g, 43cm, 2090g. (BF 25/1).

Januari
1 - Emrox, första barnet. Flicka, 52 cm, 4150g, (BF 25/12)
3 - Positron, andra barnet. Flicka, 50 cm, 3715 g. (BF 6/1)
28 - Feathercloud, första barnet. Pojke, 51 cm, 3290 g, (Bf 18/1)

Februari
1 - Sofie_B, första barnet. Pojke, 52 cm, 4138 g.(BF 11/2)
5 - leoparden, första barnet. Flicka, 50 cm, 3600 g. (BF 30/1)
5 - astilbe, första barnet. Pojke, 54 cm, 4000 g. (BF 22/1)
6 - YaHilweh, andra barnet. Flicka (Ronja), 55cm, 4485g (BF 8/2, planerat snitt)
6 - Cattaflajna, första barnet. Flicka, 51cm, 3530 g. (BF 25/1)
16 - Heulwen, första barnet, Flicka, 50 cm, 3416 g (BF 23/2)
17 - Jeayl, första barnet, Pojke, 54 cm, 4060 g (BF 10/2)
18 - Monifa, första barnet, pojke, 54 cm, 4715 g (BF 3/2)
19 - soom, första barnet, flicka, 49 cm, 3248 g (BF 20/2)

Mars
6 - pollex, tredje barnet, pojke, 52 cm, 3700 g (BF 19/2)

Tjoho, ny tråd i sommarvärmen! (Blähä för själva värmen).

Här pågår nattning av bebis, med stjälp av samma katt som väckte honom i morse :cautious:. Otroligt irriterande, men svårt att inte smälta av deras interaktion!
 
Idag blir kotten 6 månader!
Helt otroligt för det känns som det var igår han föddes, och om lika lång tid till är det redan dags att fira ettårsdag...

Han är glad och allmänt vild just nu, försöker krypa på alla möjliga sätt men inget händer :D Fortfarande rejält svårnattad men har gott hopp om att det kan bli bättre bara det blir svalare och mörkare, det går med andra ord åt helt rätt håll med årstiden :p
 
Idag blir kotten 6 månader!
Helt otroligt för det känns som det var igår han föddes, och om lika lång tid till är det redan dags att fira ettårsdag...

Han är glad och allmänt vild just nu, försöker krypa på alla möjliga sätt men inget händer :D Fortfarande rejält svårnattad men har gott hopp om att det kan bli bättre bara det blir svalare och mörkare, det går med andra ord åt helt rätt håll med årstiden :p

Grattis kotten! :banana::bump:

Spännande med krypning på gång! Jag ser fram emot den motivationshjälp det kommer innebära för oss andra att plocka undan lite bättre efter oss ;), men än känns det väldigt fjärran!
 
Tjoho, ny tråd i sommarvärmen! (Blähä för själva värmen).

Här pågår nattning av bebis, med stjälp av samma katt som väckte honom i morse :cautious:. Otroligt irriterande, men svårt att inte smälta av deras interaktion!
Jag är SÅ less på värmen :wtf: och även om det regnat idag så höjer det bara luftfuktigheten och den upplevda temperaturen.

Störigt och gulligt med katt- och bebisinteraktion! Kotten har träffat en katt två gånger när han varit med hos massör, och han tycker mest det är ett himla roligt gosedjur. Hoppas A somnar snart! Kotten slocknade nyss :heart
 
Jag är SÅ less på värmen :wtf: och även om det regnat idag så höjer det bara luftfuktigheten och den upplevda temperaturen.

Störigt och gulligt med katt- och bebisinteraktion! Kotten har träffat en katt två gånger när han varit med hos massör, och han tycker mest det är ett himla roligt gosedjur. Hoppas A somnar snart! Kotten slocknade nyss :heart

Åh, regn..! Fast då skulle jag ju vilja ha ett som sköljer bort det här fö:devil:ade klibbet och kvalmet. Här blåser det i alla fall idag, det gör ändå skillnad.

Han har somnat... typ tre gånger ;). Hoppas att senaste var sista för de närmaste timmarna :p. Sov gott till kotten!

(Nämnda katt har varit livrädd för de andra barnen som små, så jag vet inte vad som flugit i henne... men sängen är hennes drottningadöme och där ska gosas järnet kväll-natt-morgon - inklusive att ligga på lilla A:s handduk och vältra sig över honom och tvätta honom på huvudet 🙄)
 
Idag blir kotten 6 månader!
Helt otroligt för det känns som det var igår han föddes, och om lika lång tid till är det redan dags att fira ettårsdag...

Han är glad och allmänt vild just nu, försöker krypa på alla möjliga sätt men inget händer :D Fortfarande rejält svårnattad men har gott hopp om att det kan bli bättre bara det blir svalare och mörkare, det går med andra ord åt helt rätt håll med årstiden :p

Grattis Kotten! Jag har aldrig längtat till mörker och kyla men nu med bebis och otäta mörkläggningsgardiner i kombination med varm ovanvåning känns det ganska lockande.

Jag brukar alltid natta men höll på att få spader tidigare ikväll så nu är min man uppe och kämpar. Hon är åtminstone glad än så länge. Vi köpte en kylmatta igår för hundar som vi lade henne på, det tyckte hon var skönt iaf.
 
Åh, regn..! Fast då skulle jag ju vilja ha ett som sköljer bort det här fö:devil:ade klibbet och kvalmet. Här blåser det i alla fall idag, det gör ändå skillnad.

Han har somnat... typ tre gånger ;). Hoppas att senaste var sista för de närmaste timmarna :p. Sov gott till kotten!

(Nämnda katt har varit livrädd för de andra barnen som små, så jag vet inte vad som flugit i henne... men sängen är hennes drottningadöme och där ska gosas järnet kväll-natt-morgon - inklusive att ligga på lilla A:s handduk och vältra sig över honom och tvätta honom på huvudet 🙄)

Vad gulligt med tvätt på huvudet. :heart Här har det buffats lite på utsträckta händer, vilket är en stor vinst då de egentligen inte alls gillar barn. Hoppas toleransen håller i sig när hon börjar röra sig mer.
 
Grattis Kotten! Jag har aldrig längtat till mörker och kyla men nu med bebis och otäta mörkläggningsgardiner i kombination med varm ovanvåning känns det ganska lockande.

Jag brukar alltid natta men höll på att få spader tidigare ikväll så nu är min man uppe och kämpar. Hon är åtminstone glad än så länge. Vi köpte en kylmatta igår för hundar som vi lade henne på, det tyckte hon var skönt iaf.
Hoppas mannen får henne att somna! Vore ju toppen om han kan avlasta dig med det framöver :)
 
Även om vi också har höga temperaturer, så har vi det nog rätt bra. Det blåser alltid hemma hos oss i princip. Vanligtvis är lite jobbigt, men den här sommaren har det varit underbart. Varit jätteskönt att sitta i skuggan när det fläktar (hade jag inte haft bebis hade jag suttit i solen :D).

Vid den här tiden tog sig storebror fram. Han var så frustrerad hela tiden, skulle bara framåt och röra sig och upptäcka världen. L är oftast rätt nöjd med att sitta och plocka med grejer. Hon tar sig några meter hit eller dit, men det är mest snurrande/rullande/trycka sig bakåt, inget medvetet förflyttande utan ”Hoppsan! Nu hamnade jag här.”.
 
Vad gulligt med tvätt på huvudet. :heart Här har det buffats lite på utsträckta händer, vilket är en stor vinst då de egentligen inte alls gillar barn. Hoppas toleransen håller i sig när hon börjar röra sig mer.

Ja, hon tycker väl att vi missköter oss med tvättandet av ungen ;). Än får han ligga och greppa hennes maghår, men jag räknar med att det kommer gå över så fort han börjar röra sig och låta mer. Handbuff är också så mysigt :heart
 
Även om vi också har höga temperaturer, så har vi det nog rätt bra. Det blåser alltid hemma hos oss i princip. Vanligtvis är lite jobbigt, men den här sommaren har det varit underbart. Varit jätteskönt att sitta i skuggan när det fläktar (hade jag inte haft bebis hade jag suttit i solen :D).

Vid den här tiden tog sig storebror fram. Han var så frustrerad hela tiden, skulle bara framåt och röra sig och upptäcka världen. L är oftast rätt nöjd med att sitta och plocka med grejer. Hon tar sig några meter hit eller dit, men det är mest snurrande/rullande/trycka sig bakåt, inget medvetet förflyttande utan ”Hoppsan! Nu hamnade jag här.”.

Det låter lyxigt att bo i ett blåshål just den här sommaren! (Sitta i solen, är du galen? ;) Jag hade legat i blöt hela dagarna utan bebis :p. Men just nu åskar det och vi fick en tillhörande skur även om den tyvärr verkar ge sig nu)
 
Om kag inte är helt ute och cyklar så har @Monifa redan en krypare därhemma?

Här är krypandet på gång, gubben och jag tror att hon kryper på sin 6 månaders dag. Ska bli spännande att se om det stämmer.

Vi är inne i en hemsk jäkla snurr av förkylning. H är bra, efter att hon fick hem inhalator och andas i den morgon/kväll.
R hostar om nätterna, något enormt. Kan hålla på timmar i sträck. Fortsätter det i natt med så åker vi en sväng till akuten i natt. För nu har det hållet på i snart 3v. Okej på dagarna men hemskt på nätterna. Speciellt då man inte kan ha fönstret öppet pga värmen heller.

Även jag är så pass snorig så jag är hemma från jobbet i morgon.
Gubbsen har klarat sig än så länge..

Men vi har målat kök, skåpsluckor samt hallen senaste dagarna. Målar för att sälja. Vi behöver sälja för att kunna köpa annat. Så vi har börjat dra i det med mäklare nu och ska fotografera i slutet av augusti. :)
 
I värmen har vi mest hållet oss inomhus. H som vanligen älskar att vara ute vill inte alls. Jag tror att hon far lika illa av det som jag gör.

Men idag är dagen jag tar tag i min kost igen. Vantrivs så men min kropp. Inte delarna som kommit efter FL bredare höfter, bristningar osv. Men kag måste få tillbaka lite muskler samt gå ner lite i fett% då kag snarare har ökat i vikt denna sommar istället för tvärt om. Tror mycket hänger på att jag äter för lite och dricker för lite, så kroppen lagrar.
 
Blev en miljon inlägg på en gång här. Förlåt för det :p
Men hon har på riktigt mer hår än vad gubben och jag har tillsammans :rofl:

BB71C69B-3059-467F-8EF2-5C93D5FBCFE9.jpeg
 
@YaHilweh
Spännande med krypande, men usch för hosta! Måste vara hur jobbigt som helst. Kotten hostade bara lite på dagen förra veckan men man blir ju såklart orolig när de är så besvärade.

Vi har också krypvadslagning. Sambon tror snart, men jag gissar att det lossnar vid nästa utvecklingssprång i september :)
 
@YaHilweh
Spännande med krypande, men usch för hosta! Måste vara hur jobbigt som helst. Kotten hostade bara lite på dagen förra veckan men man blir ju såklart orolig när de är så besvärade.

Vi har också krypvadslagning. Sambon tror snart, men jag gissar att det lossnar vid nästa utvecklingssprång i september :)

Hostan är inte alls kul. Håller henne vaken om nätterna. Värst är det mellan 03-05 lider verkligen med henne.
Vi försöker dela på nätterna allt vi kan. Jag är själv vrålförkyld, samt slutkörd av de vakna nätterna så jag vaknar knappt längre :cry:

Gubben tar allt han kan, när han är ledig från jobbet. Men det är minst lila tungt även för honom.
Jag gav idag förslaget att vi ska ta två nätter där en av oss sover på nedervåningen (en natt var) bara för att få sova en hel natt. Han för att orka, jag för att bli frisk.
Jag har däckat vid 20 två kvällar i rad, nu när han har jobbat :eek:
 
Hostan är inte alls kul. Håller henne vaken om nätterna. Värst är det mellan 03-05 lider verkligen med henne.
Vi försöker dela på nätterna allt vi kan. Jag är själv vrålförkyld, samt slutkörd av de vakna nätterna så jag vaknar knappt längre :cry:

Gubben tar allt han kan, när han är ledig från jobbet. Men det är minst lila tungt även för honom.
Jag gav idag förslaget att vi ska ta två nätter där en av oss sover på nedervåningen (en natt var) bara för att få sova en hel natt. Han för att orka, jag för att bli frisk.
Jag har däckat vid 20 två kvällar i rad, nu när han har jobbat :eek:
:heart
R sover väl dessutom merparten av sin dygnssömn på natten, så hon behöver ju verkligen sömnen. Eller sover hon mer på dagen nu är det varit såhär?
Hoppas du blir frisk snart, och ungarna också såklart!
 
Jag trodde ju också att det skulle krypas vid det här laget men M tog en paus i sina försök och ägnar sig åt annat:D hon tar sig fram ålandes och kan stå på alla fyra så jag antar att det bara är att tuta och köra när hon känner sig redo.

I övrigt är merparten av familjen inne i en ganska låg och frustrerad period. Min och mannens relation har aldrig varit så risig som nu, tvåbarnslivet med små barn prövar en verkligen. Och vi pratar och pratar om olika strategier att hantera det på men ändå blir det en hel del tjafs för ingen av oss har någon energireserv kvar alls att ta av när allt blir kaos.
Jag längtar efter att återfå rutinerna när semestrar och dylikt är över, det känns som att det kommer livet lättare igen.
Sen ligger det en viss oro och nervositet hos både mig och mannen inför skiftbytet arbetande/föräldraledig så det är också en milstolpe för oss just nu.
 
:heart
R sover väl dessutom merparten av sin dygnssömn på natten, så hon behöver ju verkligen sömnen. Eller sover hon mer på dagen nu är det varit såhär?
Hoppas du blir frisk snart, och ungarna också såklart!

Hon sover mer under fm luren. Den kan vara i 2-3h nu, så sömnen får hon som tur är. Men det är hennes enda lur om dagarna. Brukar om vi har tur kunna bli 10-20min runt 17 tiden med.

Egentligen är vi väl inte rätt familj för att klaga på sömnen. Men nu börjar det bli tungt. Samt att den stora dricker mängder på dagen (vilket är toppen) men vaknar inte alltid när hon är kissnödig på natten utan får istället panik när hon vaknar och är blöt.
Är helt säker på att det är värmen som ställer till det. (Mvh. Mamman som tog ett blodsocker på henne då misstanken om diabetes slog till, men där var det ingen som helst fara).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 484
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 529
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 834
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 541
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp