Vinterföräldrar -18/19

Jag är i vecka 15, men det är ju mitt första barn. Och jag har tänkt mig att det kanske kommer synas först vid vecka 18-20 nån gång. Men jag tycker det börjar synas ordentligt nu. Men som sagt, kan även vara en väldigt uppsvälld mage :o. Har dessutom ca 10 kg extrakilon så det bygger ju på en del.
Det är otroligt individuellt, min kollega väntar sitt första barn och jag vet att jag tänkte tanken redan i (visade det sig sen) vecka 8-9 att hon nog var gravid, i vecka 12-13 var det ingen tvekan, ens i jobbkläderna. Hon är väldigt smal. Jag har 15-20 kgs övervikt och ändå har det synts tydligt. Vi är helt enkelt olika och bär våra graviditeter olika :):heart
 
@Martina_m precis som @superstar säger beror det ju jättemycket på hur vi bär barnen. Jag har bakåtliggande livmoder och lång thorax så i mig finns det bra med plats att växa uppåt på. Hade med dottern dessutom väldigt lite fostervatten. Är ju smal och har helt platt mage som icke gravid och ändå har det ett tag innan det blir tydligt. Jag tycker magen/tarmarna har lugnat ner sig nu också så jag är plattare nu än vad jag var i v 7. Försöker jag suga in magen ordentligt så syns det dock att det inte riktigt går som det brukar.
 
Hej hej! Jag använder ett anonymt konto för att våga mig in här redan i vecka 5 :D Herregud, det känns overkligt! Och jag vågar inte riktigt tro att det kommer hålla hela vägen men jag hoppas såklart! Testade positivt i morse och det var ett tydligt teststreck :) Min app har beräknat mig till 25 februari så det kör vi väl på så länge.

(Om någon listar ut vem jag är får ni hålla det för er själva ett tag ;) )
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
31 harmonie 35år andra barnet

Februari
25 Spirea, 30 år, första barnet
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
31 harmonie 35år andra barnet

Februari
25 Spirea, 30 år, första barnet
Tjoho, vår lilla skara blir aningen större :bump: Grattis och välkommen!
 
Tjoho, vår lilla skara blir aningen större :bump: Grattis och välkommen!

Tack! :) Hoppas jag inte har jinxat något :D

Har inte så mycket symptom än (supertidigt ju!) men brösten är svullna och jag har lite lätt molvärk. Längtar tills det har gått några fler veckor, hur ska jag lyckas hålla mig från att berätta för någon?! :nailbiting:
 
Tack! :) Hoppas jag inte har jinxat något :D

Har inte så mycket symptom än (supertidigt ju!) men brösten är svullna och jag har lite lätt molvärk. Längtar tills det har gått några fler veckor, hur ska jag lyckas hålla mig från att berätta för någon?! :nailbiting:
Det är inte lätt :p Men du får ventilera här.
 
Hej hej! Jag använder ett anonymt konto för att våga mig in här redan i vecka 5 :D Herregud, det känns overkligt! Och jag vågar inte riktigt tro att det kommer hålla hela vägen men jag hoppas såklart! Testade positivt i morse och det var ett tydligt teststreck :) Min app har beräknat mig till 25 februari så det kör vi väl på så länge.

(Om någon listar ut vem jag är får ni hålla det för er själva ett tag ;) )
Välkommen:)
 
Någon som börjar få en kula ännu?

Jag tycker det är svårt att veta vad som är fett, uppsvällda tarmar och vad som är bebis :p.
Jag har blivit svullen över magen, särskilt kvällstid! Är normal i kroppen och brukar ha en hyfsat platt mage så min kropp har liksom outat sig själv på jobbet :meh:
 
Så jäkla trött, less och irriterad på allt och alla konstant. Ingen ork att göra någonting alls och självklart har vi hur mycket som helst att göra hemma. Känner bara BLÄ!
Vill bara vara ifred, sitta i soffan och glo på film och äta godis typ.
 
Så jäkla trött, less och irriterad på allt och alla konstant. Ingen ork att göra någonting alls och självklart har vi hur mycket som helst att göra hemma. Känner bara BLÄ!
Vill bara vara ifred, sitta i soffan och glo på film och äta godis typ.
Åh va jag känner igen mig :crazy: Så mycket att fixa, så lite energi. Jag har varit hemma från jobbet några dagar pga illamåendet och de dagarna är som en dimma. Vad gjorde jag egentligen hela dagarna? Sov... Nu idag har jag jobbat igen och jag är så trött och har sådan huvudvärk att jag bara vill gräva ner mig någonstans. Lägg till en bortblåst studsmatta, ett trasigt staket, en sprucken ruta på bilen och en oskäligt dyr faktura på lagning av värmepump. Skitdag!
 
Jag är tydligen helt hopplös, kunde inte hålla mig utan berättade för mamma idag :angel: Tänkte att jag ändå kommer ha jättesvårt att hålla det hemligt från henne, och skulle det gå åt skogen så vill jag gärna ha hennes stöd. Och om det går bra så blir det härligt att få dela det med henne hela vägen :heart Hon blev överlycklig :D

Men hur sjutton ska man orka med de här första veckorna utan att bli knäpp? :laugh: Vill bara spola fram tiden några veckor.
 
Jag är tydligen helt hopplös, kunde inte hålla mig utan berättade för mamma idag :angel: Tänkte att jag ändå kommer ha jättesvårt att hålla det hemligt från henne, och skulle det gå åt skogen så vill jag gärna ha hennes stöd. Och om det går bra så blir det härligt att få dela det med henne hela vägen :heart Hon blev överlycklig :D

Men hur sjutton ska man orka med de här första veckorna utan att bli knäpp? :laugh: Vill bara spola fram tiden några veckor.
Jag förstår dig! Jag har inte kunnat hålla det särskilt hemligt någon av mina graviditeter, mest pga att jag haft sånt illamående men även för att jag är kass på hemligheter :angel: Det är ju faktiskt helt upp till dig om du vill hålla det hemligt eller inte :)
 
Hej hej! Jag använder ett anonymt konto för att våga mig in här redan i vecka 5 :D Herregud, det känns overkligt! Och jag vågar inte riktigt tro att det kommer hålla hela vägen men jag hoppas såklart! Testade positivt i morse och det var ett tydligt teststreck :) Min app har beräknat mig till 25 februari så det kör vi väl på så länge.

(Om någon listar ut vem jag är får ni hålla det för er själva ett tag ;) )

Grattis och välkommen hit!!

Åh va jag känner igen mig :crazy: Så mycket att fixa, så lite energi. Jag har varit hemma från jobbet några dagar pga illamåendet och de dagarna är som en dimma. Vad gjorde jag egentligen hela dagarna? Sov... Nu idag har jag jobbat igen och jag är så trött och har sådan huvudvärk att jag bara vill gräva ner mig någonstans. Lägg till en bortblåst studsmatta, ett trasigt staket, en sprucken ruta på bilen och en oskäligt dyr faktura på lagning av värmepump. Skitdag!

Fetogilla på den. Jag är bitter idag. Bitter på min arbetsgivare som betalar mig för lite och inte ger mig några andra fördelar. Semester från och med idag dock! Ledig nästan 2 månader. Kommer behöva berätta för chefen under semestern att jag går hem i december. Kommer inte ha något dåligt samvete över det.

@Mirre och @Vitavi citera inlägget med listan och ändra i citatet och ta bort själva "QUOTE"-texten.
 
Jag är tydligen helt hopplös, kunde inte hålla mig utan berättade för mamma idag :angel: Tänkte att jag ändå kommer ha jättesvårt att hålla det hemligt från henne, och skulle det gå åt skogen så vill jag gärna ha hennes stöd. Och om det går bra så blir det härligt att få dela det med henne hela vägen :heart Hon blev överlycklig :D

Men hur sjutton ska man orka med de här första veckorna utan att bli knäpp? :laugh: Vill bara spola fram tiden några veckor.

Jag berättade för "alla" så fort jag plussat i vecka 6. Så alla gör olika 😁 Helt okej att berätta tidigt! Det kan ju bli missfall eller gå fel även på annat sätt även efter vecka 12!
 
]December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
18 vitavi, 28 år, andra barnet
31 harmonie 35år andra barnet

Februari
25 Spirea, 30 år, första barnet
 
Jag förstår dig! Jag har inte kunnat hålla det särskilt hemligt någon av mina graviditeter, mest pga att jag haft sånt illamående men även för att jag är kass på hemligheter :angel: Det är ju faktiskt helt upp till dig om du vill hålla det hemligt eller inte :)

Absolut! Det är verkligen olika hur man vill göra. Jag kommer vänta några veckor till att berätta för fler (säger jag nu, vi får väl se :laugh:) men det känns skönt att någon mer vet :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 625
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 967
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 821
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp