Vinterföräldrar -18/19

Nej fy! Mådde inte alls så här med dottern. Lite illa mådde jag väl fram till v 12-13 men inte så här. Är 9+3 idag så det blir förhoppningsvis bättre snart.

Jag funderar också på en ulltrikå :love:
Dottern är ju född på sensommaren så har en Aldoria sedan dess och bar henne sen mest i sele. När henne fortfarande ibland, på magen då hon inte har velat selas upp rygg. Älskar verkligen att bära :heart
Ja, jag har vetat sedan jag såg dem första gången att jag vill ha en ulltrikå så när det nu blir ett vinterbarn känns det väldigt gosigt. Det har ju kommit flera nya trikåsjalar nu som verkar fungera även till lite större barn men jag vill nog ändå ha just en sådan, får väl se om det blir fler sen (både sjalar och barn) :angel: Bär dottern en del i vävd sjal också men något säger mig att med nummer två prioriterar man bärdon som går snabbt. Har en ringsjal också och kommer definitivt köpa en sele som går att använda från nyfödd. Bär också fortfarande dottern, i toddlersele och oftast på ryggen, får se hur länge det fungerar. Känns som att midjebältet hamnar mitt på gravidmagen.
 
Ja, jag har vetat sedan jag såg dem första gången att jag vill ha en ulltrikå så när det nu blir ett vinterbarn känns det väldigt gosigt. Det har ju kommit flera nya trikåsjalar nu som verkar fungera även till lite större barn men jag vill nog ändå ha just en sådan, får väl se om det blir fler sen (både sjalar och barn) :angel: Bär dottern en del i vävd sjal också men något säger mig att med nummer två prioriterar man bärdon som går snabbt. Har en ringsjal också och kommer definitivt köpa en sele som går att använda från nyfödd. Bär också fortfarande dottern, i toddlersele och oftast på ryggen, får se hur länge det fungerar. Känns som att midjebältet hamnar mitt på gravidmagen.

Jag har verkligen tyckt om våra manducor, de är så mjuka nu när de använts flitigt i nästan två år. Dottern skulle helst ha en toddlersele också men det känns ju tveksamt hur länge jag kommer kunna bära henne nu, särskilt eftersom hon bara vill åka på magen. Ska kika ulltrikå nu :love:
 
Idag är det jag som mår fruktansvärt illa. Var bättre igår, då tror man ju gärna att det vänt... Men icke :yuck:

Barnmorskan i morse, min ordinarie var sjuk och vikarien var helmärklig... Men nu är iaf proverna för KUB tagna och RUL bokat.
 
v 10 idag. Det känns som de här första veckorna gått galet fort :D. Fortfarande knappt några symtom att tala om dock. Men på måndag är det dags för tidigt ultraljud så vi får se om det finns nått där. Sambon har fått för sig att det är två (har tvillingar i släkten), men det tror inte jag . Alla vet ju hur fort en ledig helg går, så vi är snart där.

Igår läste jag förlossningsberättelser-tråden. Hoppade över de som folk varnade för. Känner mig taggad, fascinerad och lite rädd när jag läser dom. Och störtlipar :laugh:
 
v 10 idag. Det känns som de här första veckorna gått galet fort :D. Fortfarande knappt några symtom att tala om dock. Men på måndag är det dags för tidigt ultraljud så vi får se om det finns nått där. Sambon har fått för sig att det är två (har tvillingar i släkten), men det tror inte jag . Alla vet ju hur fort en ledig helg går, så vi är snart där.

Igår läste jag förlossningsberättelser-tråden. Hoppade över de som folk varnade för. Känner mig taggad, fascinerad och lite rädd när jag läser dom. Och störtlipar :laugh:

Tycket också veckorna flyger. Inte alls som med dottern, då va den första delen riktig seg!

Är det på din eller hans sida ni har tvillingar? Anlaget att släppa fler ägg kan han inte påverka utan det behöver du ha fått från din mamma eller pappa :)
På min mammas sida kryllar det av tvillingar och även trillingar. Så första barnet gjorde jag ett tidigt UL för att lugna nerverna lite men den här gången får det vänta tills KUB.
 
Det blir ingen baby för oss. Det var alldeles för litet och hon hittade inga hjärtljud...
Det blir ingen baby för oss. Det var alldeles för litet och hon hittade inga hjärtljud...
Det blir ingen baby för oss. Det var alldeles för litet och hon hittade inga hjärtljud...
Åh jag beklagar :heartheart:heart Det är så fruktansvärt när alla drömmar och förhoppningar slås sönder. Vilken vecka skulle det ha varit nu? Kram!
 
Tar bort mig från listan

December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
31 harmonie 35år andra barnet

Februari
 
Sa till en kollega idag att jag var så glad över att ha kunnat jobba hittills, var sjukskriven en del pga illamåendet när jag väntade dottern. Tji fick jag, kräkts x 3 på jobbet idag och gick till slut hem, mår så fruktansvärt illa :yuck: :down:
 
Sa till en kollega idag att jag var så glad över att ha kunnat jobba hittills, var sjukskriven en del pga illamåendet när jag väntade dottern. Tji fick jag, kräkts x 3 på jobbet idag och gick till slut hem, mår så fruktansvärt illa :yuck::down:

Men fy, din stackare! Hoppas det ger sig snart. Jag börjar må oförskämt bra nu. Mådde ju väldigt bra förra graviditeten och hoppas på en repris.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 614
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 947
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 809
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp