Vinterföräldrar -18/19

Tröttheten alltså... :arghh: Det är som att någon har ”vridit av kranen”, det finns liksom ingen energi. Dessutom yr om jag står upp för länge. Har insett att jag måste acceptera att jag behöver sova mycket mycket mer än vanligt, 8 timmar är inte tillräckligt...

Sov ni mycket mer än vanligt de första veckorna? Jag är i vecka 7.
 
Tröttheten alltså... :arghh: Det är som att någon har ”vridit av kranen”, det finns liksom ingen energi. Dessutom yr om jag står upp för länge. Har insett att jag måste acceptera att jag behöver sova mycket mycket mer än vanligt, 8 timmar är inte tillräckligt...

Sov ni mycket mer än vanligt de första veckorna? Jag är i vecka 7.

Kan utan problem sova 15 timmar per dygn😴 minimum 10 men de hinner man ju aldrig 😞
 
Tröttheten alltså... :arghh: Det är som att någon har ”vridit av kranen”, det finns liksom ingen energi. Dessutom yr om jag står upp för länge. Har insett att jag måste acceptera att jag behöver sova mycket mycket mer än vanligt, 8 timmar är inte tillräckligt...

Sov ni mycket mer än vanligt de första veckorna? Jag är i vecka 7.

Alltså den där tröttheten tyckte jag var värst! Sov lätt 10 timmar per natt plus en eller två tupplurar under dagen på en timme eller mer😬 Nu i vecka 19 sover jag varannan natt istället😫 Jaja, får väl sova om några år igen🙈😁
 
Har inte uppdaterat på länge nu, har varit mitt uppe i att köpa gård. Imorgon skriver vi papper med banken och sen har vi tillträde från 18/7, ska bli såååå skönt. Blir mysigt att ha hästarna hemma. Ska snart skicka dem på betäckning, blir säkert roligt att fölvaka med en liten bäbis nästa sommar, eller vad tror ni?🙈☺️

Är i vecka 19 nu. Snart dags för rul. Tycker vi verkar ha så sent rul här. Har haft runt 20+6 med mina två tidigare graviditeter och tror jag hamnar därikring nu också. Vill ju helst haft det avklarat typ igår☺️
 
Tröttheten alltså... :arghh: Det är som att någon har ”vridit av kranen”, det finns liksom ingen energi. Dessutom yr om jag står upp för länge. Har insett att jag måste acceptera att jag behöver sova mycket mycket mer än vanligt, 8 timmar är inte tillräckligt...

Sov ni mycket mer än vanligt de första veckorna? Jag är i vecka 7.

Ja fy! Tröttheten är det värsta tycker jag. Jag har en kronisk sjukdom som bla innebär trötthet av olika slag men det här är helt sjukt. Helt annorlunda och som tur är går iaf den här tröttheten att sova bort lite.
Förra graviditeten sov jag 1h vid lunch på jobbet varje dag och ca 2h direkt när jag kom hem för att orka med dagarna. Det började ungefär vid v. 20.

Har inte uppdaterat på länge nu, har varit mitt uppe i att köpa gård. Imorgon skriver vi papper med banken och sen har vi tillträde från 18/7, ska bli såååå skönt. Blir mysigt att ha hästarna hemma. Ska snart skicka dem på betäckning, blir säkert roligt att fölvaka med en liten bäbis nästa sommar, eller vad tror ni?🙈☺️

Är i vecka 19 nu. Snart dags för rul. Tycker vi verkar ha så sent rul här. Har haft runt 20+6 med mina två tidigare graviditeter och tror jag hamnar därikring nu också. Vill ju helst haft det avklarat typ igår☺️
Här bokar man tid själv online i v 18-20. Supersmidigt!
 
Jag är också så vansinnigt trött :meh: och har inte tid att sova. Det är ju på kvällen när barnet sover och det börjar bli svalare som man orkar pyssla i trädgården, aktivera hundarna osv. Ligger efter med allt efter dessa illamåendeveckor. Och dessutom är maken utomlands denna vecka... När jag väl kommer i säng tidigt vaknar jag ofta vid 4 och har svårt att somna om :banghead: :grin:

Vecka 15 idag :heart Tycker att jag ev känt bebisen ett par gånger de sista dagarna, men långt ifrån säker. Trodde det skulle vara lätt att veta med andra barnet men jag blir osäker, det jag känner känns för långt upp och för kraftigt för att vara såhär tidigt? :confused::laugh: Dessutom har jag moderkakan i framkant så det dröjer kanske lite till.

Vi har RUL i vecka 21 (20+3) känns väldigt sent... Men vi är på semester från 17+6 till 20+1 så får nog skylla oss själva :nailbiting:
 
Kan utan problem sova 15 timmar per dygn😴 minimum 10 men de hinner man ju aldrig 😞
Alltså den där tröttheten tyckte jag var värst! Sov lätt 10 timmar per natt plus en eller två tupplurar under dagen på en timme eller mer😬 Nu i vecka 19 sover jag varannan natt istället😫 Jaja, får väl sova om några år igen🙈😁
Ja fy! Tröttheten är det värsta tycker jag. Jag har en kronisk sjukdom som bla innebär trötthet av olika slag men det här är helt sjukt. Helt annorlunda och som tur är går iaf den här tröttheten att sova bort lite.
Förra graviditeten sov jag 1h vid lunch på jobbet varje dag och ca 2h direkt när jag kom hem för att orka med dagarna. Det började ungefär vid v. 20.

Jag har sovit 11-12 timmar per natt de tre senaste dagarna och det verkar hjälpa som tur är! Dock lite halvsvårt att kombinera med jobb och pendling... :down: Hoppas det går över snart! Tre jobbveckor kvar innan semester, känns omöjligt att klara av men vad ska man göra.
 
Lite ont i magen idag, hoppas det går över. Får som lite magknip ibland, en stund sedan går det över. Tänkte jag skulle ta det med bm när vi ska dit. Blir lätt andfådd också, jätteirriterande.
 
Tröttheten alltså... :arghh: Det är som att någon har ”vridit av kranen”, det finns liksom ingen energi. Dessutom yr om jag står upp för länge. Har insett att jag måste acceptera att jag behöver sova mycket mycket mer än vanligt, 8 timmar är inte tillräckligt...

Sov ni mycket mer än vanligt de första veckorna? Jag är i vecka 7.
Jag var sjukt trött de första veckorna, framförallt v.5-10. Kunde ta "powernaps" (=sov på soffan så fort jag hade tid över) och sov ändå som en stock nätterna igenom. Det var som att jag inte kunde sova för mycket.
 
Lite ont i magen idag, hoppas det går över. Får som lite magknip ibland, en stund sedan går det över. Tänkte jag skulle ta det med bm när vi ska dit. Blir lätt andfådd också, jätteirriterande.

Är det som magknip eller mer som mensvärk? Jag får som molvärk/mensvärk lite då och då, känns lite obehagligt men jag antar att det är livmodern som växer eller nåt. Allt är väl normalt har jag hört :idea:
 
Jag var sjukt trött de första veckorna, framförallt v.5-10. Kunde ta "powernaps" (=sov på soffan så fort jag hade tid över) och sov ändå som en stock nätterna igenom. Det var som att jag inte kunde sova för mycket.

Verkligen den känslan! Jag lyckas inte riktigt sova på dagarna men försöker vila så mycket jag kan. Och så 11-12 timmars nattsömn på det :angel:
 
Här kommer listan igen så vi inte tappar bort den :) Ser däremot att @Mirre inte är med, vill du lägga till dig? Och så vore det såklart kul om fler vinterföräldrar hittar hit :)

December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
18 vitavi, 28 år, andra barnet
31 harmonie 35år andra barnet

Februari
25 Spirea, 30 år, första barnet
 
Är det som magknip eller mer som mensvärk? Jag får som molvärk/mensvärk lite då och då, känns lite obehagligt men jag antar att det är livmodern som växer eller nåt. Allt är väl normalt har jag hört :idea:
Som mensvärk typ, släpper efter en stund ige
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
18 vitavi, 28 år, andra barnet
27 Mirre 32 år, tredje barnet
31 harmonie 35år andra barnet

Februari
25 Spirea, 30 år, första barnet
 
Jag har visst dålig koll, går in i vecka 15 idag. Trodde det var förra veckan. Har upplevt magen som större den här gången men tog foto idag och den ser faktiskt ännu mindre ut än med dottern i samma vecka... Så nu börjar jag nästan undra om det bara är en fis på tvären och liter bra leverne som lagt sig på magen. Vi har 4,5 vecka kvar till RUL.
 
Härligt @Vitavi !!

Jag mår mer illa igen. Standardkommentaren från mig tydligen, telefonen visste vad den skulle skriva :grin: Tror det är värmen i kombination med för lite sömn, igen... Har så svårt att komma i säng på kvällarna nu, de är ju så fina...
 
Härligt @Vitavi !!

Jag mår mer illa igen. Standardkommentaren från mig tydligen, telefonen visste vad den skulle skriva :grin: Tror det är värmen i kombination med för lite sömn, igen... Har så svårt att komma i säng på kvällarna nu, de är ju så fina...

Ja jätteskönt!
Usch så jobbigt 😖 värmen gör de mkt värre för mig med. Mådde mkt bättre när det regnade häromdagen
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 168
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 218
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 019
Senast: _Elly_
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 305
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp